WRC

Ogier megtartotta a vezetést szombaton a Spanyol-ralin

2022.10.23.

A nyolcszoros világbajnok egyre közelebb áll ahhoz, hogy idei első győzelmét megszerezze a Toyotával.

Régen nem dominált annyira Sébastien Ogier, mint az aszfaltos Spanyol (katalán) ralin. Péntek délután vette át a vezetést, és azóta az összetett élén tartózkodik, az előnye szombat estére már 20 másodpercre hízott. Ez az ötödik versenye a hibrid Toyota GR Yaris Rally1 autóval, és a második esélye a győzelemre. Monte-Carlóban egy hajszállal lemaradt a dobogó legfelső fokáról Loebbel szemben, itt azonban úgy tűnik, hogy nem vehetik el tőle az első helyet. Ha ez lenne a befutó vasárnap, akkor a Toyota bebiztosítaná az egyéni után a konstruktőri világbajnoki címet is 2022-ben. Ogier szinte szárnyalt a szombati hét gyorsaságin a Costa Daurada hegységben, a pénteki 4,8 másodperces előnyét megnégyszerezte a nap végére.

 

„Remek napot zártunk. Jó érzés, amikor ilyen gyorsan tudunk menni, és növelni tudjuk az előnyünket az üldözők előtt szinte minden gyorsaságin, ahogy ma is tettük. Erről álmodik az ember, amikor egy ralira eljön. Ma, amikor már hasonló rajtpozíciónk volt a vetélytársakkal, növelni tudtuk a különbséget. Szép lenne egy győzelem, innen már fel kell tennünk az i-re a pontot. Ekkora előnynek normál esetben elégnek kéne lennie, de itt még elég sok kilométer vár ránk vasárnap, a célunk az, hogy kimaradjunk a bajból egészen a végéig” – nyilatkozta Ogier szombat este.

A második helyért alakult ki szoros küzdelem, a háromszoros Katalán-rali győztes Thierry Neuville 1,4 másodperccel vezet a friss világbajnok Kalle Rovanperä előtt, aki az El Montmell gyorsasági előtt rossz motor üzemmódot választott ki a hibrid rendszer számára. Neuville viszont a futóműbeállításokkal küszködött, a Hyundai egyszer alulkormányzott, egyszer túlkormányozott volt, az egyensúlyt nem igazán sikerült megtalálni.

Ott Tänak 15,9 másodperccel van lemaradva a harmadik helytől, az előnye jelentős, 36 másodperc a csapattársa, Dani Sordo előtt. Az észt délután már a „komfortzónáján” kívül került, annyira próbált gyorsan menni, aminek az eredménye az lett, hogy lecsúszott az útról, és kis híján öszetörte a Hyundai-t. Sordo, a rutinos spanyol egy szakaszt tudott nyerni szombaton (a 14.-et), ott viszont fölényes 5 másodperces előnnyel ért célba mindenki előtt. Délelőtt még nagyon frusztrálta, hogy folyamatosan időt veszít az élmezőnyhöz képest, de a nap közben sikerült jó beállításokat találnia, és délután már sokkal jobb tempót tudott autózni.

Elfyn Evans kissé motivációját vesztette a hatodik helyen, 14,4 másodpercre Sordótól. Bár a Toyotája hibátlanul működött, mégsem érezte magát tökéletesen kényelmesen benne, és valami hiányzott a 33 éves walesinek ahhoz, hogy az élmenőkkel tudjon küzdeni.

A legjobb fordos a hetedik helyen álló Craig Breen, akinek főleg a gumikopással adódtak gondjai, az etapok végére a Ford Puma rendesen túlmelegítette és elfogyasztotta az első Pirelliket a rossz beállítások miatt. Kacuta Takamoto áll a nyolcadik helyen.

Adrien Fourmaux és Pierre-Louis Loubet házon belüli csatát folytatott az utolsó pontszerző helyekért, akkor fértek be a legjobb 10be, amikor csapattársuk, Gus Greensmith összetörte a Ford Pumáját egy szalagkorláton. Az autó alulkormányzott volt egy jobb kanyarban, ezért a brit behúzta a kéziféket, ettől viszont a hátulját verte oda, még a hátsó kerék is kitört az erőhatástól.

Vasárnap még négy szakasz és 56 gyorsasági kilométer vár a mezőnyre. Kétszer mennek majd a Riudecanyes szakaszon, amely a híres körforgalmat tartalmazza Coll de la Teixetánál. Itt a versenyzők meg szokták pörgetni autóikat a szép számban összegyűlt nézősereg előtt.

Az állás szombat este:

1 Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h10m18.5s

2 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +20.7s

3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +22.1s

4 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +36.6s

5 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m13.2s

6 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m27.6s

7 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m39.7s

8 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m58.6s

9 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m13.7s

10 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m59.2s

 

További autó tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....