WRC
Thierry Neuville idei harmadik világbajnoki futamgyőzelmét szerezte meg Lengyelországban a Rajd Polski ralin. A versenyzők dolgát az esőzések, a hatalmas sár, az erős szél és a mély nyomvályúk is megnehezítették a rendkívül tempós, murvával és homokkal borított lengyel pályákon. Az élen nem kevesebbszer, mint 11-szer cserélődtek le a pilóták a fordulatos, kiszámíthatatlan versenyen, mely 23 gyorsaságiból állt. A vasárnapi második pályáig egyik pilóta sem vezetett 4,5 másodpercnél nagyobb előnnyel, ami jól mutatja a verseny kiélezettségét.
Neuville rendkívül szoros csatát vívott a rengeteg észt szurkoló bíztatásától hajtott Ott Tänakkal, oda-vissza adták egymásnak a tizedeket, másodperceket. Győzelme akkor vált biztossá, amikor a Ford észt versenyzője vasárnap, három gyorsaságival a verseny vége előtt összetörte a Fiesta WRC-t. Újabb sikerével a belga 11 pontra csökkentette hátrányát a világbajnoki pontversenyben az élen álló Sébastien Ogier-val szemben.
„Ott remek versenyt futott, egy ilyen kiélezett csatában senki sem adja fel. Én sem tettem, és végül sikerült győznöm. Sajnálom őt, és gratulálok is neki ahhoz a teljesítményhez, amit a balesete előtt bemutatott. Nagyszerűen vezetett, nagyon nehéz lett volna megverni őt” – tette hozzá Neuville, akinek ez volt zsinórban a hatodik dobogós helyezése.
Vasárnap reggel is csak pár másodperc választotta el Tänakot Neuville-től, amikor Ott Tanak egy szenzációs időt repesztett az első gyorsaságin, és visszavette a vezetést. Azonban a következő pályán jött a fekete leves számára: nagy igyekezetében fának ment a Forddal, vagyis tálcán kínálta fel a győzelmet Neuville számára, aki élt is vele. Tänak ugyan a gyorsasági céljáig még el tudott vánszorogni autójával, de ott kiderült, hogy olyan súlyosan sérült a Fiesta, hogy fel kellett adnia a küzdelmet. Mivel már nem volt idő nagyjavításra, Tanak a plusz pontokért zajló utolsó gyorsaságin, a Power Stage-en sem tudott elindulni. Az észt ismét keserű szájízzel távozik a hazai futamának számító Lengyel-raliról, tavaly és 2015-ben is úgy esett ki, hogy vezetett.
„Ahol balesetet szenvedtem, az egyetlen saras rész volt ez erdőben. Nem számítottam rá, hogy ennyire csúszni fog. A kocsi hátuljával nekicsúsztam a padkának, amitől a kocsi orra meg fának ment. Talán túl gyorsan mentem? Aki a győzelemre hajt, az kénytelen nyomni a gázt” – nyilatkozta a csalódott észt.
Neuville végül hatalmas fölénnyel, 1 perc 23,9 másodperc előnnyel nyert csapattársa, Hayden Paddon előtt. Az új-zélandinak nagy szüksége volt már egy önbizalomnövelő dobogós helyezésre, mivel a Monte-Carlo-rali után (ahol elsodort egy rossz helyen álló nézőt, aki meghalt) nem találta a ritmust, és a jó eredmények is elmaradtak. Utoljára 12 hónapja állt dobogón, ezúttal viszont hibátlanul vezetett, és teljesen megérdemelten lett második.
A harmadik helyen Sébastien Ogier végzett, közel egy perccel Paddon mögött. A négyszeres világbajnok saját bevallása szerint sem hozta ki a maximumot magából, szombaton több defekt is hátráltatta, vasárnap pedig egyszer lecsúszott az út melletti mezőre. Viszont a Power Stage-en második lett, amivel 4 extra ponthoz jutott. A negyedik helyen, Ogier mögött 26,6 másodperccel végzett Dani Sordo a harmadik Hyundai i20-assal, pechjére egy defekt is lelassította vasárnap. A spanyol 24,4 másodperccel előzte meg az ötödik helyen végző Stéphane Lefebvre-t, aki ezzel karrierje legjobb eredményét érte el. A francia legalább pontokat szerzett a továbbra is rossz formában lévő gyári Citroen alakulatnak.
Sokáig úgy tűnt, Teemu Suninen lesz az ötödik élete első WRC-s futamán, de a fiatal finn szupertehetség megpördült az utolsó gyorsaságin, így csak a hatodik lett a Ford Fiestával. Mads Østberg és Elfyn Evans végzett a finn mögött privát Ford Fiestákkal. Andreas Mikkelsen a verseny végére egészen jó időket autózott a számára még ismeretlen Citroen C3 WRC-vel (csak a második futamán ült az autóban), az utolsó gyorsaságin taszította le a kilencedik helyről a tizedikre Juho Hanninent, aki a legjobb toyotásként végzett a dadogó motorú Yaris WRC-vel.
Csapattársa, Jari-Matti Latvala két napon keresztül remekül vezetett, esélyes volt a győzelemre is, de szombat délután megállt alatt a Toyota kuplunghiba miatt. Vasárnapra megjavították a kocsiját, a finn aztán a Power Stage megnyerésével vigasztalta magát, amivel öt pontot gyűjtött.
Lengyel-rali, végeredmény:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
2h40m46.1s |
2 |
Hayden Paddon, S.Marshall |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
1m23.9s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2m20.8s |
4 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
2m47.4s |
5 |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3m11.8s |
6 |
Teemu Suninen, M.Markkula |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3m16.8s |
7 |
Mads Ostberg, O.Floene |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3m39.6s |
8 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
4m39.1s |
9 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
4m43.5s |
10 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
4m53.7s |