Le Mans 24 órás futam

A Nürburgringen köszörülné ki a Le Mans-is csorbát a Toyota

2017.07.10.

A Le Mans-i 24 órás futamon az egész világ döbbenten nézte, ahogy a legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt. Az akkori kudarcról a világelső autógyártó elnöke, Akio Toyota személyes hangvételű levélben emlékezett meg, a Toyota motorsport részlege pedig egy érzelmes, inspiráló videóval biztosította rajongóit arról, hogy továbbra is a győzelem a cél.

A lehetőség pedig e hétvégén adott a visszavágásra: a TOYOTA GAZOO Racing versenynaptárában a következő megmérettetés a Nürburgring 6 órás futam lesz, ahol a japán márka ismét kemény küzdelemre számít a Porsche autóival – mind a gyártói, mind az egyéni bajnokságban – és arra készül, hogy a újra nyerő formában álljon rajthoz.

A rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező, a jövő technológiáinak a versenypályán történő megmérettetését a génjeiben hordozó Toyota 32,5 ponttal lemaradva másodikként szerepel a gyártók ranglistáján a Hosszútávú Világbajnokságon, míg a 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége (Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Kazuki Nakajima) 17 pontos hátránnyal a második helyen áll az egyéni bajnokságban, miután eddigi három futamukból kettőt megnyertek.

A 7. rajtszámú TS050 HYBRID pilótái Mike Conway és Kamui Kobayashi lesznek, akikhez a szezon hátralevő részében José María López csatlakozik. Le Mans-ban Stéphane Sarrazin volt a harmadik pilóta, José María pedig a 9. számú autóval versenyzett. Mindkét autó legénysége egyértelműen dobogós helyezésre tör a Nürburgringen, mivel ez még sosem jött össze a TOYOTA GAZOO Racing csapatnak azóta, hogy két évvel ezelőtt ez a versenypálya is felkerült a WEC helyszíneinek listájára.

Az 5,137 km hosszú nürburgringi pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból épül fel, vagyis egészen másféle versenytechnikát igényel, mint a hosszú egyeneseiről és gyors fordulóiról ismert Le Mans. Ennek megfelelően a TS050 HYBRID nagy leszorító erőt biztosító beállítással lép pályára ezen a hétvégén, hogy a pilóták a lehető legnagyobb sebesség mellett is megfelelő tapadásra számíthassanak a kanyarokban. Ez az aerodinamikai csomag a szezonra engedélyezett két beállítás egyike, amely Silverstone-ban és Spa-ban már bebizonyította eredményességét. A versenyhétvége pénteken kezdődik egy 90 perces edzéssel, amit szombaton követ az időmérő. A futam, ahol az autók több mint 1000 kilométert teljesítenek majd, vasárnap 13:00 órakor indul.

A Le Mans óta eltelt heteket arra használtuk fel, hogy újra feltöltődjünk energiával, és tökéletesen felkészüljünk a még hátralévő hatórás futamokra – így a Nürburgringre is. Szeretnék köszönetet mondani szurkolóinknak, akik lelkesítő módon támogattak minket Le Mans-ban és utána is; minden erőnkkel azon leszünk, hogy ezt remek küzdelemmel háláljuk meg nekik a Nürburgringen. Izgalmas hétvégének nézünk elébe, ahol most először tapasztaljuk majd meg a Porsche nagy leszorító erejű aerodinamikai csomagjának hatékonyságát, így egyelőre nem tudhatjuk pontosan, mire számíthatunk. A célunk egyértelmű: szeretnénk a lehető legtöbb pontot begyűjteni, és megerősíteni pozíciónkat a világbajnokságon.” – fogalmaz Toshio Sato, a csapat elnöke.

A Toyota Gazoo Racing pilótái - Fotó: motorsport.com

“Nagyon motiváltak vagyunk, és készen állunk a versenyre. A Nürburgring remek pálya, amit már pályafutásom kezdete óta jól ismerek. Nem könnyű itt igazán jól autózni, és az időjárás is gyakran megnehezíti a dolgot, úgyhogy mindannyian kíváncsian várjuk a meteorológiai előrejelzést. Az elmúlt évben nem sikerült itt igazán jól teljesítenünk, de most mindent megteszünk azért, hogy megfordítsuk ezt a trendet.” – fogalmaz Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8):

“A célom egyértelműen a világbajnoki cím megszerzése. Le Mans után kicsit hátrébb csúsztunk a ranglistán, de még hat futam van hátra, úgyhogy jók az esélyeink – ráadásul már bebizonyosodott, hogy az autónk nagyon gyors. Nagyon szeretem a Nürburgringet, ami sokkal szorosabb és trükkösebb, mint Le Mans. Ráadásul ez egy nagy múltú pálya, ahol remek a hangulat és csodálatos a közönség.” – árulja el Anthony Davidson (TS050 HYBRID #8):

“Jól ismerem a Nürburgringet, és már nagyon várom a futamot. Jó esély ez arra, hogy értékes pontokat szerezzünk a csapatnak – és az idei szezonban éppen ez a célunk. Sébastien, Anthony és én jó helyen állunk az egyéni ranglistán, vagyis az itt szerzett pontok nekünk is sokat számíthatnak. Bízom benne, hogy sikerrel járunk.” – teszi hozzá Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8)

A TOYOTA GAZOO Racing eddigi eredményei a Nürburgring 6 órás futamon

2015    #1: időmérő 5.; futam 5. #2: időmérő 6.; futam 6.

2016    #5: időmérő 6.; futam 5. #6: időmérő 5.; futam 6.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.14
A kanadai-osztrák óriásbeszállító Magna egyre inkább érzi az autóipar válságát, a közeli jövőben....
2019.11.14
A Ford Motor Company élvonalbeli technológiát vezet be az egybeszabott, varrások nélkül készített....
2019.11.14
Halálos kimenetelű közlekedési baleset történt szerda hajnalban Ausztriában – írja honlapján az....
2019.11.13
Nitrogénszennyezés csökkentése érdekében országosan legfeljebb óránként 100 kilométerre csökkenti a....
2019.11.13
A XX. század elején az autóipar fejlettsége miatt, a két világháború között pedig a kedvező....
2019.11.13
Bemész a szalonba és veszel egy olyan autót, ami induláskor kétkerékre áll, megálláskor pedig....
2019.11.13
Sergey Drozdov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.11.13
Legkevesebb 12 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán....
2019.11.13
Idén jubilál a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. A gyári tuning- és sportrészleg....
2019.11.13
A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj....