Suzuki Vitara

Próbán a Suzuki esztergomi hibridjei

2020.05.12.

A zselici erdőben, autópályán, országúton tettük próbára a hazai gyártású immár hibrid Suzukikat.

Az Év Magyar Autója 2020 díjra jelölt Suzuki Vitara és Suzuki SX4 S-Cross itthon kizárólag 48 voltos hibrid hajtáslánccal kapható, a korábbinál gazdagabb felszereltséggel, csakis LED-es fényszórókkal és gazdag vezetéstámogató arzenállal. Kívülről csak a Vitarán látszik a megújulás, az első lámpáiban egy kék színű osztásról ismerszik fel a hibrid és természetesen a hybrid feliratról. Az S-Cross maradt változatlan, csak a műszerfalon felvillanó apró akkumulátor jel mutatja, hogy éppen visszatöltésben ügyködik. A Vitara színes központi kijelzője beszédesebb, ott egyértelműbb grafika mutatja, hogy éppen milyen erőforrást használ az autó.

Az 1,4 literes Boosterjet motor (az egyliterest kivezették a kínálatból) érdekes módon gyengébb lett a villamosítással, de a 127 lóerős teljesítménye így is elegendő a mindennapos biztonságos autózáshoz. Az intercoolerrel ellátott turbófeltöltő túlnyomásos levegőt juttat a hengerekbe és ezzel lehetővé teszi, hogy a motor már alacsony fordulatszámon, akár kétezres fordulaton elérje a legnagyobb nyomatékot (235 Nm). Váltója hatfokozatú kézi, automatát egyelőre nem kínál a Suzuki egyik esztergomi modelljéhez sem.

A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott a motorhoz szíjjal csatlakozó indítógenerátorból (feladata a nyomatéknövelés és nyomatékiegyenlítés) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban (van 12 voltos is) tárolódik. A hatékony töltési fokozat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A stop-start rendszer automatikus, sima és egyenletes újraindítást tesz lehetővé. A rásegítő villanymotor teljesítménye 13,6 lóerő, legnagyobb nyomatéka 53 Nm.

A tesztnapokon jól meghajtottuk mindkét modellt, így nem csodálkoztunk azon, hogy 7,5-7,7 literes átlagfogyasztást mértünk, ami nagyjából megfelel az elvárásoknak egy 12 mázsás, összkerék-meghajtású kisméretű szabadidő-autó esetében. A hibridek felára nem súlyos, 490 ezer forintot kell a hasonló motorizáltságú és felszereltségű korábbi modellekre ráfizetni úgy, hogy az alapfelszereltség jócskán gyarapodott. Az új modellekre a hazai importőr 3+7 éves hibrid garanciát ad (maximum 200 ezer kilométeres futásteljesítményig), a motor, a váltó és a turbó mellett a hibrid hajtásra is.

B. Cs. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....