Yaris

Rali világbajnoki limitált szériákat mutatott be a Toyota a GR Yarisból

2023.01.19.

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier és az egyszeres, aktuális világbajnok Kalle Rovanperä is aktívan részt vett a róluk elnevezett változatok fejlesztésében.

A Toyota a Tokiói Autószalonon, pár nappal a 2023-as Rali-világbajnokság nyitó versenye, a Monte Carlo-rali előtt mutatta be a GR Yaris Sébastien Ogier Editiont és a Kalle Rovanperä Editiont. Mindkettő koncepcióautó egyelőre, de állítólag hamarosan rendelhetővé válnak Japánban, és talán más piacokon is. Nem csak ezek az utcára szánt limitált szériák debütáltak Tokióban, hanem a GR Yaris Rally2-es versenyváltozata is, amelynek a homologizációjára egy év múlva kerülhet sor, így 2024-ben már találkozhatunk majd vele a versenypályákon.

A kétféle utcai tanulmányautó azért is különleges, mert a 2021-es világbajnok Ogier és a 2022-es világbajnok Rovanperä nem csak a nevét adta hozzájuk, hanem aktívan részt is vett a fejlesztésükben és a dizájnjuk kialakításában. Ennek megfelelően a kétféle GR Yaris különböző tulajdonságokkal és beállításokkal rendelkezik mind a külsejüket, mind a belsejüket tekintve.

Egyértelműen a matt ezüstre festett, és fekete matricákkal feldobott, kék féknyerges Sébastien Ogier Edition visszafogottabb, míg a Kalle Rovanperä Edition a feltűnőbb a gyári Rally1 Hybrid versenyautóra emlékeztető piros-fekete-fehér festéssel, a versenypályára optimalizált, japán belpiacos GR Yaris GRMN változatról származó hátsó szárnnyal, az egyéb aerodinamikai kiegészítésekkel, a piros féknyergekkel és a fekete első szplitterrel.

Mindkét változat a japán belpiacos RZ High Performance felszereltségen alapul, ami nagyjából megfelel az Európában kapható, feláras Sport-csomagnak. Ez tartalmazza az első-hátsó önzáró Torsen differenciálműveket, a 18 colos kovácsolt BBS felniket Michelin Pilot Sport 4S gumikkal, a nagyobb teljesítményű fékrendszert, a feszesebb futóművet, a szénszálas tetőt és az alumínium motorháztetőt is.

Mindkét világbajnoki különkiadás belsejében kontrasztos varrások találhatók, amelyeket az egyes pilóták nemzetének zászlói ihlettek: kék és ezüst cérnát használtak a finn versenyző, kék, fehér és piros színűt pedig a francia változatában. Mindkét autó műszerfalán megtalálható egy plakett is, amelyen az olvasható, hogy kiről nevezték el az autót, és, hogy a sorozatban a hányadik legyártott példányról van szó, de az összkerékhajtás üzemmódválasztó kapcsolója sem olyan, mint egy normál GR Yarisban. Műszakilag viszont nincs sok különbség a japán RZ High Performance kivitelhez képest, leszámítva azt, hogy az 1,6 literes, 272 lóerős, háromhengeres turbómotor nyomatékát 370-ről 390 Nm-re növelte a Toyota, és, hogy a versenyzők saját preferenciájának megfelelő nyomatékelosztás is választható az első és a hátsó tengely között a Normal/Sport/Track mellett.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.27
Verőce térségében találták meg hétfőn a település közelében több mint egy hete történt hajóbaleset....
2024.05.27
Egy olcsónak tűnő C-osztály valódi arca ..
2024.05.27
Emberek közé hajtott egy terepjáró szombaton délután Červená voda községben, a Sabinovi járásban,....
2024.05.27
A Hyundai és a hozzá minden szállal kötődő Kia töretlenül tartja az előkelő helyet a leggyakrabban....
2024.05.27
Május utolsó hétvégéjén, a japán motorsport legnagyobb jelentőségű versenyén debütált a megújult....
2024.05.27
A Volkswagen és a Német Labdarúgó Szövetség (DFB) még négy évig folytatja sikeres együttműködését.....
2024.05.27
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.27
Életében először versenyzett esőben; újabb két dobogós helyezést szerzett az újoncok között;....
2024.05.27
Autós üldözésre és lövöldözésre került sor szombaton éjszaka Liptószentmiklós belvárosában, miután....
2024.05.27
Ankara előrehaladott tárgyalásokat folytat a kínai BYD és a Chery vállalattal elektromos járművek....