NNG

Navigációs sztorik a nagyvilágból - ázsiai trendek

2017.03.27.

Az NNG a világ számos országában rendelkezik helyi képviselettel az Egyesült Államoktól, Magyarországon át egészen Japánig. A budapesti székhelyű szoftverfejlesztő megoldásait minden esetben az adott ország igényeire, speciális elvárásaira szabja.

Az egyes országok sajátosságait olykor még felkutatni is nehéz, számos, az európaitól eltérő szabályozás vonatkozik a szoftverfejlesztés munkafolyamataira. Kerecsen Tamás az NNG technológiai vezetője megosztotta tapasztalatait a világ egyik legkülönlegesebb piacáról, Ázsiáról.

Japán az ázsiai régió második legnagyobb piaca, az ország sajátossága, hogy az új személyautók iránti kereslet általánosságban csökken, ennek ellenére a luxusautó eladások 19 százalékkal növekedtek 2016-ban. A rögtön szembetűnő egyedi írásmód mellett Japánban a házak címezése is rendhagyó, így a helyiek között egyre nagyobb népszerűségnek örvend az egyszerűen használható, telefonszám szerinti navigálás. A japán piac egyéb sajátosságairól az alábbi videó is beszámol, mely a Jaguar-Land Rover japán piacra készült modelljeinek navigációját mutatja be, amit az NNG budapesti kollégái fejlesztettek.

A képre kattintva videó indul.

A kulturális különbségek mellett az ázsiai piacok egyik sajátossága a rendkívül szigorú szabályozás a térképek kihozatalával kapcsolatban. Dél-Koreában például komoly büntetésre, indokolt esetben halálbüntetésre is számíthat az, aki koreai térképet szállít vagy küld külföldre. Ezzel az NNG-nek is meg kell küzdenie, mert a nyelvet beszélő és a piacot ismerő magyarországi kollégáink segítségével ugyan ki tudjuk fejleszteni a szoftvert itthon is, a teszteléshez és a térkép előkészítéséhez viszont oda kell utazniuk kollégáinknak néhány hétre, vagy akár hosszabb időre is.

Hasonló biztonsági előírások Kínában is vannak. Az ottani navigációkhoz készített valamennyi, Kínát ábrázoló térképnek ugyanis tartalmaznia kell egy bizonyos fokú, központilag meghatározott torzítást. A térképet tartalmazó navigációs motort pedig a megfelelő kormányhivatalnak kell jóváhagynia, mielőtt az gyártásba kerülhet. Az ország ugyanakkor hatalmas potenciált jelent: az ázsiai régió legnagyobb piacán a belföldre gyártott autók jelentenek hatalmas lehetőséget az NNG-hez hasonló beszállítóknak, hiszen ezek élvezik a legnagyobb adókedvezményeket, ezért hatalmas rájuk a kereslet. Az idei évre az NNG elemzői – belföldi és külföldi gyártók modelljeit összesen vizsgálva – több mint 24,5 millió új autó eladását várják.


 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.08.19
Összeütközött egy autó a Szegedről Budapestre tartó Aranyhomok InterCityvel vasárnap a csengelei....
2018.08.19
Félmilliárd euró kártérítést helyezett kilátásba Genova városa és az áldozatok családtagjai számára....
2018.08.19
Dinnyéket szállító kamion és két személyautó ütközött össze szombat este Fejér megyében, a 64-es....
2018.08.18
A következő évtizedek során várhatóan – vagy inkább biztosan - jelentősen átalakul az....
2018.08.18
A Nissan GT-R szupersportautó idén ünnepli 50. születésnapját. A japán márka egy exkluzív....
2018.08.18
A ŠKODA egy igazán különleges akcióval készült a versenysorozat hazai fordulójára, a Veszprém....
2018.08.18
Fakhredin Dostmohamad Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.08.18
Egyre több gyártó kezd ráébredni világszerte, hogy van fizetőképes kereslet a prémium kivitelű....
2018.08.18
Első győzelmét aratta a TCR Európa-kupában a magyar versenyző. ..
2018.08.18
Az Autós Országos Gyorsasági Bajnokság - Hankook Racer Cup mezőnye harmadik versenyhétvégéjén a....