Le Mans 24 órás futam

A Nürburgringen köszörülné ki a Le Mans-is csorbát a Toyota

2017.07.10.

A Le Mans-i 24 órás futamon az egész világ döbbenten nézte, ahogy a legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt. Az akkori kudarcról a világelső autógyártó elnöke, Akio Toyota személyes hangvételű levélben emlékezett meg, a Toyota motorsport részlege pedig egy érzelmes, inspiráló videóval biztosította rajongóit arról, hogy továbbra is a győzelem a cél.

A lehetőség pedig e hétvégén adott a visszavágásra: a TOYOTA GAZOO Racing versenynaptárában a következő megmérettetés a Nürburgring 6 órás futam lesz, ahol a japán márka ismét kemény küzdelemre számít a Porsche autóival – mind a gyártói, mind az egyéni bajnokságban – és arra készül, hogy a újra nyerő formában álljon rajthoz.

A rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező, a jövő technológiáinak a versenypályán történő megmérettetését a génjeiben hordozó Toyota 32,5 ponttal lemaradva másodikként szerepel a gyártók ranglistáján a Hosszútávú Világbajnokságon, míg a 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége (Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Kazuki Nakajima) 17 pontos hátránnyal a második helyen áll az egyéni bajnokságban, miután eddigi három futamukból kettőt megnyertek.

A 7. rajtszámú TS050 HYBRID pilótái Mike Conway és Kamui Kobayashi lesznek, akikhez a szezon hátralevő részében José María López csatlakozik. Le Mans-ban Stéphane Sarrazin volt a harmadik pilóta, José María pedig a 9. számú autóval versenyzett. Mindkét autó legénysége egyértelműen dobogós helyezésre tör a Nürburgringen, mivel ez még sosem jött össze a TOYOTA GAZOO Racing csapatnak azóta, hogy két évvel ezelőtt ez a versenypálya is felkerült a WEC helyszíneinek listájára.

Az 5,137 km hosszú nürburgringi pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból épül fel, vagyis egészen másféle versenytechnikát igényel, mint a hosszú egyeneseiről és gyors fordulóiról ismert Le Mans. Ennek megfelelően a TS050 HYBRID nagy leszorító erőt biztosító beállítással lép pályára ezen a hétvégén, hogy a pilóták a lehető legnagyobb sebesség mellett is megfelelő tapadásra számíthassanak a kanyarokban. Ez az aerodinamikai csomag a szezonra engedélyezett két beállítás egyike, amely Silverstone-ban és Spa-ban már bebizonyította eredményességét. A versenyhétvége pénteken kezdődik egy 90 perces edzéssel, amit szombaton követ az időmérő. A futam, ahol az autók több mint 1000 kilométert teljesítenek majd, vasárnap 13:00 órakor indul.

A Le Mans óta eltelt heteket arra használtuk fel, hogy újra feltöltődjünk energiával, és tökéletesen felkészüljünk a még hátralévő hatórás futamokra – így a Nürburgringre is. Szeretnék köszönetet mondani szurkolóinknak, akik lelkesítő módon támogattak minket Le Mans-ban és utána is; minden erőnkkel azon leszünk, hogy ezt remek küzdelemmel háláljuk meg nekik a Nürburgringen. Izgalmas hétvégének nézünk elébe, ahol most először tapasztaljuk majd meg a Porsche nagy leszorító erejű aerodinamikai csomagjának hatékonyságát, így egyelőre nem tudhatjuk pontosan, mire számíthatunk. A célunk egyértelmű: szeretnénk a lehető legtöbb pontot begyűjteni, és megerősíteni pozíciónkat a világbajnokságon.” – fogalmaz Toshio Sato, a csapat elnöke.

A Toyota Gazoo Racing pilótái - Fotó: motorsport.com

“Nagyon motiváltak vagyunk, és készen állunk a versenyre. A Nürburgring remek pálya, amit már pályafutásom kezdete óta jól ismerek. Nem könnyű itt igazán jól autózni, és az időjárás is gyakran megnehezíti a dolgot, úgyhogy mindannyian kíváncsian várjuk a meteorológiai előrejelzést. Az elmúlt évben nem sikerült itt igazán jól teljesítenünk, de most mindent megteszünk azért, hogy megfordítsuk ezt a trendet.” – fogalmaz Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8):

“A célom egyértelműen a világbajnoki cím megszerzése. Le Mans után kicsit hátrébb csúsztunk a ranglistán, de még hat futam van hátra, úgyhogy jók az esélyeink – ráadásul már bebizonyosodott, hogy az autónk nagyon gyors. Nagyon szeretem a Nürburgringet, ami sokkal szorosabb és trükkösebb, mint Le Mans. Ráadásul ez egy nagy múltú pálya, ahol remek a hangulat és csodálatos a közönség.” – árulja el Anthony Davidson (TS050 HYBRID #8):

“Jól ismerem a Nürburgringet, és már nagyon várom a futamot. Jó esély ez arra, hogy értékes pontokat szerezzünk a csapatnak – és az idei szezonban éppen ez a célunk. Sébastien, Anthony és én jó helyen állunk az egyéni ranglistán, vagyis az itt szerzett pontok nekünk is sokat számíthatnak. Bízom benne, hogy sikerrel járunk.” – teszi hozzá Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8)

A TOYOTA GAZOO Racing eddigi eredményei a Nürburgring 6 órás futamon

2015    #1: időmérő 5.; futam 5. #2: időmérő 6.; futam 6.

2016    #5: időmérő 6.; futam 5. #6: időmérő 5.; futam 6.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.21
Aggasztó hírek érkeznek a Tesla háza tájáról. Hiába a saját akkumulátor-gyár, a nem túl távoli....
2019.07.21
- A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Tankpool24-Mercedes magyar pilótája megnyerte a....
2019.07.21
Leslie Riccardi Uruguayból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.07.21
Az Orosz Autógyártók Szövetsége (AEB) bejelentette, hogy az oroszországi autóeladások 3,3% -kal....
2019.07.21
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Drágám, mindjárt kész a reggeli! ..
2019.07.21
- Hétfőn megkezdik Budapest III. kerületében a Szentendrei út felújítását a Mátyás király út és a....
2019.07.21
Oroszországban az első hat hónapban 1,7 százalékkal több, júniusban 0,3 százalékkal kevesebb autót....
2019.07.21
A bajor prémiummárka két debreceni szakgimnáziummal kötött együttműködési megállapodást. Már 2019....
2019.07.21
Sokan nem tudják, hogy kell biztonságosan használni a leállósávot az autópályán, vagy nem....
2019.07.21
- A Nyugat-Európából hazatérő vendégmunkások és a nyaralók miatt torlódás alakult ki több Csongrád....