Porsche Panamera

A Porsche Turbo modellek új márkajelzést kapnak, hogy még különlegesebbnek tűnjenek

2023.12.09.

A Panamera Turbo lesz az első modell, amely a frissített "Turbonite" címert fogja viselni.

A Porsche a vállalat 75. évfordulója alkalmából egy visszafogott újítással nyúlt hozzá a márka címeréhez. Az extra egyediség érdekében a Turbo modell egy különleges jelvénnyel lesz ellátva, amely a hagyományos arany bevonat helyett egy új Turbonit megjelenést kapott, amit a Porsche Color & Trim részleg szakértői alkottak meg.

Ugyanez a Porsche-ágazat felelős a karosszéria színeiért, beleértve a Paint-To-Sample (PTS) program keretében kínált drága árnyalatokat is. A Turbonite nem csak a jelvényhez lesz használatos, mivel a Turbo modellek hátsó feliratát is ezzel a különleges színnel festik majd le. Az oldalablakok szegélyei is ugyanilyen megjelenésűek lesznek, hasonlóan ahhoz, amit a Porsche Daylight Opening (DLO) néven emleget.

Attól függően, hogy melyik Turbo modellt választja az ember, a Turbonite a kerekek aero lapátjait, valamint a küllős részeit is díszíti. Az autó elejét és a keréktárcsákat ékesítő címer ugyanezt a megjelenést kapja majd, hogy a külső változtatásokat teljessé tegye. Az utastérben a kormánykeréken látható jelvény ugyanezt a frissen festett logót veszi át. Emellett számos elem, például bizonyos gombok és övpántok is megkapják a Turbonite-kinézetet.

Az élen a nagy érdeklődéssel várt harmadik generációs Panamera áll, amely november 24-én debütál. Ez azt jelenti, hogy a Panamera már az első naptól kezdve megkapja a Turbo-kezelést; a Porsche már bejelentette a Turbo E-Hybrid modellt, amely egy 4,0 literes V8-as duplaturbós motorral és egy villanymotorral rendelkezik, amely együttesen mintegy 650 lóerős teljesítményre képes.

Az elektromos meghajtás lehetővé teszi, hogy az impozáns négyajtós 2,9 másodperc alatt érje el a 62 km/órás sebességet. A hajtóerőt egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltón keresztül juttatja el mindkét tengelyre, míg az elektromotor egy 25,9 kilowattórás lítium-ion akkumulátorból kapja az energiát. A hibrid Panamera becsült elektromos hatótávolsága 25 mérföld (40 km) lesz, a nagy ötajtós PHEV súlya pedig várhatóan valahol 2440 kilogramm körül lesz.

A Porsche ezeket az adatokat akkor hozta nyilvánosságra, amikor az év elején tesztelők számára elérhetővé tették az új Panamera Turbo E-Hybrid prototípusát. Egy erősebb S változat várhatóan az életciklus későbbi szakaszában érkezik majd, ami nem meglepő, tekintve, hogy a német luxusmárka már rendelkezik egy 729 lóerős V8-as hibriddel a legújabb Cayenne-hez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....