autókereskedelem

Nőttek a személygépkocsi eladások márciusban Magyarországon

2014.04.01.

A személygépjármű forgalomba helyezés 2013-hoz képest jelentős előrelépést mutat, ami bíztató jel arra, hogy az év egészében is megvalósulhat az előre jelzett növekedés. Jó jel, hogy az év elején a 2013. évinél jelentősen erősebb 2012. évi első negyedéves adatokhoz képest is 11% növekedés mutatkozik - olvasható a A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által kedden nyilvánosságra hozott jelentésében.

A tények a DataHouse adatai alapján: a 2014 év tárgyhavi és kumulált adatok a 2013. évi adatokkal összevetve darabszámban és százalékban.

 

Tárgyhó

Tárgyhó

Éves kumulált

Éves kumulált

 

db

%

db

%

Személygépjármű

6166

21,8

15496

23,4

Motorkerékpár

200

5,3

358

4,1

Kishaszon jármű

1241

51,2

3087

35,5

Nagyhaszon jármű

298

-16,3

993

2,4

Autóbusz

6

-45,5

27

-20,6

A személygépjármű forgalomba helyezés 2013-hoz képest jelentős előrelépést mutat, ami bíztató jel arra, hogy az év egészében is megvalósulhat az előre jelzett növekedés. Jó jel, hogy az év elején a 2013. évinél jelentősen erősebb 2012. évi első negyedéves adatokhoz képest is 11% növekedés mutatkozik.

Hosszú idő után 2014 márciusa volt az első hónap, amikor a személyautó forgalomba helyezés meghaladta a 6000 darabot. Az első negyedév alapján mindenképpen pozitív az a folyamat, amely szerint az új gépjármű értékesítési piac növekszik.

Jelentősnek tekintjük a forint kamat csökkenését, ami kedvező autófinanszírozási lehetőségeket biztosít, és piacnövelő hatása van. Ellenkező hatása lehet a forint jelentősebb gyengülésének, de bízunk abban, hogy ez nem megy el addig a szintig, amikor negatívan befolyásolná az új autók értékesítését.

A kishaszon járművek forgalomba helyezése 2013 nyara óta folyamatosan fejlődik, ami nagymértékben a haszonjárművekre igénybe vehető kedvezményes MNB NHP hitelkonstrukciónak köszönhető. Ebből is látszik, hogy megfelelő hitelezés szükséges a gépjármű kereskedelmi ágazat talpra állásához. Ezzel együtt a darabszám még mindig alatta marad annak a havi kb. 2000 darabnak, amely egy fejlődő vállalkozói piac ellátásához – véleményünk szerint – indokolt és szükséges lenne.   

A nagyhaszon járművek forgalomba helyezése esetében az első két hónap fokozott teljesítménye után, amelyet az EURO 5 motorral szerelt járművek forgalomba helyezési dömpingje jellemzett, bekövetkezett az a visszaesés, amit az EURO 6 motorok bevezetése kapcsán előre jeleztünk. A további időszak fog arra választ adni, hogy az előrehozott vásárlások hatása meddig tart, meddig okoz visszaesést 2014-ben.

A motorkerékpár piacot sújtja most már ötödik éve legsúlyosabban az értékesítési válság. A volumen olyan alacsony, hogy szinte értékelhetetlenné teszi a piaci mozgást, ezzel együtt örömünkre szolgál, hogy az utóbbi időszakban némi fejlődés mutatkozott és ez folytatódni látszik a kilábalás irányába.

Az autóbuszok területén a központi beszerzések és a személyszállító vállalatok vásárlásai generálnak némi eladást, de itt is meg kell jegyeznünk, hogy a végletekig elöregedett autóbusz park cseréje nagyon is időszerű, így e területen növekedést várunk a későbbiekben. Elképzeléseinket alátámasztják a központi beszerzések terveiről szóló hírek akkor is, ha részben használt buszok beszerzéséről is van szó, amelyek a mi statisztikáinkban ugyan nem jelennek meg, de a buszparkra fiatalító hatással vannak.

Általánosságban: A Parlament által az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete kezdeményezésére elfogadott jogszabály, mely 2013 januárjától lehetővé teszi, hogy a céges autók javítási és karbantartási ÁFA tartalma 50%-a visszaigényelhető, fontos lépés a javítói ágazat tisztítása érdekében, amelyet továbbiaknak kell követniük. Úgy látjuk a visszajelzésekből, hogy az ügyfelek lassú visszatérése a legális javítókhoz megkezdődött, ennek folytatódása kiemelt jelentőségű a szervizek, az ügyfelek és az állam szempontjából is.

Meg kell akadályozni továbbá a legális szféra számára lehetetlen versenyhelyzetet okozó import gépjármű ÁFA csalásokat, valamint a feketeszervizek működését részben új jogszabályokkal, részben a hatályos jogszabályok következetes alkalmazásával. A vonatkozó javaslatokat MGE és ANK megtette és bízunk abban, hogy a következő hónapokban ezek jogalkotói elfogadásra kerülnek.

Erdélyi Péter

ügyvezető elnök

Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.17
Sok osztrák számára nagyon fontos a saját autó, és ennek megfelelően gondoskodnak róla – írja a....
2024.05.17
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésbiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.17
Az ünnepi hosszú hétvégén, május 18. (szombat) reggeltől május 20. (pünkösdhétfő) estig ismét....