beruházás
Munkatársunk jelenti Mexikóból
A mexikói gyár mérföldkő a vállalkozás történetében, és fontos lépés a nemzetközivé válás útján – hangsúlyozta a megnyitó ünnepségen Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. A rendezvényen Mexikót Enriuqe Pena Nieto államelnök képviselte volna, ő azonban az utolsó pillanatban lemondta a részvételt, mivel Simon Peresz jeruzsálemi temetésén vett részt. A mexikói kormányt a megnyitón a gazdasági miniszter képviselte.
Nem legördült, hanem leereszkedett az első autó az Audi mexikói gyárában.
Lenyűgöző látványt nyújt az Audi México új gyára, amely a fővárostól, Mexikóvárostól körülbelül kétszáz kilométerre fekszik. 460 hektáros területen, hegyek között terül el az impozáns létesítmény, maga a gyárterület 200 hektáros, van tehát hely a bővítésre. Teljes mértékben zöldmezős beruházásnak számít és teljes értékű járműgyár, akárcsak az Audi Hungaria győri gyára. Vagyis helyet kapott a gyárban présüzem, karosszéria gyártás, van lakkozó és összeszerelő üzem is.
Az avató díszvendégei.
Pontosabban annyiban különbözik az Audi mexikói és magyar leányvállalata, hogy itt Mexikóban nem gyártanak motorokat. Első körben a Volkswagen itteni gyára szállítja az új generációs Q5-ösökben a motort, a következő évtől azonban az Audi Hungaria motorjait is beépítik a Mexikóban készülő autókba.
Az Audi México első körben 3300 embert foglalkoztat, ez a létszám azonban hamarosan 4200-ra növekszik.
Az új generációs Q5-ösöket nem csak Dél- és Közép-Amerikában, hanem az egész világon forgalmazzák. Ez a modell az Audi abszolút sikermodellje, elődjeiből eddig 1,6 millió darabot adtak el világszerte.
Hatalmas területen, hegyek között fekszik a mexikói Audi-gyár.
Hubert Waltl termelésért felelős igazgatótanácsi tag azt emelte ki a megnyitón, hogy az Audi mexikói gyára az első olyan gyár, amelyet virtuálisan terveztek meg.
Az Audi fontos tényező Mexikóban is. Bizonyíték erre, hogy a gazdasági miniszter mellett a régió és a település legmagasabb szinten képviseltette magát a magyarországihoz hasonló kellemes nyári pénteken, amelyet itteni idő szerint 13 órakor tartottak San José Chiapa-ban.
A gazdasági miniszter nem csak gratulált az Audinak a nagyszerű gyárhoz, hanem kiemelte azt is, Amerika földjén ez az első Audi-gyár, Mexikóban pedig az első prémiumgyártó.
Hatalmas médiaérdeklődés kísérte a rendezvényt.
A globalizált világ kísérőjelensége, hogy magyarokkal mindenhol találkozhat a Mexikóban tartózkodó tudósító. A győri Audi kilenc embere dolgozik jelenleg a Puebla közelében fekvő gyárban, ők valamennyien közreműködtek a gyár beindításában, mexikói kollégáik felkészítésében.
Az Audi egyébként óriási erőket mozgósított a képzésre. A gyár 750 munkatársa részesült Németországban képzésben, s összesen 450 ezer órát oktatták leendő munkatársaikat.
Az új generációs Audi Q5
S ha már globalizált világ, akkor az újságírók sem maradhatnak ki. A mexikói média száz munkatársa mellett tizenkilenc német és két magyar újságíró – közöttük az autoszektor.hu munkatársa – alkotta azt a csapatot, amely beszámol arról, hogy első prémiumgyártóként megnyílt az Audi mexikói gyára, s az ünnepség végén legördült a szalagról az első Mexikóban készült első, legújabb generációs Audi Q5.
Stadler: teljes gázzal Győrben
Az avató után Rupert Stadler talákozott a német és magyar újságírókkal. Az autoszektor.hu munkatársának kérdésére, hogy van-e félnivalónk Magyarországon a mexikói beruházás miatt, mert Mexikó esetleg versenyképesebb mint Győr, az igazgatótanács elnöke így reagált: - Győri telephelyünk nagyon, de nagyon versenyképes. A mexikói beruházás semmilyen formában nem érinti Győrt. Magyarországon továbbra is teljes gázzal haladunk.