szervíz

Q-Service: Minden nap a szolgáltatás fejlődéséért

2019.04.10.

Hogyan segít egy franchise-gazda a tagok fejlesztésében?

Az Inter Cars, mint a Q-Service autójavító hálózat üzemeltetője régóta gyűjti a tapasztalatait a járműszervizek üzemeltetésével kapcsolatban. Az összegyűlt tudásanyagot az anyagcég szolgáltatásaival megtámogatva és persze a tagok tudására támaszkodva állítja az autótulajdonosok szolgálatába.

A Q-Service hálózat üzemeltetése kapcsán tisztán látszik, hogy a hazai szervizeknek, hálózaton kívül és belül, további fejlődésre van szükségük. Ez az igény főképpen kereskedelmi és ügyfélszolgálati területen jellemző, de ez nem jelenti azt, hogy technikai oldalról ne maradt volna tennivaló. Ami ez utóbbit illeti, arra már régóta rendelkezésre áll az Inter Cars által biztosított szakmai oktatási program.

Fejlesztendő területek

Bár a munkafelvétel folyamata, mint az autójavítás külső szemlélő számára első találkozási és kommunikációs pontja, sok helyen szorul még fejlesztésre, Piri András az Inter Cars projektvezetője ezúttal a vállalkozás-vezetés fejlesztésének fontosságára hívta fel a figyelmet.

Szervizvezetők workshop-on

Az élet minden területén fontos a rendszerekben való gondolkodás, de egy szerviz üzemeltetésél kiemelt szerep jut a rendszerszemléletnek. Ugyanis minden mindennel összefügg és amennyiben az egyes részfolyamatok nem épülnek megfelelően egymásra, a hatáslánc végén minden esetben az presztízs-, és/vagy ügyfélvesztés van.

Terv és kivitelezés

Bár a tervgazdálkodás terhes évtizedei régen elmúltak, terv nélkül mégsem lehet hatékonyságról beszélni. A tervezés fontos rövid-, közép- és hosszútávon is.

Rövid távon az úgynevezett „Timing” jelenti a tervet. Az angol kifejezés mögött az el húzódik, hogy a jármű a lehető legkevesebb időt töltse a szerelőállon, amelynek két alapvető feltétele van. Az első, hogy a lehető legpontosabb képünk legyen arról, hogy mit kell majd megcsinálni az autón. Ha ezt tudjuk, akkor előre beszerezhetők az alaktrészek, az esetleges (cél)szerszámok, illetve kellő pontossággal megbecsülhető a javítás időszükséglete, ami viszont a következő kuncsaft drága indejéből spórol és nem utolsó sorban maximalizálja a szerviz hatékonyságát.

Egy korszerű szerviz minden napra rendelkezik tervvel. Ez a fajta előrelátás természetesen külön aktivitást igényel, de a befektetett munka bőven megtérül a hatékonyságon.

Csökkentsük a meglepetés faktort!

Főleg a kellemetlen meglepetésfaktort. Bármilyen körültekintő szervezés előz meg egy-egy munkát, sok esetben közbejön valami. Nem jön ki egy csavar, a felmérésekhez képest még valami alkatrész hiányzik, vagy éppen megbontás közben derül ki valami plusz teendő. A felelős szervezés erre mindig hagy némi plusz időt.

Egy kis ráhagyással biztosítható, hogy idő közben befut a hiányzó alkatrész – persze ehhez szükség van egy hatékony alkatrész beszállítónk! Ha pedig minden a terv szerint megy, annak is megvan az előnye, mégpedig az, hogy a munkavállalók, szerelők és karbantartók vállát nem nyomja a stressz, a kapkodás, ami a rövid időn belül a minőség rovására megy.

A legfontosabb belső működési elv: a felelősség kérdése

Szintén általános vállalkozásépítési elv, hogy cégen belül rendezettek legyenek a felelősségi viszonyok. A szervizüzemeltetés, és a jobbá tételre való törekvés során a Q-Service csapat azt tapasztalta, hogy a „ki-miért felelős” kérdéskör sok esetben nincsen tisztázva. (Ez általános üzletvezetési hiba egyébként, tehát nem csak a szervizekre, hanem általában a munkahelyekre igaz.) Egyértelmű felelősségi és jogosultsági szintekre van szükség, ha másképp nem működik, vagy nem alakult ki önmagától a gyakorlatban, akkor írásban kell lefektetni ezeket a szabályokat. Így mindenki tisztában van a saját feladatával és azzal is, hogy mit várhat el a kollégájától.

Munkahelyi légkör

A légkörre igazán minden hatással van. És éppen a munkahelyi atmoszféra kérdése az a téma, ahol tisztán látszik, mennyire fontos a rendszerszemlélet, hiszen, ha valahol porszem kerül a gépezetbe, az rontja a hangulatot, ami aztán gyorsan multiplikálódik.

Elsődleges szemponttá vált az utóbbi időszakban a munkavállalók megtartása. Lassan lerágott csontnak számít, de munkaerőhiány van. Méghozzá egyre nagyobb mértékű, ezért könnyen elcsábítják a tapasztalt, jó munkabírású kollégákat. Elengedhetetlen a jó munkahelyi hangulat. Bár továbbra is elsődleges szempontnak számít, nem csak a fizetéssel lehet motiválni munkatársakat, hanem a jól működő rendszerből eredően uralkodó nyugodt légkörrel is. Ahol nincsen kapkodás, idegeskedés, kevesebb a munkahelyi stressz. Ennyire egyszerű!

A coaching

Az Inter Cars nem csak szakmai segítséget nyújt a szervizeknek, hanem üzletviteli tanácsadással is áll a Q-Service tagok szolgálatára. Ez nem egyszerűen egy önbizalom-fröccs a cégvezetőnek: a szerviz erősségeit természetesen ki kell emelni, és hangsúlyozni kell a kommunikációban is, de kellő tapintattal meg kell fogalmazni a gyengeségeket is, azokat a területeket, ahol elkél egy kis támogatás.

Kérdések, kérdések, kérdések

Fő kérdés: mit szeretne elérni a szerviz tulajdonosa, adott esetben vezetője. Ismeri a saját cége számait? A szerviz csak egy munkahely, vagy egy igazi vállalkozás? Van-e valami, amit szeretne kidomborítani, van-e különleges rész-szakterülete? Mi lehet ennek a módja, milyen marketing eszközök szolgálják ezt a legjobban? Hogyan kell használni a korszerű hírlevél listákat, mik a használat alapjai, milyen jogi környezet van? Vállalja be a szerviz a marketinget, vagy vegyen igénybe profi segítőket? És ha igen, akkor kiket?

Száz és száz kérdés merül fel, ha valaki szeretne új szintre lépni a cégvezetésben. Tisztában van ezzel a Q-Service vezetése és a szakemberekkel teli csapat készen áll, hogy segítse a szervizeket!

Cikkünket az Inter Cars támogatásával készítettük.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.22
- A Mol 6 forinttal csökkenti a 95-ös benzin és 4 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán....
2019.07.22
Növelte eladásait, bevételét és nyereségét a második negyedévben a dél-koreai Hyundai autógyár -....
2019.07.22
Évente nyolcvan ország mintegy kétszázezer ügyfelét fogja kiszolgálni a PSA-konszern 550 millió....
2019.07.22
Már néhány tized bar nyomáskülönbség és pár tized milliméter profilmélység-eltérés miatt is nőhet....
2019.07.22
A hétvégén a rendőrök több mint 20 millió forint értékben foglaltak le körözött gépjárműveket a....
2019.07.22
- Javult a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megítélése az utasok körében 2019 második....
2019.07.22
Egy férfi balesetveszélyesen rögzített, túlsúlyos rakománnyal közlekedett az M1-es autópályán - a....
2019.07.22
- Az OMV csoport újabb diszkont töltőállomásokkal jelenne meg néhány Ausztriával szomszédos....
2019.07.22
Sajnálatát fejezte ki vasárnap délután az egyiptomi polgári repülésügyi miniszter amiatt, hogy a....
2019.07.22
Magyarország területén július 19-én 0 órától 21-én 24 óráig a rendőrök 147 személyi sérüléses....