kampány

Plakátművészet szálló porral

2018.04.05.

A Nissan legújabb plakátkampánya 26 egyedi felületen mutatja be Budapesten a forgalmas csomópontok körül keletkezett szálló por mennyiségét, aminek levegőbe jutásáért jelentős részben a robbanómotoros autók felelősek. 

A valódi szálló por felhasználásával készült látványos citylight poszterek nemcsak a környezetszennyezés problémájára, de arra is felhívják a figyelmet, hogy mindez milyen káros hatással van az emberi szervezetre: ha mindannyian 100% elektromos Nissan LEAF-re cserélnénk autónkat – mely kibocsátásmentesen üzemel -, csak hazánkban évente annyi szálló porral kevesebb kerülne a levegőbe a közúti közlekedésnek köszönhetően, amivel megközelítőleg 1000 ember idő előtti halálát előzhetnénk meg.

A Nissan kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy robbanómotoros autók légszennyezése egyre égetőbb problémává válik. Azzal tisztában vagyunk, hogy a hagyományos autók kipufogója szén-dioxidot és szén-monoxidot bocsájt ki, azt azonban a legtöbben nem tudják, hogy ezek mellett nitrogén-oxidok, allergiát okozó platinafémek, más nehézfémek, valamint jelentős mennyiségű szálló por kerül a levegőbe, elsősorban a dízel autók miatt.

A JCDecaux a Nissan megbízásából 26 egyedi reklámtáblát helyezett ki Budapesten. Az alapvetően fehér plakátokat annyi szálló porral permetezték be, amely – az átlagos évi forgalom alapján – egy nap alatt a személygépkocsikból a levegőbe jut az adott csomópontok körüli 100 m sugarú körben. Az 51 g, amely a Kassai téri 32-es busz megállójában álló plakátra került, talán nem tűnik olyan ijesztőnek, a Boráros téri 4-6-os villamosmegállóba kihelyezett reklámtáblára azonban 263 g, míg a Corvin-negyednél, ugyanezen villamosok megállójában álló plakátra 190 g szálló por került. A plakátok a felhasznált por mennyiségétől függően a világosszürkétől kezdve a majdnem feketéig a szürke szinte minden árnyalatában pompáznak, a feliratokon pedig azt láthatjuk, mennyivel kevesebb szálló por kerülne a levegőbe naponta, ha mindannyian elektromos autóra váltanánk.

A Nissan és az ACG Reklámügynökség a kampány előkészítése során szorosan együttműködött a Levegő Munkacsoport munkatársaival, akik megdöbbentő adatokról számoltak be a levegő állapotával kapcsolatban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....