Scania

Scania Euro 6 V8 730 lóerős motorral

2013.11.07.

A 3.500 Nm nyomatékú 730 lóerős Scania V8 motor bemutatásával a Scania Euro 6 V8 termékválasztéka teljessé vált. Az 520 és 580 lóerős változatok már korábban elérhetőek voltak, de most már a legnehezebb feladatok ellátására is képes, a V8 termékválaszték csúcsát jelentő motor is színre lépett. Olyan szintű kifogyhatatlan teljesítmény-tartalék, termelékenység és értékállóság jellemzi, amely semmilyen más motort nem.

A Scania három V8 motort kínál Euro 6 termékválasztékában, amelyek jelenleg az egyetlen létező V8 motorok ebben a norma-kategóriában. A Scania V8 motorokat választó ügyfelek számára a teljesítmény, üzemelési gazdaságosság és tartósság a legfontosabb tényezők. Az először 1969-ben bemutatott Scania V8 motorok gyorsan legendássá váltak és különleges piaci helyzetet alakítottak ki maguknak.
„A nyers erő soha nem megy ki a divatból.” – erősítette meg Christopher Podgorski, a Scania tehergépkocsikért felelős alelnöke. „Ügyfeleink számos ok miatt döntenek a V8 vásárlása mellett, de biztosak lehetünk benne, hogy a teljesítmény mindig az okok között van. Az a tény, hogy az üzemeltetők újra és újra a Scania V8-at választják, egyértelmű bizonyítéka annak, hogy járműveink tartósak és páratlan teljesítményt nyújtanak.”
Mindhárom Scania V8 motor a 2010-ben a 730 lóerős változattal egyidejűleg bemutatott 16,4 literes alapra épül. A Scania Euro 6 V8 motorjai vízhűtéses EGR rendszert használnak SCR technológiával és változó geometriájú turbófeltöltővel kombinálva a norma teljesítése érdekében. A kipufogó-egység csak egy kevéssel nagyobb, mint a kategóriájában legjobbnak számító hathengeres soros Scania motoroké. Ennek köszönhetően bőven elegendő hely marad az alvázon az üzemanyag- és AdBlue-tartályoknak.
 
A V8 motorral rendelkező Scania tehergépkocsik alkalmasak a legnehezebb feladatok ellátására. Az 520 lóerős változat a hosszú távú fuvarozásban dolgozó ügyfelek számára lehet ideális választás mivel megbízható és könnyedén megbirkózik a szintkülönbségekkel, miközben üzemanyag-fogyasztása is elfogadható szinten marad. Az 580 lóerős motor a korábbi 620 lóerős, Euro 5 normának megfelelő verzió teljesítményszintjét nyújtja.
 
Ezzel szemben a 730 lóerős változat az átlagostól eltérő szállítási feladatokra ellátására készült. 60 tonna össztömegű rönkszállító szerelvények az észak-európai országokban, nehézfuvarozás Németországban vagy általános szállítási feladatok Norvégiában, mind olyan területek, ahol a 730 lóerős Scania V8 motor nem csak boldogul, hanem jeleskedik is.
Kivételes nyomaték, most még szélesebb tartományban
 
         520 LE, 2.700 Nm 1.000-1.300 ford/perc, EGR+SCR
         580 LE, 2.950 Nm 1.000-1.350 ford/perc, EGR+SCR
         730 LE, 3.500 Nm 1.000-1.400 ford/perc, EGR+SCR
 
A 730 lóerős Euro 6 Scania V8 motornak most még lenyűgözőbb a nyomatékgörbéje, mint Euro 5-ös elődjének. A Scania mérnökei szélesebb nyomatékgörbét készítettek el, ami azt jelenti, hogy a maximális nyomaték már 1.000 fordulat/perctől rendelkezésre áll, egészen 1.400 fordulat/percig. A rendelkezésre álló erő kezelésére a megerősített automatizált sebességváltó Scania Opticruise-zal az alapfelszereltség részét képezi.
 
A Scania V8-as motorjai csak a Scania felsőkategóriás R-fülkéivel rendelhetők. A Scania V8-as motorokhoz különböző váltók, közvetlen és agylehajtásos hátsó tengelyek illetve tengelycsoportok választhatók.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.10
A hétvégén Jaramában kezdődik a Formula 4-es spanyol bajnokság, melynek mezőnyében ott lesz Hideg....
2024.05.10
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 igazi telitalálat volt: szerették a vásárlók, megbízható volt,....
2024.05.10
Tarts velünk és alakítsd a jövőd! Ezzel a mottóval indul idén szeptemberben immár nyolcadik....
2024.05.10
A kecskeméti rendőrök vádemelést javasolnak egy helyi lakos ellen, aki illegális módját választotta....
2024.05.10
- A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális....
2024.05.10
- A Mol-csoport 257,7 milliárd forint (718 millió dollár) tisztított kamat-, adófizetés és....
2024.05.10
A leggyakoribb hibák, amiket kerüljön el.   ..
2024.05.10
Kis híján árokba borult, de megmentette a helyzetet a ponyvás kisteher sofőrje - az eset tegnap dél....
2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....