szervíz

Q-Service: Minden nap a szolgáltatás fejlődéséért

2019.04.10.

Hogyan segít egy franchise-gazda a tagok fejlesztésében?

Az Inter Cars, mint a Q-Service autójavító hálózat üzemeltetője régóta gyűjti a tapasztalatait a járműszervizek üzemeltetésével kapcsolatban. Az összegyűlt tudásanyagot az anyagcég szolgáltatásaival megtámogatva és persze a tagok tudására támaszkodva állítja az autótulajdonosok szolgálatába.

A Q-Service hálózat üzemeltetése kapcsán tisztán látszik, hogy a hazai szervizeknek, hálózaton kívül és belül, további fejlődésre van szükségük. Ez az igény főképpen kereskedelmi és ügyfélszolgálati területen jellemző, de ez nem jelenti azt, hogy technikai oldalról ne maradt volna tennivaló. Ami ez utóbbit illeti, arra már régóta rendelkezésre áll az Inter Cars által biztosított szakmai oktatási program.

Fejlesztendő területek

Bár a munkafelvétel folyamata, mint az autójavítás külső szemlélő számára első találkozási és kommunikációs pontja, sok helyen szorul még fejlesztésre, Piri András az Inter Cars projektvezetője ezúttal a vállalkozás-vezetés fejlesztésének fontosságára hívta fel a figyelmet.

Szervizvezetők workshop-on

Az élet minden területén fontos a rendszerekben való gondolkodás, de egy szerviz üzemeltetésél kiemelt szerep jut a rendszerszemléletnek. Ugyanis minden mindennel összefügg és amennyiben az egyes részfolyamatok nem épülnek megfelelően egymásra, a hatáslánc végén minden esetben az presztízs-, és/vagy ügyfélvesztés van.

Terv és kivitelezés

Bár a tervgazdálkodás terhes évtizedei régen elmúltak, terv nélkül mégsem lehet hatékonyságról beszélni. A tervezés fontos rövid-, közép- és hosszútávon is.

Rövid távon az úgynevezett „Timing” jelenti a tervet. Az angol kifejezés mögött az el húzódik, hogy a jármű a lehető legkevesebb időt töltse a szerelőállon, amelynek két alapvető feltétele van. Az első, hogy a lehető legpontosabb képünk legyen arról, hogy mit kell majd megcsinálni az autón. Ha ezt tudjuk, akkor előre beszerezhetők az alaktrészek, az esetleges (cél)szerszámok, illetve kellő pontossággal megbecsülhető a javítás időszükséglete, ami viszont a következő kuncsaft drága indejéből spórol és nem utolsó sorban maximalizálja a szerviz hatékonyságát.

Egy korszerű szerviz minden napra rendelkezik tervvel. Ez a fajta előrelátás természetesen külön aktivitást igényel, de a befektetett munka bőven megtérül a hatékonyságon.

Csökkentsük a meglepetés faktort!

Főleg a kellemetlen meglepetésfaktort. Bármilyen körültekintő szervezés előz meg egy-egy munkát, sok esetben közbejön valami. Nem jön ki egy csavar, a felmérésekhez képest még valami alkatrész hiányzik, vagy éppen megbontás közben derül ki valami plusz teendő. A felelős szervezés erre mindig hagy némi plusz időt.

Egy kis ráhagyással biztosítható, hogy idő közben befut a hiányzó alkatrész – persze ehhez szükség van egy hatékony alkatrész beszállítónk! Ha pedig minden a terv szerint megy, annak is megvan az előnye, mégpedig az, hogy a munkavállalók, szerelők és karbantartók vállát nem nyomja a stressz, a kapkodás, ami a rövid időn belül a minőség rovására megy.

A legfontosabb belső működési elv: a felelősség kérdése

Szintén általános vállalkozásépítési elv, hogy cégen belül rendezettek legyenek a felelősségi viszonyok. A szervizüzemeltetés, és a jobbá tételre való törekvés során a Q-Service csapat azt tapasztalta, hogy a „ki-miért felelős” kérdéskör sok esetben nincsen tisztázva. (Ez általános üzletvezetési hiba egyébként, tehát nem csak a szervizekre, hanem általában a munkahelyekre igaz.) Egyértelmű felelősségi és jogosultsági szintekre van szükség, ha másképp nem működik, vagy nem alakult ki önmagától a gyakorlatban, akkor írásban kell lefektetni ezeket a szabályokat. Így mindenki tisztában van a saját feladatával és azzal is, hogy mit várhat el a kollégájától.

Munkahelyi légkör

A légkörre igazán minden hatással van. És éppen a munkahelyi atmoszféra kérdése az a téma, ahol tisztán látszik, mennyire fontos a rendszerszemlélet, hiszen, ha valahol porszem kerül a gépezetbe, az rontja a hangulatot, ami aztán gyorsan multiplikálódik.

Elsődleges szemponttá vált az utóbbi időszakban a munkavállalók megtartása. Lassan lerágott csontnak számít, de munkaerőhiány van. Méghozzá egyre nagyobb mértékű, ezért könnyen elcsábítják a tapasztalt, jó munkabírású kollégákat. Elengedhetetlen a jó munkahelyi hangulat. Bár továbbra is elsődleges szempontnak számít, nem csak a fizetéssel lehet motiválni munkatársakat, hanem a jól működő rendszerből eredően uralkodó nyugodt légkörrel is. Ahol nincsen kapkodás, idegeskedés, kevesebb a munkahelyi stressz. Ennyire egyszerű!

A coaching

Az Inter Cars nem csak szakmai segítséget nyújt a szervizeknek, hanem üzletviteli tanácsadással is áll a Q-Service tagok szolgálatára. Ez nem egyszerűen egy önbizalom-fröccs a cégvezetőnek: a szerviz erősségeit természetesen ki kell emelni, és hangsúlyozni kell a kommunikációban is, de kellő tapintattal meg kell fogalmazni a gyengeségeket is, azokat a területeket, ahol elkél egy kis támogatás.

Kérdések, kérdések, kérdések

Fő kérdés: mit szeretne elérni a szerviz tulajdonosa, adott esetben vezetője. Ismeri a saját cége számait? A szerviz csak egy munkahely, vagy egy igazi vállalkozás? Van-e valami, amit szeretne kidomborítani, van-e különleges rész-szakterülete? Mi lehet ennek a módja, milyen marketing eszközök szolgálják ezt a legjobban? Hogyan kell használni a korszerű hírlevél listákat, mik a használat alapjai, milyen jogi környezet van? Vállalja be a szerviz a marketinget, vagy vegyen igénybe profi segítőket? És ha igen, akkor kiket?

Száz és száz kérdés merül fel, ha valaki szeretne új szintre lépni a cégvezetésben. Tisztában van ezzel a Q-Service vezetése és a szakemberekkel teli csapat készen áll, hogy segítse a szervizeket!

Cikkünket az Inter Cars támogatásával készítettük.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.23
Magyarország területén szeptember 20-án 0 órától 22-én 24 óráig a rendőrök 130 személyi sérüléses....
2019.09.22
Két társával álmodta meg a „magyar vízi Teslát” Rádi Péter. Ő koordinálta azt a csapatot, amely öt....
2019.09.22
Ömer Cam Törökországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.09.22
Minimalista, mégis a legapróbb részletekig átgondolt és kidolgozott tanulmányautót készített a....
2019.09.22
Sebastian Vettel, a Ferrari négyszeres világbajnok német versenyzője nyerte vasárnap a Forma-1-es....
2019.09.22
KLEMENT kétkerekű-koncepciójával a ŠKODA  a friedrichshafeni (Németország) EUROBIKE nemzetközi....
2019.09.22
E heti rajzunk készítője T-boy. Rajzának címe: Evolúció.  ..
2019.09.22
Kínában az elektromos töltőállomások száma 1 millió fölé emelkedett. Hivatalos kínai adatok szerint....
2019.09.22
Az őszi hónapokban sok baleset azért történik, mert megváltozott az időjárás, mostohábbak a....
2019.09.22
Kisláng külterületén haladt autójával az a 29 éves férfi, aki egy kanyarhoz érve áttért a szemközti....