Harley-Davidson

Motoros újdonságok 2014 – Harley-Davidson

2013.12.31.

Jövőre minden más lesz a Harley-Davidson modellpalettáján, pedig nem történtek komoly változtatások. Igazi újdonságból alig akad, mégis izgalmas a kínálat.

Szerző: Lőrincz Károly

Bár a Rushmore projekt keretében a Harley hét Touring, Trike és Custom Vehicle Operations modellt készített el a vásárlók igényeinek szem előtt tartásával, a 2014-es esztendő inkább arról a két új kétkerekűről fog szólni, amelyek a kínálatot lefelé bővítették. A Street 500 és a Street 750 teljesen új platformra épült. Nem csak a kis lökettérfogatú blokk miatt kellett egészen az alapoktól építkezni – ami egyébként 13 éve esett meg utoljára a Harley történetében -, hanem a teljesen új célközönség miatt is. Ugyan a Street sorozat felfogható egyfajta belépőnek is a tradicionális márkához, ám a gyár inkább egy új nemzedéket céloz meg vele, a városi életmódot folytató fiatal felnőttekét.

Ezért készült karcsúra a váz, amely megkönnyíti az autósorok közötti előrejutást, ezért fordulékonyabb a Street, ezért került vízhűtéses V2-es a vázakba. Ez utóbbi már korántsem akkora szentségtörés, hiszen már a 2001-ben bemutatott V-Rod-ban is megvolt, de idén leplezték le a részleges folyadékhűtésű motorblokkjaikat is, amelyek olyan modellekbe kerülnek be, mint az Electra Glide Ultra Limited, a CVO Limited és a Tri-Glide, valamint Electra Glide Ultra Classic. A formaterv azonban nem szakít a hagyományokkal, hozza a klasszikus vonalakat, igazi Harley.

Ez a tudatosság jellemző a Harley összes újítására is – úgy beépíteni a legmodernebb alkatrészeket, hogy az a szemnek láthatatlan legyen, a motorok őrizzék meg azokat a konvencionális formai megoldásokat, amelyek évtizedek óta jellemzik azokat. Így kerül szériában blokkolásgátló 2014-től az összes Sportster modellre is. Nőtt a biztonság, miközben az alkatrészek rejtve maradtak. A fékek azonban további fejlesztéseket is kaptak. Előre nagyobb tárcsa és fékdugattyúk kerültek. Hátul nem nyúltak a tárcsa átmérőjéhez, ám a dugattyúk mérete ott is nőtt. Változott az elektromos rendszer is, amely magában foglalja az új analóg sebességmérőt a digitális fordulatszámmérővel, az új stílusú ergonomikus kézi vezérlőkkel, a frissített kábelköteggel és feszültségszabályozóval, valamint új konstrukciójú olajtartállyal és oldalsó burkolattal, amely megkönnyíti az akkumulátor és a diagnosztikai terminál elérését és szervizelését.

Alapáron kapják meg a Sportster vásárlói az intelligens biztonsági rendszert is, amely lehetővé teszi az érintésmentes működtetést a távvezérlésű biztonsági berendezéssel és az új, kulcs nélküli gyújtással. Nincs többé kulccsal babrálás, a motoros csak nyeregbe pattan, és már indítózhat is. Feltéve, ha a széles Sportster-kínálatból sikerül kiválasztani a számára legmegfelelőbbet, hiszen az hat modellből áll.

A Harley Dark Custom stílusában készült el a jövő évi Fat Bob, amelynek minden részén a fekete veszi át a króm helyét, az erőátvitelt és a légszűrő fedelét, a hátsó rugóstag-burkolatot és az alsó-felső villahidakat, az elülső fényszórót, konzolt és az akkumulátorfedelet is beleértve. Az alumínium keréktárcsákra fekete porfestéses bevonat, valamint lézergravírozott Harley-Davidson logó és peremcsík került. A Fat Bobra egy halom formai újdonságot aggattak – új a kipufogódob, a ferdén levágott hátsó sárvédő, a LED hátsó fényszóró, az ülés burkolata és hímzése, a tankgrafika. Új konzolt szereltek a motorra, amely a beépített gyújtáskapcsoló mellett sebességmérőt, LED jelzőfényeket és multifunkciós LCD-kijelzőt is tartalmaz. A motort egy 1690 köbcentiméteres V2-es blokk hajtja, a megállásról pedig blokkolásgátlós fékrendszer gondoskodik. Könnyen azonosíthatóvá teszi az jövő évi Fat Bobot, ha a két új szín egyikét választjuk – 2014-től érhetőek el az Amber Whiskey borostyán és a Sand Cammo Denim vászon névre hallgató fényezések.

A korlátozott darabszámban gyártott custom modellek (CVO) között is találhatunk valódi újdonságot. A CVO Softail Deluxe a nosztalgikus stílust multifunkcionális jellemzőkkel egyesíti – ez a Rushmore projekt hozadéka. A széles fehérfalú abroncsok, az Art Deco-stílusú festési séma a hagyománynak hódol, a beépített navigáció a jelent csempészte a motorba. A könnyű átalakíthatóság is inkább a mai kor igényeinek szól, a többcélú használhatóságot célozza: egyszerűen megszabadulhatunk a plexitől, az oldaltáskáktól, a csomagtartótól, a háttámasztól és az utasüléstől.

A CVO Ultra Limited túramotor is alapos fejlesztést kapott a következő évre. A Daymaker LED világítás, valamint a blokkolásgátlóval szerelt integrált fékrendszer a biztonságot szolgálja, minden egyéb a kényelemről és a luxusról szól. Az új infotainment rendszer a nagy hangteljesítmény mellett teljes informatikai hátteret kínál, beleértve a színes érintőképernyőt, a Bluetooth csatlakoztathatóságot és a GPS navigációt. Az új Batwing  fejidom szellőzőket kapott, így a menetszél okozta rázkódás is csökkent, így kevésbé fárasztó az utazás. Az utas is nagyobb kényelemben töltheti el az időt, nagyobb ülést kapott.

A CVO Road King is megkapta a LED világítást, a jobb fékeket, ám a módosítások legtöbbje csak optikai volt. Áttervezett oldaltáskák, tükrök, kormány, ülések. Mégis újnak fog hatni, hiszen 2014-ben ez a modell is a Dark Custom stílust követi majd.

A CVO Breakout egyediségével, három új festésével hódít majd. Feltűnőek lesznek az üzemanyagtartály kézzel polírozott részei, a törzsi motívumokkal díszített ülés, a krómozott turbinakerekekkel, valamint az új Heavy Breather nagy áramlási sebességű légbeszívó és légszűrő.

Mindegyik Harley-Davidson CVO modellt az 1800 cm3-es V-Twin erőátvitel hajtja, ami a Harley-Davidson által felkínált legnagyobb lökettérfogatú motor, s gyárilag csak a CVO motoroknál elérhető. A 2014. évi CVO Ultra Limited új Screamin’ Eagle Twin-Cooled (ikerhűtéses) Twin Cam 110 motort kap, amely egyesíti a léghűtést és precíziós folyadékhűtést. A többi 2014-es CVO modellt a Screamin’ Eagle Twin Cam 110 V-Twin motor hajtja, amelynek maximális névleges forgatónyomatéka 158 Nm. A hidraulikus működtetésű mechanikus rásegítős csúszókuplung alacsonyabb fokozatba váltáskor a hajtáslánc terhelésváltását egyenletesebbé teszi, továbbá csökkenti a kuplungkar erőt és a karbantartási szükségletet.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
- A Nemzetgazdasági Minisztériumban egyeztetett a győri Széchenyi István Egyetem, a kínai....
2024.05.08
- Több mint 27 millió forintos kárt okozott egy rongáló a MÁV-START jegykiadó automatáiban -....
2024.05.08
..
2024.05.08
A BMW M GmbH a legendás BMW M3 és BMW M4 portfóliójának újabb különkiadásával kínálja fel....
2024.05.08
- Fokozott ellenőrzést és forgalomkorlátozást rendeltek el a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.08
Kukásautó és kisbusz ütközött frontálisan Pátyodon, a kisbuszba többen beszorultak. ..
2024.05.08
Hamarosan még nagyobb terhelés alá kerülhetnek a dél-pesti régió csomópontjai, amik már így is....
2024.05.08
- Stagnált az új autók piaca Romániában az év első négy hónapjában - közölte a romániai autógyártók....
2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....