fenntarthatóság

A Porsche egymilliárd euró értékű zöld Schuldschein-t adott ki

2019.08.19.

A Porsche AG bejelentette az eddigi legnagyobb, egymilliárd euro összértékű Schuldschein (ún. SSD) kiadását. Ez az első ilyen típusú tranzakció egy autógyártó részéről: a tőkét a vállalat kizárólag olyan projektekre fogja felhasználni, amelyek a fenntarthatóságot szolgálják.

A „Schuldscheindarlehen“, vagyis SSD egy német jog szerinti speciális finanszírozási forma, amely jelen esetben 5, 7 vagy 10 éves futamidővel, fix vagy változó kamatozással érhető el. Az előzetes várakozásokat felülmúló komoly érdeklődés okán az eredeti keretet kibővítette a vállalat.

„Azt vettük észre, hogy egyre több befektető szeretné a fenntarthatóságba invesztálni tőkéjét. A zöld Schuldschein piacra dobásával mi most erre lehetőséget biztosítunk számukra“, mondta Lutz Meschke, a Porsche AG igazgató tanácsának alelnöke és pénzügyi, valamint IT igazgatója. Az új típusú tranzakcióból származó összeget kizárólag a Porsche Taycan projekt finanszírozására használja a vállalat. Ez a modell a Porsche történelmének első tisztán elektromos szériagyártású típusa. „A jelenlegi kedvező tőkepiaci környezetben különösen vonzó feltételekkel sikerült piacra bocsátanunk SSD kötvényeinket és ezzel is bebizonyítjuk a befektetők számára, hogy hosszú távra tervezünk úgy a fejlesztéseket, mint a Porsche vállalat jövőjét illetően“, tette hozzá Meschke.



A stuttgarti sportautógyártó elektromobilitásban és fenntarthatóságban kialakított innovatív szerepe konzekvens módon visszaköszön a vállalat pénzügyi struktúrájában is. A Porsche egy összesen több, mint 2,75 milliárd euro értékű zöld projektportfóliót alkotott. Az összeg mintegy 55 százalékát az energiahatékony, erőforrás-megtakarító termelésre, körülbelül 45 százalékát pedig a fejlesztési költségekre fordítja a vállalat. A Schuldschein kibocsátásának időpontjában a vállalat már elérte a források teljes elosztását a zöld projektportfólió keretében.

A zöld projektportfólió fenntarthatóságát, valamint annak az aktuális Schuldschein keretében történő zöld finanszírozásra való alkalmasságát a Porsche szigorú külső vizsgálatoknak vetette alá, beleértve többek között a neves ISS ESG hitelminősítő intézet, valamint a Climate Bond Initiative ellenőrzését.

Jelentős kereslet a nemzetközi befektetők oldaláról

Több, mint 100 intézményi befektető – például bankok, nyugdíjalapok és biztosító társaságok – vettek részt a Schuldschein-ügyletben. Különösen örömteli, hogy olyan nemzetközi befektetők is komoly érdeklődést mutattak, akik eddig még soha nem fektettek a Porsche Schuldschein-okba – ez esetben elsősorban az ázsiai térségből származó befektetőkről beszélhetünk. Az ügyletet a Landesbank Baden-Württemberg, a Bayern LB és az ING bonyolította le. A folyamatot ezen kívül „zöld tanácsadóként“ (ún. Green Advisor-ként) is segítették az ING szakemberei.

A Porsche digitalizációs stratégiájának részeként kiegészítőleg marketing támogatást is nyújtott a „Debtvision“ digitális finanszírozási platformon keresztül, amely felületen a hitelezők széles befektetői bázist elérve hatékonyan és átláthatóan értékesíthetik Schuldschein-jukat.

A Porsche Taycan projekt jogosulttá vált a zöld finanszírozásra



A zöld projektportfólió középpontjában a Porsche első tisztán elektromos modellje, a Taycan áll, amely jogosulttá vált a zöld pénzügyi eszközökkel történő finanszírozhatóságra, teljesítve a Nemzetközi Tőkepiaci Szövetség (ICMA) „Zöld kötvény alapelveinek“ (ún. "Green Bond Principles“) a „Tiszta szállítás“ kategóriába tartozó pénzeszközök felhasználására vonatkozó összes követelményét. Ennek értelmében nem csupán a projekt eredményét – vagyis az emissziómentes sportautót – sorolhatjuk a fenntartható kategóriába, de a teljes fejlesztés is a fenntarthatóság és az erőforrás-megtakarítás jegyében történt, egyebek mellett beleértve a modern gyártóüzemek létesítését is.

A Taycan új, többszintes összeszerelő csarnokában például vezető nélküli (ún. AGV) szállítórendszerek dolgoznak, amelyeknek köszönhetően eddig elképzelhetetlen mértékű rugalmassággal történhet a gyártás. Az AGV-k sík padlón mozognak – ellentétben a hagyományos szállítószalagokkal –, ezáltal szükségtelenné váltak a helyrabló szállítószalag-rendszer alapok. Az új technológia révén jelentős mértékben sikerült csökkenteni az épület magasságát, aminek köszönhetően az üzem nem befolyásolja negatívan Stuttgart-Zuffenhausen levegőkeringését. Az új épületeket a maximális energia- és hőhatékonyság jegyében tervezték és az összes gyártási folyamat az erőforrások lehető legjobb kihasználását helyezi előtérbe.

A Porsche Taycan szeptemberben fog bemutatkozni, piacra lépése pedig az év végére várható. Eddig már több, mint 20 ezer komoly vásárlói érdeklődés ékezett a négyajtós elektromos sportautóra – a potenciális ügyfelek egy adott összeg megfizetésével feliratkozhattak egy előrendelési listára. A Taycan dinamikus menettulajdonságain kívül rendkívül meghatározó a kiterjedt töltési infrastruktúra az elektromobilitás tartós sikeréhez. A Porsche mind az otthoni, mind pedig az utazás közbeni használathoz számos intelligens töltési megoldást kínál. A Porsche Charging System digitális felülete Európa-szerte jelenleg összesen mintegy 70 ezer, különböző szolgáltatók által üzemeltetett töltőbázishoz biztosít elérhetőséget, a fizetés lebonyolítása pedig kényelmes módon a Porsche felületén keresztül lehetséges. Ezen felül számos saját, valamint más töltési hálózattal (ide tartozik Európában például az Ionity, az Egyesült Államokban pedig az Electrify America) együtt létesített gyorstöltő állomás is a Porsche ügyfeleinek rendelkezésére áll. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....