Bugatti

Most tiéd lehet egy autóipari unikornis

2022.03.04.

Ha azt mondom, hogy Bugatti EB110, mindenkinek beugrik a legendás középmotoros sportautó. Azt azonban kevesen tudják, hogy létezett egy szedán testvére is, amit most eladásra kínálnak.

Napjaink legexkluzívabb autómárkái között sorolják a Bugatti márkát. Történelmük hiába nyúlik vissza messzire, alacsony darabszámú, egzotikus autóikkal mégis képesek voltak megőrizni hírnevüket. Nem volt ez másképp a 90-es években is, amikor megszületett az ultraritka Bugatti EB 112 Super Sedan. Mindössze három létezik belőle a világon, hiszen akkoriban még Romano Artioli vezette a Bugattit, és a Volkswagen-csoport mentőöve előtt csődbe ment a francia márka. Tehát egy szó szerint szuperszedán bemutatására nem volt ideális az időzítés, az elkészült három EB 112 is inkább nevezhető prototípusnak.

Először az 1993-as Genfi Autószalonon debütált a klasszikus formákat idéző, hosszú elnyújtott vonalaival eleganciát sugalló, mégis az aszfaltra simuló szedán, amit még maga Giorgetto Giugiaro tervezett Artioli kérésére. Szerették volna a márka múltjának jellegzetes jegyeit belevinni a formavilágba. Így került rá a Type 57 SC Atlantic egész kasznin végighúzódó uszonya, vagy korábbi modellek gömbölyű hűtőrácsa. A felniket a Bugatti Royale ihlette, legömbölyített formák pedig odabent is folytatódtak.

Motorterében egy 6,0 literes, 60-szelepes V12 dolgozik, amit a tömegelosztást figyelembe véve helyeztek be. Elég emberes 450 lóerőt biztosított a hatalmas kaszninak, ami így 4,3 másodperc alatt elérte a 100 km/h-t. Artioli feljegyzései szerint méretei ellenére is olyan volt vezetni, mint egy gokartot, jobban érezte magát benne, mint a középmotoros EB 110-ben. Csúcssebessége 300 km/h volt – már akkoriban sem adták ez alá.

Valami csoda folytán most mégis eladásra kínálja az egyik példányt a németországi Schaltkulisse. Ez volt a második legyártott EB 112, és még most is mindössze 3900 km van benne. Mindene tökéletes működik, eddig mindössze egyetlen tulajdonosa volt. Sajnos csak kevesen tudták tesztelni a Bugatti szuperszedánját, mert nem sokkal később csődbe ment a cég. A 39001-es gyári számú autót még az Italdesign építette, a most eladásra kínált 39002-es már a Bugatti gyárában készült Campogallianoban. Miután eladták a céget, a Monaco Racing Team gyártotta le a 39003-as alvázat, amit rögtön Chevalleybe szállítottak egy svájci Bugatti forgalmazónak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..