autójavítás

Olcsó húsnak...

2017.11.04.

Nemrégiben demonstratív szimpóziumot tarott a Porsche Hungaria Kft., ahol a gyári és utángyártott karosszérialkatrészek voltak a célkeresztben. A független szakértők által elvégzett kísérleti törésteszt eredménye és annak látens következményeit bemutató értekezés önmagáért beszélt.

A világ autóipara iszonyatos tempóban fejlődik a vezetésbiztonsági rendszerek terén. A ma autójában szenzorok, kamerák, radarok próbálnak megvédeni bennünket a balesetektől. Azonban arról már kevesebb szó esik, hogy egy-egy krízis utáni javítás mennyiben befolyásolja további biztonságunkat, ha azt nem a megfelelő alkatészekkel és szervizben végeztetjük. Ennek személtetésére egy a Volkswagen egy törésteszt kísérletet végzett, aminek tanulságait független szakértők értékelték ki.

A Volkswagen töréstesztjének eredményét négy független cég értékelte ki

Valljuk be, hogy az autósok egy jelentős része gyarló és arra törekszik, hogy a sérült autójának javítását minél olcsóbban próbálja megúszni. És hát adott esetben ki ne inogna meg egy jelentősen kevesebb kalkulált végösszeg hallatán. Azonban gyorsan üröm lehet az örömben, ha újabb baj ér minket, hiszen annak a javítási számláját már egészen biztosan vastagabb ceruzával írják a járulékos többletköltségek miatt és akkor még csak piszkos anyagikaról beszéltünk.

Baleset utáni javítás utángyártott alkatrészekkel

Baleset utáni javítás gyári alkatrésszel 

A törésteszten a legjellemzőbb baleseti szituációt szimulálták kis 15 km/órás sebesség mellett. A kísérletben két hetes Golf volt a főszereplő. Az ütköztetést után az egyik autót gyári alkatrészekkel a másikat utángyártott karosszéria elemekkel javították meg, majd újból elvégezték a tesztet. A végeredmény szemmel látható volt. Az utángyártott alkatrészekkel javított autó sokkal többsérülést szenvedett, ráadásul kinyíltak a vezető, utas és térdlégzsákok is, ami a végelszámolásban további jelentős tételként jelentkezett.

A tesztben szereplő autót az importőr elhozta a bemutatóra

A rendezvényen résztvevők maguk is élesben láthatták a gyári és utángyárott alkatrészek közötti a különbséget, melynek alanya két kereszttartó volt. Az olajos prés alatt ugyanakkora erőhatás mellett a másodgyártott úgy gyűrődött össze, mint egy papírlap, míg a gyári ugyan annál ez erőhatásnál szinte alig deformálódott.

Prés teszt. A képek önmagukért beszélnek

Nemcsak az alkatrészek minőségében, hanem annak áraiban is elvégezték az összehasonlítást, ahol az első javítás közel 500 Eurós plusz költséget jelentett a gyári szabványszerinti javítás utolsó rubrikájában. Az újbóli javításnál megfordult a mérleg nyelve és mintegy 4500 Euróval került többe annak a gépkocsinak az újbóli talpra állítása, amit korábban nem gyári alkatrészekkel javítottak.

Az első krízis javítási utáni javítási számla. A gyári végösszeg itt 436 eurós többlet kiadást mutat

Természetesen a másodlagos piaci alkatrészek esetében nem csak anyagminőségi szempontok különböznek az eredetitől, például a súlyuk is eltér és jellemzően korrózió elleni védelemmel sincsenek ellátva.

Második krízis utáni javítási számla. Csaknem 4500 Eurós eltérést mutat az utángyártott alkatrésszel történ autó esetében

Az autó fizikális helyreállítása mellett vezetésbiztonságot támogató radarok és szenzorok újbóli kalibrálása is szükséges, hiszen itt pár fok vagy milliméter eltérés is jelentős problémákat okozhat a gyári előírásokhoz képest, ami kellemetlen meglepetéseket okozhatnak a forgalomban. A márka alkalmazott radarszenzorjai, legfeljebb 150 mikron festékvastagságig hozzák a gyári értékeket, ami az előírt technológia mellett is csak 3 újra fényezést jelent.

Néhány a vezetésbiztosnságot szolgáló alkatrészek közül

Pórul járhatunk akkor is, ha a hologramikus technológiával készült front emblémát egyszerűbb megoldással készült jelvényre cseréljük. Ez utóbbi befolyásolja a mögé beépített radar hatékonyságát, ennek pedig egy elénk lépő gyalogos láthatja a kárát vagy mi, mert torz lesz a ráfutásvédelmi rendszer.

A pontos radar és szenzorkalibráláshoz szükséges  berendezés

A Porsche Hungaria Kft. a professzionális javítási színvonal érdekében létrehozta a „karosszéria szakértő” programját. Így a hálózaton belüli szervizek, folyamatos és megfelelő képzéseknek köszönhetően a mindig elérhető a legmodernebb és naprakész technológia és természetesen a javításokhoz szükséges valamennyi műhelyberendezés is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.20
- A hagyományos járművek mellett önvezető és elektromos hajtású gépkocsik tesztelésére alkalmas....
2019.05.20
A Scania működési bevétele 2019. január-márciusa között 27 százalékkal, azaz 4207 millió (3315)....
2019.05.20
- Elfogadta a német törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarája (Bundesrat) az....
2019.05.20
Tovább szigorítja az ellenőrzést a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.: már menet közben is....
2019.05.20
Megkezdték Japánban a sinkanzen szuperexpress legújabb prototípusának tesztelését, a szerelvény....
2019.05.20
Szlovákiában tervezi gyártan elektromos kisautó modelljeit a Volkswagen az Automotive News Europe....
2019.05.20
A kétszeres Forma-1-es világbajnok spanyol Fernando Alonso nem indulhat a vasárnapi, 103.....
2019.05.20
Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a....
2019.05.20
- Befejezte a vitatott 737 MAX típusú repülőgépek szoftverjének frissítését - jelentette be a....
2019.05.20
Magyarország területén május 17-én 0 órától 2019. május 19-én 24 óráig a rendőrök 148 személyi....