BMW Motorrad

R18 „Big Boxer”

2019.12.05.

Minden idők legerősebb boxermotorja történelmi gyökerekkel és tengernyi nyomatékkal

 

A motorozás legautentikusabb formája: ösztönösség a tudatosság felett, az öncélú helyett a fantázia számára tág teret biztosító technológia és erős érzelmek. Ez az üzenet hatotta át a légkört 2019 májusában, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen, amikor a BMW Motorrad legalapvetőbb márkaértéke, a boxermotor újjászületéseként bemutatkozott a BMW Motorrad Concept R 18.

A Concept R 18 bármely ma kapható BMW motorkerékpárnál autentikusabban helyezi át a híres BMW Motorrad klasszikusok esszenciáját a modern formavilágba – egyszersmind pedig annak a sorozatgyártású motorkerékpárnak az előfutáraként is szolgál, amely hamarosan egy új jelenséggel gazdagítja a BMW Motorrad Heritage világát: ez a BMW R 18.

Az új BMW R 18 szíve egy teljesen új fejlesztésű kéthengeres boxermotor, a „Big Boxer”. Ez a motorblokk nemcsak a BMW Motorrad két prototípusa, a Concept R 18 és a Concept R 18 /2 esetében játszott kulcsszerepet, mivel a BMW Motorrad támogatásával megszületett két egyedi motorkerékpárba, a ZON által jegyzett „The Departed”-be, valamint a Revival Cycles műhelyéből kikerült „Birdcage”-be is ezt építették be. A BMW Motorrad most felfedi az új, párját ritkítóan különleges motor részleteit.

Az új „Big Boxer” nemcsak lenyűgöző megjelenésével, hanem műszaki értelemben is erős szálakkal kötődik a tradicionális boxermotorokhoz, amelyek a BMW Motorrad gyártósorainak 1923-as beindulásától kezdődően nagyjából 70 éven át, a levegő/olaj hűtésű utód színre lépéséig fémjelezték a Münchenből és Berlin-Spandauból kikerült motorkerékpárokat: ezeket az erőforrásokat az optimális megbízhatóságot és egyszerű karbantarthatóságot szavatoló letisztult konstrukció, valamint a logikusan felépített, igencsak ütőképes technológia jellemezte.

OHV szelepvezérlésével, valamint különálló motor- és sebességváltóházával az új „Big Boxer” felépítését tekintve ugyanazt az iskolát követi, mint a legelső BMW Motorrad boxermotor, amelynél annak idején oldalvezérelt szelepeket alkalmaztak. A sorozatgyártású motorkerékpárba valaha beépített legnagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres boxer erőforrás egy 1802 köbcentis, 107,1 mm furatú és 100 mm löketű motor. Az egység legnagyobb teljesítménye 91 LE (67 kW), amelyet 4750-es percenkénti fordulatszámon ad le. A maximális, 158 Nm-es nyomaték már 3000-es percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll. A motoros a 2000 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban végig több, mint 150 Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodhat. A húzóerő tehát egyszerűen letaglózó, ráadásul – a nagytömegű lendkeréknek köszönhetően – példásan sima járás is társul hozzá. Ezek jelentik a bőséges teljesítmény- és nyomatékszint előnyeit motorozás során. Az erőforrás maximális fordulatszáma 5750 fordulat/perc, az alapjárati fordulatszám pedig percenként 950.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.18
Az Africa Eco Race kamionos kategóriájában a Qualisport végzett az élen egy másik magyar egység....
2020.01.18
Nem a jelen találmánya a külföldi munkaerő Magyarországra importálása. Már a szocialista időkben is....
2020.01.18
A kórházba szállítás után meghalt a szombat délután, az M2-es autóúton történt baleset sérültje -....
2020.01.18
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe:Kabrió télen. ..
2020.01.18
A Continental és a Sennheiser hangszórók nélküli 3D-s hangrendszere a jármű belső felületét....
2020.01.18
Ricky Brabec és a Honda megnyerte a 2020-as, Szaúd-Arábiában megrendezett versenyt. ..
2020.01.18
Először sportos, most pedig robusztus: a Skoda a jövőben Scoutline -változattal egészíti ki a Kamiq....
2020.01.18
Egy francia felmérés szerint a francia emberek mintegy 70 százaléka használ naponta autót.   ..
2020.01.18
Több kijelző, több funkció? Nem feltétlenül, a Bosch most mégis tovább gondolt egy olyan alapvető....
2020.01.18
A gépeket tavaly márciusban kivontak átmenetileg forgalomból két ilyen utasszállító katasztrófája....