kiállítás

Rosso – Bianco: egy ma már nem létező múzeum

2014.04.23.

A múzeumot Peter Kaus alapította, aki az 1960-as és 70-es években nagyon sok járművet mentett meg a bezúzástól.

Szerző: Scheiber Ernő
A gyűjtemény az 1980-as évek elején már 100 darabból állt és Frankfurtban volt kiállítva. Itt a rendelkezésre álló hely megtelt és a gyűjtemény 1987-ben átköltözött Aschaffenburgba, egy régi gyárépületbe, ahol több mint 12 ezer négyzetméter foglalt el. Az itt kiállított járművek száma meghaladta a 200 darabot. A múzeumban csak versenycélokra és a normál közúti forgalomra készült kétüléses járművek kerültek, a maga idejében ez volt a világon a legnagyobb ilyen jellegű bemutató.

A tulajdonos azonban nem tudta fizetni a gyárépület magas bérleti díját, ezért 2006 februárjában bezárta a múzeumot. Szerette volna Németországban egyben megtartani a gyűjteményét, de ehhez nem kapott elég támogatást.

Ezért eladta a gyűjteményét a holland Louwman Collection-nak (magánkézben lévő, de a Holland Nemzeti Autómúzeum címet viselő gyűjtemény), akik árverésen értékesítették a járműveket, így szóródott szét a gyűjtemény. Érdemes megismerni néhány darabját.


A képekre kattintva galéria nyílik

A jármű egy Horch 750 Special, amely 1933-ban készült. A maga idejében a német autógyártás egyik csúcsproduktuma volt. A kocsi egy 8 hengeres, 4,5 literes soros motor mozgatta, amelynek teljesítménye 66 kW (90 LE) volt. A jármű végsebessége 115 kilométer. A gyár Zwickau-ban volt. Érdekesség, hogy ebben a gyárban készültek 1957-től a Trabantok.


A kocsi egy 1954-ben készült Kaiser-Darrin DKF161, hathengeres, soros 2638 cm3-es, 90 LE-s motorral. Az autót a Kaiser-Willys cég (a legendás Jeep gyártója) készítette az akkor gyártásban levő „Henry J” modell alvázának és egyéb szerkezeti elemeinek felhasználásával. A karosszéria tervezője Howard „Dutch” Darrin, ez volt az első üvegszálból készült amerikai karosszéria és a speciális technológia miatt egy hajóépítő üzemben készült. Az üvegszál gyártásához 4 különböző színű anyag keverékét használták fel és a karosszéria nem kapott fényezést. Érdekesség, hogy az ajtók nyitáskor becsúsznak az első sárvédőbe. A járműből összesen 435 darab készült.


A jármű egy 1946-ban készült Delahaye 135 MS Pourtout Aerodynamic, amelyet alpoki kupénak is hívtak az alpoki rallyeversenyeken elért sikerek nyomán. Motorja hathengeres, soros, 3557 cm3-es, 115 Le teljesítményű volt, amelyhez egy négysebességes szinkronizált váltó kapcsolódott. A kerékfékek bowdennel működtetett Bendix fékek voltak – különböző kiviteleiből összesen 2000 darab készült.


A kocsi egy Talbot T 120 Figioni & Falaschi, gyártási éve 1936. Motorja hathengeres, soros, lökettérfogata 2996 cm3, teljesítménye 90 LE. A karosszériát készítő (Figioni & Falaschi) egy olasz cég, aki a Bugattinak, a Dusenbergnek és a Delahayenak is készített karosszériákat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....