felmérés
Az eddig is egyértelmű volt, hogy a nyugodt vezetés nemcsak közlekedésbiztonsági, hanem üzemanyag-takarékossági okokból is kifizetődőbb. Az angliai Direct Line biztosítótársaság adatai szerint éves szinten 560 fonttal, tehát körülbelül kétszázezer forinttal is többe kerülhet, ha túl keményen nyomjuk a gáz- és fékpedált, ami azt jelenti, egy rosszul vezető sofőr 67%-kal több üzemanyagot használ egy jól vezetőnél.
A világszerte egyre gyorsabban terjedő telematikai technológiának köszönhetően a járművek vezeték nélküli kapcsolatban lehetnek a szolgáltatókkal, gyártókkal, biztosítókkal, így a gépkocsi-tulajdonosok élete kényelmesebbé és biztonságosabbá válhat. Egyre több nagy biztosító kínálja fel ügyfeleinek a telematikával támogatott biztosításokat, ami egyrészt a lopásvédelem terén nyújt segítséget, másrészt nagyságrendekkel több jármű- és közlekedési adat áll az autógyártók és biztosítók rendelkezésére.
A Direct Line biztosító Driver Plus szolgáltatását választó kétezer ügyfelének több mint 319.000 útját vizsgálták és elemezték telematikai technológiával, így jutottak arra a következtetésre, hogy egy brit sofőr havonta átlagosan majdnem ötven fontot spórolhat azzal, ha figyel a vezetési stílusára. De pontosan mit is a különbség "jó" és "rossz" sofőr" között? A felmérésben résztvevő autók telematikai szoftverei olyan adatokat rögzítettek, mint a kanyarodási sebesség, a gyorsulás keménysége vagy a fékpedál nyomásának erőssége - nyilvánvalóan minél lágyabbak a mozdulatok, annál jobb volt az értékelés.
Ezen kívül egy nagyon egyszerű mérési adatot rögzítettek: a legrosszabb, 1-2 "osztályzatot" kapott autósok átlagosan 413 mérföldet (664 km) tudtak megtenni egy tankolással, míg a legjobbak, a 9-10-es értékelésűek 693 mérföldet (1115 km).
Forrás: dailymail.co.uk