PSA Group
Márciusban a PSA csoport úttörőként bevezette a francia Környezetvédelmi és Közlekedési szakhatóság protokollja szerint végzett fogyasztási adatok közzétételét több, mint 1000 Peugeot, Citroen és DS modell esetében. Ezt követően Matthias Müller a VW éves eredményeiről szóló konferencián tett említést arról, hogy a Volkswagen a VDA tagjaival készül tárgyalásokat kezdeményezni e témában, remélve, hogy a jövőt és a fenntarthatóságot szem előtt tartó egyezségre jutnak az érintettek.
A VDA elnöke, Matthias Wissmann a kezdeményezés ellenére viszonylag szűkszavúan válaszolt, amikor a tárgyalások helyzetéről érdeklődtek egy berlini kongresszus alkalmával, valamint arról, hogy vásárlói és/vagy környezetvédelmi szervezeteket is meghívnak-e az egyeztetésekre. „Konstruktív megbeszéléseket folytatunk a Szövetségi Közlekedési Minisztériummal a transzparencia javításának érdekében, azonban ezidáig nem sikerült megállapodásra jutnunk” - közölte Wissmann. A szaktárca szóvívője pedig nem volt elérhető az autonews.com szerint.
A Genfi Autókállításon Greg Archer, a Közlekedési és Környezetvédelmi hatóság igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a PSA valós körülmények között mért fogyasztási adatai jól mutatják, hogy a korábban megadott értékek sok esetben 40 százalékot is meghaladó mértékben tértek el a katalógusokban megadott adatoktól, melyet a NEDC-ciklus szerint mértek. Archer szerint a PSA teszt protokoll bizonyítja, hogy a fogyasztási adatok megbízhatóak, reprezentatívak és reprodukálhatók is egyben.
Forrás: autonews.com