szervizelés

Mesél a szerviz – Szakértelem és felelősség

2016.08.04.

Tudja Ön, hogy egy autójavító műhely hogyan működhet szabályosan? Nem? Sokszor ők maguk sem…

Múlt heti beharangozó cikkünkben megtettük a felütést: Mitől szerviz egy szerviz, és Ön valójában szervizbe hordja-e az autóját, vagy csak egy szerviznek látszó helyre? És mitől olyan drága egy jó szerviz? Mielőtt belevágnánk, ejtsünk néhány szót a vonatkozó szabályozásról.

A törvény

1990 legelején, a rendszerváltás kezdeti óráiban, az akkori Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium legfontosabb dolgának érezte és első rendeletében lefektette a gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről szóló szabályokat.

A rendszerváltoztatás idején tudható volt, hogy azonnal mindenki elkezd majd a zavarosban halászni, ezért 14 paragrafusban és még 20 oldalnyi mellékletben írták le a szabályokat. Cikksorozatunk minden része a rendelet egy-egy részét emeli ki és magyarázza el. Lássuk az elsőt!

Vajon mivel kezdődik a rendelet?

Az 1/1990 KHVM rendelet bevezető rendelkezései után a 3. paragrafus imígyen szól:

„A járműfenntartó tevékenységgel összefüggő műszaki munkát - a járművek mosását kivéve - közvetlen szakmai felügyelet nélkül csak olyan személy végezheti, akinek a tevékenységhez az 1. számú mellékletben meghatározott vagy annál magasabb fokú, a szakiránynak megfelelő képesítése van.”

Magyarul a kocsi mosón kívül mindenkinek, aki anyagi ellenszolgáltatás fejében hozzá akar nyúlni egy autóhoz, megfelelő iskolai végzettségre van szüksége.

felelosseg.jpg

De mit is jelent az, hogy valakinek végzettsége van? Biztosan nem csak annyit, hogy remélhetőleg korszerű tudással rendelkezik arról, amit csinál, hanem azt is, hogy jól tudja, a tevékenysége milyen felelősséggel jár együtt.

Ha érdekli, hogy mit találtak a szervizesek, amikor a gyenge fékhatás okát keresték, ide kattintva feltétlenül olvasson tovább!


 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.19
Meglepődtek a hajdúböszörményi rendőrök, amikor a sztrádán megállítottak egy leállósávban közlekedő....
2018.06.19
A „mobilitás, mint szolgáltatás” stratégia alapján a Toyota egymilliárd dollárt fektet be a Grab....
2018.06.19
Helyén kell kezelni a rali Európa-bajnokság (ERC) ciprusi futamán elért harmadik helyezést, hiszen....
2018.06.19
A versenypályán is megállja a helyét – így méltatta a Škoda KODIAQ RS-t a híres versenyzőnő, Sabine....
2018.06.19
Még inkább a felhasználókra szabja az autókat az Audi: már az otthoni infrastruktúrájával is....
2018.06.18
A dízel részecskeszűrők sok autótulajdonost hoztak nehéz helyzetbe, hiszen a nem megfelelően....
2018.06.18
Drónnal átcsempészett, csaknem ezer csomag cigarettát foglalt le a román határrendészet az ukrán-....
2018.06.18
Lehet, hogy nincs még nagy keletje a háromkerekű járműveknek, de semmi kétség: az alternatív....
2018.06.18
Marian Avramescu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.18
Európai uniós források felhasználásával, 950,27 millió forintos kapacitásbővítést hajtott végre a....