Forma 1

A Renault mindenképpen hosszabbítana a Red Bullal

2016.05.05.

Mielőbb szeretne új szerződést aláírni a Red Bull-lal a Renault. Pletykák szerint a franciák már e hónap végéig megállapodnának partnerségük 2017-es folytatásáról.

Ki gondolta volna ezt pár hónappal ezelőtt? Miután hónapokon át a nyilvánosság előtt kritizálták egymást, a Red Bull múlt nyáron még arról adott hírt, felbontja 2016 végéig szóló szerződését a Renault-val, mert tarthatatlannak tartja motorhelyzetüket. Aztán a többi gyártó kijózanító pofonokkal irányította vissza őket a franciák felé: előbb a Mercedes, aztán a Ferrari, végül a Honda is jelezte, nem kér a Red Bullból, akiknek így nem maradt választásuk.

Ehhez képest komoly fordulat, hogy a Milton Keynes-iek mellett végül csak „álnéven” kitartó (TAG Heuer-motor) Renault most maga jelezte, szívesen hosszabbítana partnerével. Mégpedig éppen azért, amiért a riválisok nemet mondtak nekik: a rendkívül erős karosszériájuk miatt!

Motorsport a Renault-hoz közeli forrásaitól legalábbis úgy tudja, hogy az idei évtől inkább saját gyári alakulatára fókuszáló franciák saját fejlődésük szempontjából hasznosnak érzik, hogy a közös motor révén a Red Bull amolyan mérce számukra a karosszéria terén. Ezt a csapatfőnök, Fréderic Vasseur is elismerte. „Őszintén szólva ez a legjobb dolog, ami Enstone-nal történhet” – jelentette ki. „Nagyon fontos, hogy legyen előttünk egy mérce. Tudjuk, hogy a Red Bullé az egyik legjobb karosszéria a mezőnyben, és nekünk fontos tudnunk, hogy pontosan hol is tartunk, valamint mi a célunk rövidtávon. Szóval én mindent megteszek azért, hogy így maradjon.”

Mindez persze olyan helyzetbe is hozza a Renault-t, amit a Mercedes, a Ferrari és a McLaren nem mert vállalni: a közvetlen összehasonlítási alap kegyetlen kritikává is válhat saját munkájukról. „Kezelnünk kell ezt a nyomást, és együtt kell élnünk vele” – mondta erről Vasseur. „Ha nem megy, inkább maradj otthon, változtass szakmát! A nyomás a lehető legjobb dolog a csapat szempontjából – szükségünk van erre.”

A Red Bull persze aligha csak emiatt vált ennyire vonzóvá a Renault számára. Az FIA a hétvégén ismertette a 2017-es motorszabályait, melyek mostantól valamennyi istálló számára biztosítanak motort. A gyártóknak e hét péntekéig (május 8.) kell jelezniük az FIA-nál, mely csapatokat látnának el motorral 2017-ben, május 15-éig pedig hogy kikkel van már megállapodásuk a következő évre. Amennyiben június első napjáig lesz olyan csapat, amelynek még nincs szerződése, az FIA közbelép, és felkérheti a háromnál kevesebb partnerrel rendelkező gyártókat (jelenleg csak a Renault-t és a Hondát), lássák el motorral az érintetteket.

Motorsport szerint a nem túl nagy mozgástérrel rendelkező Renault és Red Bull már meg is kezdte a tárgyalásokat a szerződéshosszabbításról, s miután a felek jelenleg elégedettnek tűnnek partnerségükkel, a legfőbb vitapontot várhatóan a kereskedelmi oldal (a motorok ára, neve) jelenti majd közöttük. Persze az sem lesz elhanyagolható szempont, hogy a júniusi Kanadai Nagydíjra ígért új erőforrás hogyan teljesít majd. Christian Horner Szocsiban pár tizedmásodperces előrelépésről beszélt. „Legalább a Ferrari életét nehezebbé kell tennünk kicsit. Versenyképesebbek leszünk” – jelentette ki a Red Bull csapatfőnöke.

A Renault csak félig áll át 2017-re

Az idei első pontjait a múlt hétvégi Orosz Nagyíjon megszerző Renault-csapat eközben úgy fest, mégsem csak a következő évre fókuszál idén. Bár a franciák év eleje óta tudatosan alacsonyan tartják az elvárásokat, s rendre azt hangsúlyozzák, hogy 2016 csak átmeneti év számukra, amely során nem számít a bajnoki helyezésük sem, az Auto Motor und Sport szerint a projektjük vezére, Jérome Stoll jelezte: a hírnevükre való tekintettel nem adhatják fel teljesen a szezont.

Bob Bell általános technikai igazgató eredeti tervei szerint egész évben a 2017-es szabályváltozásokra készítette volna csapatát, s ezért minden riválisnál korábban, már februárban átcsoportosította erőforrásaikat. A vártnál is gyengébb idénykezdés után azonban felsőbb utasításra mégis nagyobb figyelmet kell fordítania az idei fejlesztésekre is.

Ennek jegyében az istálló Barcelonában új első felfüggesztéssel áll majd elő, miközben Kanadában az új motor mellé új váltó érkezik, később pedig az autó hátsó tengelyét, aerodinamikáját is teljesen átalakítják.

(telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....