Mercedes-Benz CLA

Prémium belépő – Mercedes-Benz CLA 220 teszt

2024.01.14.

Tényleg lehet igény egy sportos kupéra ilyen méretben? Nos, ha úgy csináljuk, mint a Mercedes a CLA-val, akkor igen. 

Már a korábbi C-osztály Coupéban is azt szerettem, hogy külső méretei és adottságai alapján nem is gondolnánk, hogy mekkora odabent. Annak ellenére, hogy egy sportkupéban ültünk, volt értelmezhető méretű hátsó tér és csomagtartó is. Ott menetdinamika és magas építési minőség is párosult a kinézethez, viszont a C-osztály kupéját időközben felfalta a Mercedes kupéinak átreformálása. A C- és E-osztályok kupéiból lett a CLE Coupé, belépőszintnek pedig maradt a kecskeméti gyártású CLA Coupé, ami 2023 elején esett át átható frissítésen.

Noha elsőre meglepő lehet, de a CLA Coupé néhány milliméterrel hosszabb, szélesebb és magasabb, mint a korábban említett kis kedvencem, a C-osztály Coupé. Így igazából a CLA-nak kellene átvennie a helyét a kínálatban, de minden ilyen kínálatszűkítés kompromisszumokkal jár. Most sincs ez másképp. Azért szerencsére az alapvető értékeket a CLA is megőrizte: dögös, ennek ellenére mégis meglepően tágas és kényelmes. Ráadásul itt van két hátsó ajtó is, hogy könnyebb legyen elérni a hátsó sort, ahol a láb- és fejtér is nagyobb, mint egy hagyományos kompaktban. Csomagtartója élből 390 literes, amit szintén nem néznénk ki belőle a külseje alapján.

Látszólag minden megvan, amitől prémium egy prémium autó, és erre a remek konfiguráció is rátett. A külsőt az új, látványos kék fényezéssel és AMG-Line sportszettel dobták fel, ami a hűtőrácstól kezdve a lökhárítókon át mindennek nagyon jót tesz, odabent pedig az új duplaküllős kormánnyal és barna, ismétlem, barna velúr borítással dobtak sokat az utastér hangulatán. Annak ellenére, hogy ez a belépőszint, igényes és vonzó konfigurációkat lehet belőle kihozni, de a ferde illesztési hézagok és az egyszerűbb anyagok, néha napján recsegő ajtókárpitok tudatják velünk, hogy a kínálat aljáról választottunk.

Itt nincs tapipad a most már kétszer 10,25-colos MBUX rendszer kezelésére, amivel nem is lenne baj, mert manapság már egyébként is egyszerűbb az érintőképernyőről kezelni, de valamiért a sofőrtől elfordítva helyezték el az egyébként pazar felbontású kijelezőt, így mindig előre kell egy kicsit hajolni, ha valamit állítani szeretnénk. Mivel magas az övvonal és vékony az első szélvédő, ezért kicsit nehézkes a kilátás. Ráadásul valahogy olyan szögben áll az első szélvédő, hogy az folyton koszos, ha taknyos az idő, legyen bármilyen csapadékról szó. Valószínű mindezt a mérnökök is észlelték, mert a jelzőlámpafigyelő kamera itt tényleg létfontosságú.

Nálam a 220 4MATIC hajtáslánccal járt a CLA Coupé, ami egy kétliteres, négyhengeres, 48-voltos mild hybrid hajtásláncot és elektronikusan vezérelt összkerékhajtást takar. Míg a benzinmotor 190 lóerős, addig ehhez az enyhe hibridrendszer 14 lóerőt tesz hozzá, tehát az erőtartalékkal sosincs gond. A sportmódos közlekedéshez kifejezetten illik is a már-már a háromhengeres motorokéra hasonlító érces hangzás, ami visszaváltásoknál különösen élvezhető, azonban a hétköznapokban szokatlan, hogy ennyi motorzaj beszűrődik. Furcsa zajok érkeztek a 8-fokozatú duplakuplungos automata felől is, amikor váratlanul kellett variálni a gázadással és gyorsnak sem mondanám a reakcióidejét.

Ami viszont a leginkább megdöbbentett, az a fogyasztása. Apró teste ellenére a legjobb egy útra vetített átlagfogyasztása 7,4 liter/100 km volt, teljesen üres városon át, tiszta időben, tojásokon lépkedve. A valóságban sokkal életszerűbb a 9,0 liter feletti átlag, sportosan közlekedve pedig könnyen belekóstol a 10 literbe is. Holott koránt sem olyan sportos a menetdinamikája, hogy ezt bármi indokolná. Ahogy egy általános turbómotor, úgy ez is elfogy kb. 5000 fordulat/percnél, nincs ülésbe nyomó érzés, sem elképesztő kanyartempó. Csak üzemanyag fogyasztás, de az sok.

Jelenlegi konfigurátora szerint 14,9 millióról indít a CLA Coupé, míg a mi tesztautónk már 20 millió fölé van konfigurálva. Noha ezzel az árazással kb. a versenytársakkal egy szinten van, én úgy éreztem, hogy kicsit túl sok helyen érezteti velünk, hogy ez még csak a belépőszint a prémium világába. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy ezentúl is megtalálja majd a közönségét, akik értékelik a széles motorkínálatot, az akár kombi, akár kupé, de mindenképp divatos bódét vagy a tágas utasteret, még akkor is, ha a felnyitott csomagtartó fedélről pont becsöpög a víz. Ez egy jól használható, de kevésbé jól összerakott autó. Én pedig megyek visszasírni a C-osztály Coupét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....