Forma 1
A tűzpiros autók oldalán ezentúl nem a Fiat logója látható, hanem az Alfáé, ami a versenyzés szempontjából semmilyen jelentőséggel nem bír, mégis tele van utalásokkal a múltra és célzásokkal a jövőre. Sergio Marchionne, az FCA vezetője remélhetőleg nem babonás: amikor legutoljára, 1987-ben az Alfa címer megjelent egy Forma-1-es autón, még az első rajtig sem jutott el. Pedig a Formula-1 története a kígyós márkával kezdődött, az első két világbajnokságot az Alfa Romeo nyerte. Még korábban, a 30-as években Enzo Ferrari sok sikeres versenyzője Alfákban nyert futamokat amatőr versenyeken.
2015 fontos évnek ígérkezik a márka történetében, hiszen az F1-es szponzori szereppel és az új Giulia piacra dobásával nem titkoltan a régi glóriát szeretnék újrafényezni. Az olasz hírportálok hatalmas lelkesedéssel és reményekkel adták hírül az Alfa visszatérését a száguldó cirkuszba. Itáliában az Alfa Romeo és a Ferrari a nemzeti öntudat részét képezik, mint a „Made in Italy”, vagyis az olasz ipar világhírű márkáinak fontos képviselői.
Így néz ki teljes pompájában az SF 15-T - Forrás: ferrari.com
Nagyon is valószínű, hogy az FCA nem áll meg ezen a ponton: ha az Alfák versenyautóként is visszatérnének nemcsak az Forma 1-be, de akár a Le Mans-i vagy az Indianapolisi versenyekbe, ezzel új löketet adnának a világ legnagyobb autóversenyeinek.