taxi

Párjával párban - ékszerészből váltott taxizásra Zsigmond Noémi II. rész

2020.01.11.

Talán, ha fél tucat női taxis van Szegeden, egyikük Zsigmond Noémi, kétgyermekes családanya, aki párjával váltva dolgozik egy Opel Astrán. A tanulópénzt ő is megfizette.

– A párom intézi a szervizt, ugyanahhoz a szerelőhöz hordja az autót, ami azért alaposan megtréfált bennünket. Sebességváltót kellett benne cserélnünk és a taxizás miatt a használt. Bontott nem igen jöhetett szóba, szóval húzós lett a számla – mondja a be nem tervezett rendkívüli költségről, amit nem egyszerű kitermelni. (Írásunk első részét itt olvashatják.) Megtudjuk, bár a láncos motor korábban "örök" életűnek számított, ma már korántsem az, már ők is cseréltették.

Az elején volt gond az autóval.

Nincs sok női taxis Szegeden, a Rádiónál mindössze egy kolléganője van, az egész városban nem lehetnek többen ötnél. Ha egy drosztra keverednek, természetesen beszélgetnek, például a kocsiról, neki is egy Opelje van, tapasztalatot cserélnek, és ilyenkor szóba kerül a család is.

A Szegedi Tudományegyetemre rengeteg diák jár, köztük sok a külföldi hallgató, akik komoly bevételi forrást jelentenek a városban taxizóknak. Ők a helyismeret hiánya miatt, vagy kényelmességből egészem kis távolságokra is igénybe veszik a szolgáltatás. – Előfordult, hogy az új klinikáról mentünk át a Batthyányi utcába, de volt példa ara is, hogy az 550 forintos kiállási díj után 750 lett a végszámla – sorolja a meglepően kis távolságokat Noémi.

Taxidroszt a szegedi Széchenyi téren.

Sokan kérik úgy az autót, hogy az kombi legyen, mert vásárolni mennek, vagy már túl vannak rajta és indulnának haza. – Legutóbb egy idős nénivel el kellett menni a zöldségeshez, belekaroltam, bekísértem, utána pedig segítettem neki és hazavittem – mondja Noémi, hozzátéve, sok öreg éle egyedül, mert külföldön van, dolgozik már a gyerekes és az unokája is. Ők így tudják csak megoldani. Előfordult olyan is, hogy az utasnak mind a két keze el volt törve, végig kísérte a bevásárlásban, és még bankautomatánál is segítségre szorult a pénzfelvételnél.

A "betegszállítás" más megközelítésben sem egyszerű, az új klinikánál például nem lehet elmenni a taxival a bejáratig. Ha az ajtóhoz legközelebbi ponton teszik ki a járókeretest, aki az ambulanciára megy, annak nagyon sok időbe telik, mire célba ér. – A város legnagyobb bevásárlóközpontjánál, az Árkádnál is nagyon nehéz kitenni az utast, szinte körben ott a megállni tilos tábla – panaszolja Noémi. Az viszont pozitívum, hogy ha valaki úgy kér taxit, hogy vett egy mikrót, akkor az áruszállításnál be tudnak menni érte.

A kombi kényelmes az utasok bevásárlásához is.

– Szeretem az embereket, kicsit ugyan mindenki panaszkodik, de szerintem jobban élünk és optimistán nézünk a jövőbe – mondja. Fuvar van, tapasztalat szerint a kedd a legcsendesebb nap és az ebédidő környékén egy kicsit lelassul a város. Ezzel együtt sok a taxi Szegeden, Noémi szerint a kelleténél több, miközben persze a karácsony, az ünnepek előtti forgalom erős. Szilveszterkor meg természetesen nincs annyi autó, ami elég lenne.

– Éjszaka soha nem dolgozom, nappal is találkozom néha ittas emberekkel, az nekem bőven elég. Akadt, aki már reggel 8 kor be volt rúgva, mert gyereke született, ami persze talán megbocsátható, de az nem, hogy elfelejtett fizetni, amikor kiraktam az Ibolyánál, azt hitte én is vele bulizok – mesél egy emlékezetes történetet Noémi.

Utasra várva.

Volt nagyobb összegű tanulóleckéje is, 10 ezer forinttal maradt adós egy fiatal lány. Teljesen átlagos külsővel olyan történetet adott elő, hogy hihető volt. Összeveszett az apukájával és majd az anyukája fog fizetni, amikor megérkeznek. – Ott hagyta a semmit sem érő telefont nálam, jó volt tanulságnak, azóta csak két estem volt, de sikertelenül próbálkoztak – mondja. Hozzáteszi, már a cím is lehet olyan, hogy figyelmeztetik egymást a kollégák, és nem futnak lyukra. Ilyen szempontból összetartó és szolidáris csapat a taxisoké.

Noémit szeretik az "ügyfelek", úgy véli, az utolsó száz beszállóból minimum 60 százalék ismerős volt már, akár törzsutasnak is számít.

A társaság halad a korral.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.22
2020-ban sok változás lesz a rali-világbajnokságon tavalyhoz képest a csapatokat és a....
2020.01.22
Új mobilitási megoldással rukkolt elő 33 városban a PSA csoport.   ..
2020.01.22
Francisco Juska Filho Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.22
Aláírt egy megállapodást a Scania a dél-koreai építőgépgyártóval, a Doosan Infracore vállalattal a....
2020.01.22
Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem....
2020.01.22
Bemutatták a világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas, magyar-....
2020.01.22
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Forgalomellenőrző Alosztályának járőrei az M1-es....
2020.01.22
Mit hozott Kaliforniába a Toyota? A japán óriásmárkánál lassacskán ráéreznek a sportos vérvonalra....
2020.01.22
A Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a 2018-as kontruktőri és 2019-es egyéni WRC....
2020.01.22
Tavaly 9 százalékkal csökkent a Geely Automotive Holdings, a legnagyobb kínai autógyártó eladása,....