Bemutató

Rapid Spaceback: a legújabb kompakt Škoda

2013.07.16.

Rapid Spaceback újdonságával bővíti tovább modellpalettáját a Škoda, amely a Fabia és az Octavia közötti piaci rést hivatott betölteni. Dinamikusan friss formavilágával a Rapid Spaceback elsősorban a fiatalabb vásárlóközönséget szólítja meg.

Sportos csapott hátú formavilág a fiataloknak.

Jellegzetes Škoda modellként a Rapid Spaceback bőséges térkínálattal, „Simply Clever” ötletek sokaságával, csúcsszínvonalú biztonsággal, érdekes egyéni kialakítási lehetőségekkel, kedvező üzemanyag-fogyasztással és kiváló ár/érték-aránnyal érkezik a piacra. Tágas belső terével a Rapid Spaceback új mércéül szolgálhat a legnagyobb volumen jellemezte európai piaci szegmensben. A Rapid Spaceback az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával tartja premierjét, európai piaci bevezetése 2013 októberétől indul.

Sportosan friss karakterű kompakt modell

Az új ŠKODA Rapid Spaceback letisztult formák jellemezte, egyéni megjelenéssel érkezik, amit különleges karakterrel egészít ki. A sportos frissesség és dinamikus elegancia autója, amely mindjárt az első pillantásra vonzó. Különleges jellegzetessége oldalnézete, amely megnyújtott vonalaival a hagyományos rövid farkialakítású modellekhez viszonyítva jóval sportosabb, már-már a kupékat idéző hatást kelt. Az újdonság ezzel vizuálisan és funkcionálisan is egyértelműen elkülönül vetélytársaitól.

A ŠKODA Rapid Spaceback dinamikus sziluettjét letisztult vonalvezetés, hosszú tengelytáv (2.602 milliméter), illetve határozottan meghúzott, magasan futó „tornádóvonal” jellemzi. A Rapid Spaceback C- és D-oszlopai között egy-egy harmadik oldalablakkal készül.

Kiemelt hangsúlyt kapnak az egyéni kialakítási lehetőségek. Az új Rapid Spaceback egyik különlegessége nagyméretű, extrafelszereltségként rendelhető panoráma-üvegteteje. A színezett üvegfelület a szélvédőtől egészen a hátsó ablakig húzódik, minden bennülő számára kilátást kínálva a szabad ég felé. E megoldással közösen a szintén kívánságra kapható hosszított hátsó ablak szolgálhat további érdekes formai stílusjegyként, amelynek színezett üvege mintegy tíz centiméterrel nyúlik mélyebbre a csomagtér-ajtóba, mint a normál ablak. A panoráma-üvegtetővel együtt alkalmazva így a szélvédőtől a teljes tetőn át, mélyen a csomagtér-ajtóba nyúló sötétített üvegfelület alakítható ki. A dinamikus összhatást a hátsó ablak felső peremén húzódó tetőlégterelő emeli ki még jobban.

Farkialakítása szintén a Škoda Spaceback sportos karakterére utal. Letisztult vonalvezetése kiegyensúlyozott és rendezett benyomást kelt. Fekete diffúzoreleme éppúgy a vízszintes vonalakat hangsúlyozza, mint a markáns és jellegzetes C-alakzatban elhelyezett széles hátsó lámpatestek.

A Rapid Spaceback orrkialakítása a B-oszlopokig a limuzin vonalait követi. Alapvető elemei a markáns, 19 függőleges lamella alkotta, krómkeretes hűtőrács, a motorházfedél lekerekített első peremén („orr”) látható új márkaembléma, valamint a fényszórók és a ködfényszórók lóhere-alakzat szerinti elrendezése.

Tágas és vonzó utastér

Az új Rapid Spaceback utasterének hangulatát háromküllős kormánykereke, ízléses dekorbetétjei és friss hatást keltő üléskárpitjai határozzák meg. Az új Škoda Rapid Spaceback  bőséges térkínálattal szolgál. Noha az újdonság közel 18 centiméterrel rövidebb a Rapid Limousine változatnál, utasterét éppoly nagyvonalúan méretezték tervezői, mint nagyobb „testvéréét”. A Rapid Spaceback kínálja szegmense legnagyobb térdmagasságban mérhető hátsó lábterét (64 milliméter) és hátsó fejterét (980 milliméter). A csomagtér alaphelyzetben 415, illetve lehajtott hátsó üléssel 1.380 literes térfogata szintén a mezőny legjobbjai között szerepel.

Az igazán tágas beltérben „Simply Clever” megoldások egész sora áll rendelkezésre. Az új Rapid Spaceback csomagtere kívánságra rejtett rakodórekesszel is rendelhető, amellyel a csomagtartó kétszeresen is kihasználható módon, vízszintesen két külön térre osztható. A kettős padlózatot azonban akkor sem kell otthon hagyni, ha éppen maximális raktérre van szükség, mivel ekkor egyszerűen alsó pozíciójába, a csomagtér legaljára csúsztatva helyezhető el. A Rapid Spaceback emellett a Rapid modellekből már ismert minden hasznos megoldást felsorakoztat, köztük a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparóval, a láthatósági mellények vezetőülés alatti rekeszével, a kétoldalú csomagtérpadlóval vagy éppen az ajtókba helyezhető hulladéktárolóival. A praktikus ötletek további példái a parkolójegy-jegytartó, a multimédiás eszközök tárolórekesze, az első és hátsó pohártartók vagy a függőlegesen a hátsó ülések mögé süllyeszthető kalaptartó.

Kompromisszumot nem tűrő biztonság

Az új Škoda Rapid Spaceback magas biztonsági színvonalat képvisel, baleset során korszerű berendezések átfogó csomagja védi vezetőjét és utasait. Ennek elemei többek között az első, az első oldal- és a fejlégzsákok, az állítható magasságú, előfeszítővel kiegészített, hárompontos biztonsági övek és a magasságukban állítható fejtámlák. Az EU-országok piacain az ABS és az ESC rendszere is a szériafelszereltséget bővíti, míg a további aktív biztonsági rendszerek között szerepelnek az extrafelszereltségként kínált xenon-fényszórók, a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer, a kanyarkövető ködfényszórók vagy éppen a hegymenet-asszisztens (Hill-Hold-Control).

Négy benzines- és két dízelmotor

Az új Škoda Rapid Spaceback négy benzines és két dízel erőforrás kínálatával érkezik az európai piacokra, az 55 és 90 kW (75-122 LE)közötti teljesítménytartományban. Az 1,6 TDI (66 kW/90 LE) motor a Rapid Spaceback modellekben mutatkozik be a Rapid-sorozatban, s 100 kilométerenként mindössze 3,8 literes üzemanyag-fogyasztást, illetve kilométerenként 99 gramm széndioxid-kibocsátást produkál a Rapid Spaceback GreenLine változatában.

A vállalat történetének legnagyobb modelloffenzívája

A Škoda Rapid Spaceback a legfrissebb újdonság a márka közel 118 esztendős történetének legnagyobb szabású modelloffenzívája során. A cseh gyártó teljes palettáját meg kívánja újítani, illetve újabb szegmensekbe terjeszkedve tovább tervezi bővíteni az elkövetkező évek során. Ennek keretében átlagosan hathavonta érkezik egy új vagy felfrissített modell a márkakereskedőkhöz. E modelloffenzíva a Škoda 2018-ig szóló növekedési stratégiájának egyik alapeleme is egyben, amely 2018-ra már éves szinten legalább 1,5 millió Škoda értékesítését irányozza elő.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.13
Michelisz Norbert mindkét időmérőt megnyerte a túraautó-világkupa (WTCR) szezonzáró malajziai....
2019.12.13
Mi lesz, ha vidékre utaznánk? Egy villanyautó csak városba való. Hangzatos mondatok, amiket a....
2019.12.13
George Russel helyzete a Forma 1-ben különleges. Első szezonját pont nélkül zárta, azok a pilóták....
2019.12.13
Sun Chen Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2019.12.13
November közepén az egész országot megrázta a szlovén viadukton tragikus balesetet szenvedett, 53....
2019.12.13
Az óriási érdeklődés, illetve a megtelt gyártási kapacitások miatt a Volkswagen (VW) konszernhez....
2019.12.13
200 000 jármű 39 hónap alatt: a Volkswagen Haszonjárművek gyárában, a lengyel Września városában ez....
2019.12.13
New York-i Autószalon visszhangja októberre kiforrta magát, nemrég érkezett meg a keleti parti....
2019.12.13
Tokaji Vilmos váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében....
2019.12.13
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László a Közel-Keletre készül!  ..