WRC

Neuville magabiztosan vezeti a Svéd-ralit

2017.02.10.

A Hyundai belga versenyzője közel fél perces előnyt épített ki a második helyezett Latvala előtt. Ogier még lőtávolon belül, az ötödik helyről várja a folytatást.

Thierry Neuville ugyanolyan domináns volt a Svéd –rali első napjának délutánján, mint ahogy Monte-Carlóban vezetett a vezetői hibájáig. A Hyundai belga versenyzője 28,1 másodperces előnnyel várja a szombati napot, miután délutánra visszavette a vezetést a Toyotát vezető Jari-Matti Latvalától.

Neuville már délelőtt is vezetett, de aztán a Svullrya szakaszon nekiment egy kőnek, ami enyhe időveszteséget okozott számára, és visszaesett a második helyre. Viszont délután, amikor ugyanezen a szakaszon visszafelé kellett menni, 18 másodpercet adott Latvalának, és ismét az élre állt. Neuville a következő szakaszon még úgy is képes volt növelni az előnyét, hogy kinyílt az ajtó a Hyundai i20-ason.

A toyotás Latvala azonban elégedett lehet a második helyével is, mivel ha a mostani nap eredménye lenne a végeredmény is, átvenné a vezetést a világbajnokságon. Ezúttal a Yaris műszaki hibáktól mentesen, megbízhatóan üzemelt egész nap, és csak kisebb vezetői hibák miatt vesztett időt a finn.

Harmadikként, 21,6 másodperccel Latvala mögött várja a szombati folytatást Ott Tänak, akinek nap közben még váltót is cseréltek a Fiestájában az M-Sport fürge szerelői. A szerelésre azért volt szükség, mert a régi váltó néha üresbe ugrott visszaváltások közben. A fiatal észt versenyzőnek még egy szakaszgyőzelemre is futotta az erejéből, amit csapattársa, a négyszeres világbajnok Sébastien Ogier még nem mondhat el magáról az idei Svéd-ralin.

Az ex-volkswagenes franciát főleg az hátráltatta, hogy a szabályok szerint neki kell elsőként indulnia az első napon, mert ő vezeti a vb-pontversenyt. A két gyári Ford közé a Citroënnel versenyző Kris Meeke férkőzött be a negyedik helyen, 3,9 másodperccel Ogier előtt. A franciák első számú versenyzője a monte-carlói kiesést követően nagyon hajt egy erős eredményre, amire még minden esélye meg is van. Egész nap a dobogós helyek közelében hajtott, a nap végére csak azért esett vissza negyediknek, mert elkoptak a szögek a C3 WRC gumijain, ezért csökkent a tapadásuk.

Szombaton a tavalyi előírásokkal ellentétben idéntől már nem a vb-pontversenyben vezető, hanem az adott versenyt vezető pilóta indul majd az elről, vagyis holnap nem Ogier, hanem Neuville lesz hátrányban a pályatakarítás miatt.

A hatodik és a hetedik helyen a két másik gyári Hyundai-versenyző, Hayden Paddon és Dani Sordo áll. Előbbi csak azután kezdett el jó tempót diktálni, hogy a nap közepi szervizparkban állíttatott az i20 futóművén. Craig Breen elsőként vezetett versenykörülmények között 2017-es specifikációjú, vagyis gyorsabb és erősebb WRC-t, így nem tehet szemrehányást neki a Citroën csapatfőnöke, Yves Matton, hogy egyelőre csak a nyolcadik helyen áll. Főleg azután vesztette el önbizalmát az ír, hogy sok időt vesztett egy kisebb árokban a C3-assal.

A kilencedik Elfyn Evans-t egy defekt hátráltatta, a tizedik Stéphane Léfebvre pedig azért volt lassú, mert ezúttal ő kapta meg a 2016-os, gyengébb Citroënt a csapattól (még nincs három C3 WRC készen, ezért az egyik pilóta mindig kénytelen egy tavalyi DS3 WRC-vel menni).

A verseny előtt titkos esélyesként tartották számon a Svédország-specialista Mads Ostberget, de pénteken a norvég versenyző 2017-es Ford Fiestájától lerepült a nagy leszorítóerőt adó hátsó szárny, amikor hatodik fokozatban száguldott, és ezért majdnem összetörte az autót. Mivel nem volt pótalkatrész, sokáig csak lassú tempót tudott diktálni a havas pályákon, és az utolsó gyorsaságit ki is kellett hagynia. Miután kampányt indítottak a közösségi médiában, a nap végére egy néző visszaszolgáltatta a szárnyat, így megvan az esélye arra, hogy holnap faragjon a hátrányán.

Az élcsapatok egyetlen kiesője Juho Hänninen, aki Monte-Carlóhoz hasonlóan ezúttal is fának csapta a Toyota Yaris WRC-t.

 

Az állás egy nap után:

1

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai

1ó16p24.7s

2

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota

28.1s

3

Ott Tanak, M.Jarveoja

Ford

49.7s

4

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen

51.8s

5

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Ford

55.7s

6

Hayden Paddon, J.Kennard

Hyundai

1p17.8s

7

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai

1p40.3s

8

Craig Breen, S.Martin

Citroen

1p54.3s

9

Elfyn Evans, D.Barritt

Ford

3p01.5s

10

Stephane Lefebvre, G.Moreau

Citroen

3p23.6s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....