Városi közlekedés
2030-tól az új gépkocsik a 2021-es szinthez képest átlagosan 37 és fél, az új kisteherautók pedig 31 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsáthatnak ki.
Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke a Kossuth Rádió Európai idő című műsorban elmondta, azt láthatjuk, ma már nem elég az egyik pontból eljutni a másik pontba, mindezt úgy kell megtenni, hogy az a leggyorsabb legyen, és minél kevesebbet ártsunk vele környezetünknek. Ennek érdekében többféle járművet is használhatunk utazásunk során: közösségi és megosztási rendszereket is egyaránt.
A technológiai fejlődés, vagyis a mikromobilitási eszközökként ismert járművek - rollerek, kapszulaautók és egyéb elektromos kisjárművek - elterjedése gyorsan történik. Habár nem vagyunk ehhez hozzászokva, a kormányzat és a nagyobb városok is nyitottak ezen eszközök integrálására, ezzel pedig fokozatosan leveszik a terhet a városi közlekedésről, így egy ideálisabb állapotot teremthetnek meg idővel ezen a téren.