elektomos autó

A Pininfarina Münchenben fejleszti PF0 hiperautóját

2018.10.27.

Michael Perschke CEO elmondta, ez lesz a valaha készült legdinamikusabb olasz sportautó – és ezzel együtt az első luxus hiperautó, amelyet Németországban terveztek. A kezdeti vállalati jelentések szerint a teljesen elektromos jármű kevesebb, mint 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és 12 szekundum alatt 300 km/órára. A végsebesség 400 km/h feletti lesz, 500 kilométer feletti hatótávval kombinálva. A meghajtásról összesen négy elektromotor gondoskodik majd.

A müncheni székhelyű Automobili Pininfarina partnereket keres PF0 nevű luxus elektromos sportautójához. Az autóból, amely jelenleg fejlesztés alatt áll, mindössze 150 darab készül majd 2020-szal kezdődően. A cég szóvivője elmondta, a fejlesztés 80%-a már készen van.

Ezzel egy napon bejelentették, az Automobili Pininfarina új központja München lesz. Ennek okai a helyi hálózatok és a szakértelem – éppen ezért zajlik itt a PF0 fejlesztése is, míg a gyártás Torinóba kerül.

Négy elektromotor a lemezek alatt

A PF0 két darab 450 kW-os elektromotort rejt elöl, hátul szintén kettőt, de 550 kW-os teljesítménnyel. A legfőbb beszállító (hajtás és akkumulátor) a zágrábi székhelyű, horvát Rimac Automobili. A sajtóértesülések szerint a megrendelési volumen 50 millió euró körüli összeg.

Az ATZ magazinnak Perschke elmondta, az Automobili Pininfarina még nem döntötte el, hogy mely partner végzi majd a limitált gyártást, de bemutatta a műszaki igazgatót Christian Jung személyében. Jung korábban számos pozíciót betöltött a legnevesebb márkáknál: a BMW Group német és USA-beli részlegénél is megfordult, de dolgozott a Porschénál, mint az e-mobilitási rendszerek igazgatója és a Mission E projekt vezetője. A Faraday Future-nél szenior igazgató volt az elektromos tervező és platformstratégia terén.

Társa, Peter Tutzer a PF0 szenior technikai tanácsadója lesz. Tutzer PhD fokozatot szerzett gépészmérnöki területen és főmérnök volt a Porsche versenyprogramján belül. Később a Paganihoz került, ahol a Zonda karosszériájáért és kialakításáért felelt. Később a Bugatti Veyron tervezésében és fejlesztésében vállalt oroszlánrészt, a teljes kialakításért felelve, a karosszériába való csomagintegrálást is ideértve, az aerodinamikát is belefoglalva. Szintén főszerepet kapott a kezdeti járműteszt és fejlesztési programban. Tutzer később a Lotus Cars technikai igazgatója lett, majd a Thunder Power EV vezető beosztású műszaki munkatársává vált.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....