Mercedes

Profitábilisabb lehet a Mercedes EQE, mint az E-osztály

2022.09.23.

Egy friss helyzetjelentésben arra utalt a Mercedes, hogy pariban lehet az EQE profitja az E-osztályéval, hamarosan pedig meg is előzheti belsőégésű motoros utódját.

Nem régóta van a piacon az új Mercedes-Benz EQE, az E-osztály villanyos utódja, csak 2022 második negyedévében kezdték meg a modell forgalmazását Európában. Ugyanakkor a német gyár már most rendkívül elégedett az eladási adatokkal. Harald Wilhelm, a Mercedes vezetője elmondta, hogy „ez ugyan az EQE modellciklusának első negyedéve, de a margin már most az E-osztály marginját hozza.” Mi több, hozzátette, hogy hamarosan akár valamivel meg is előzheti az E-osztályt. Persze ez nem jelenti azt, hogy ugyanannyiba kerülne legyártani a két modellt: míg az E-osztály kb. 50 000 euróról indul, addig az EQE inkább 70 000 euró.

Ugyanakkor a legtöbb gyártó jelenleg csak álmodozik róla, hogy villanyautóját ugyanolyan nyereséges legyen legyártani, mint hagyományos modelljét. Ezzel még maga a Mercedes is küzd, hiszen például az EQS, a nagyobb, még nagyobb luxust jelentő csúcsmodelljük nem teljesít olyan jól, mint a belsőégésű motoros testvére Wilhelm szerint. „Már látjuk, hogy az EQS marginja is kezd egeszséges lenni, ugyanakkor az S-osztály szintjét nem fogja elérni, bár nem is lesz tőle messze.” A margin, az egy autón keresett összeg rendkívül fontos az autóiparban, ugyanakkor a villanyautók egyelőre kikövezetlen útján nem könnyű elérni, hogy profitábilis legyen egy-egy modell.

Pláne azok után, hogy milyen elképesztő összegeket fordítanak az elektromos átállásra a gyártók, amit a szabályozó környezet is forszíroz. Megfizethető, rendesen kifejlesztett villanyautókat még mindig nehéz kínálni, de rajta vannak a gyártók. Például egy másik német gyártó, a Porsche szerint a villanyos profit marginjuk két éven belül elérhető a belsőégésű motoros modellekét, később pedig még kifizetődőbb lehet elektromos autókat gyártaniuk. Nem csoda tehát, hogy a Mercedes szeretné, ha eladásaik még nagyobb részét tennék ki a villanyautók jövőre. Az EQE és EQS (utóbbiba beleértve az SUV-t is) modellcsaládokkal arra számítanak, hogy az év második felében már eladásik fele elektromos lehet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....