hidrogén-üzemanyagcella

Portugál buszgyártó használja a Toyota hidrogén üzemanyagcellás technológiáját

2018.09.27.

Hatalmas lépést jelenthet az európai tömegközlekedés zöldülése szempontjából a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a környezetbarát hibrid elektromos autók mellett az akkumulátoros elektromos és az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek fejlesztésében is élen járó Toyota bejelentése. A jövőben a Lexus prémium márkát és a Hino busz/teherautó márkát is jegyző Toyota szállítja majd a hidrogéntechnológiát a portugál Caetanobus számára.

A Toyota legfejlettebbnek számító hidrogén üzemanyagcella-technológiáját alkalmazzák a majd a Caetanobus első üzemanyagcellás, városi autóbuszaiban, amelyek 2019 őszén állnak először forgalomban próbaüzem céljából. A Toyota újabb fontos lépést tett a szélesebb értelemben vett az abszolút zöld hidrogénalapú társadalom megvalósítása, és nem utolsósorban annak európai térnyerése érdekében azzal, hogy bejelentette: hidrogén üzemanyagcellás technológiát szállít a portugáliai Caetanobus SA számára.
 
A szénmentes társadalommal kapcsolatos jövőképével, és a 2050-re vonatkozó környezetvédelmi állásfoglalásában leírtakkal összhangban a Toyota arra törekszik, hogy a személyautókon túlra is kiterjessze a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia alkalmazását, ideértve a nehéz teherautókat, a kisáruszállítókat, a targoncákat és az autóbuszokat is. Ezzel összhangban az egyebek mellett a világ legnagyobb autógyártóit és energetikai vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács egyik alapító tagjaként ismert Toyota az egyetlen autógyártó, amely sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) autója, a Mirai mellett immár a technológiával meghajtott targoncát és buszt (Sora) is kínált, és folyamatos fejlesztés és tesztelés alatt áll teherautójának (Portal) prototípusa is.
 
Már jövőre érkezhetnek Portugáliában a hidrogén üzemanyagcellás buszok
 
A vállalat mostani bejelentése szerint Európában a Toyota szállítja majd az üzemanyagcellás rendszereket köztük az üzemanyagcella-kötegeket, hidrogéntartályokat és más alapvető részegységeket a Caetanobus SA – egy elismert portugál buszgyártó- és tervezővállalat – számára üzemanyagcellás városi buszaihoz. Az első nulla emissziójú, üzemanyagcellás városi buszok alig több mint egy év múlva gördülnek majd le a Caetanobus SA gyártósorairól. Ezeket a Caetanobus SA próbaüzemeltetésre használja majd. 
 
 
„Üzemanyagcellás rendszereink révén bemutatjuk a hidrogén számos gyakorlati alkalmazását és környezetvédelmi hasznosságát a szénmentes társadalom megvalósításának szempontjából. Nagyon várjuk már, hogy láthassuk régi partnerünk első buszait működés közben.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója. „A hidrogénüzemű buszok komoly előnyökkel rendelkeznek más, nulla károsanyag-kibocsátású buszokhoz képest. Ilyen előny például a nagyobb hatótáv és a rövid feltöltési idő. Ezeknek köszönhetően a hidrogénüzemű buszok hosszabb útvonalakon és jobb kihasználtsággal üzemeltethetők."
 
José Ramos, a Salvador Caetano Indústria holding elnöke hozzáteszi: „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy mi vagyunk az első vállalat Európában, amelyik használhatja a Toyota élenjáró üzemanyagcella-technológiájában rejlő előnyöket, és örömmel várjuk, hogy ezzel egészíthessük ki világszínvonalú buszfejlesztési és gyártási tevékenységünket. Meg vagyunk győződve arról, hogy a hidrogén remek megoldást jelent a nulla emissziójú buszok építéséhez.” 
 
A lisszaboni bejelentésre a portugál kormány mobilitásért és környezetvédelemért felelős, legmagasabb szintű képviselőinek jelenlétében került sor az Energy Observer nevű az abszolút zöld körforgást megvalósító hidrogén üzemanyagcellás katamarán látogatása sorá: ez az első hidrogénüzemű tengeri jármű, amit kizárólag megújuló napaenergia és hidrogén hajt. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....