Scania

A Scania felére csökkenti a széndioxid kibocsájtást 2025-ig

2018.03.29.

Minden évtizedben a felére kell visszaszorítani a szén-dioxid-kibocsátást a globális felmelegedés megállításához. Ezzel összhangban a Scania most kitűzött két szigorú célt, amelyeket 2025-re kell teljesítenie. Tevékenységének CO2-kibocsátását a felére kell majd csökkentenie világszinten, valamint ugyanezt a célt fogalmazta meg a szárazföldi szállítási logisztikájára vonatkozóan Európában és Latin-Amerikában. 

A Scania a Párizsi Klímaegyezmény, valamint a fenntartható szállítási rendszer kialakítása iránti elkötelezettségével összefüggő céljainak teljesítéséhez folyamatosan dolgozik azon, hogy minimalizálja termékeinek üvegházgáz-kibocsátását. Ez a törekvés a saját működésével és szállítási tevékenységével járó kibocsátás szintjének csökkentésére éppúgy vonatkozik. 
„Hosszú távon a szén-dioxid-semleges működés az elképzelésünk. Ennek eléréséhez célul tűztük ki, hogy ötven százalékkal csökkentjük a teljes világszintű tevékenységünk CO2kibocsátását 2025-re” – mondta Ruthger de Vries, a termelést és a logisztikát vezető alelnök. 
A Scania a termelési folyamatainak további optimalizálásával, az energiahatékonyság javításával és a megújuló forrásokra való átállással éri majd el a célját. A Scania 2017-ben bejelentette elkötelezettségét az iránt, hogy 2020-ra fosszilis energiaforrásoktól mentes elektromos áramra álljon át. 
 
 
A Scania tevékenységében óriási mértéket ölt a napi logisztikai forgalom, a második új cél pedig arra irányul, hogy a vállalat jelentős mennyiségű fuvarozási szolgáltatást vesz igénybe. 
„Nap mint nap beszélünk ügyfeleinkkel és az ő ügyfeleikkel az adott fuvarfeladataikhoz alkalmazható legfenntarthatóbb alternatívákról. A saját logisztikai tevékenységünk sok tekintetben is egy laboratórium, ahol az új ötleteinket teszteljük és a képességeinket fejlesztjük. Nagy fuvaroztatóként természetes, hogy igyekszünk élenjárni és elkötelezni magunkat a károsanyag-kibocsátásunk jelentős csökkentése iránt” – mondta de Vries. 
Egy olyan modell alkalmazásával, amely a CO2-kibocsátás csökkentését ugyanolyan értékkel veszi számításba, mint a költségeket a szállítási megoldás kiválasztásában, a Scania célja 2025-re ötven százalékkal csökkenteni Európában és Latin-Amerikában a szárazföldi szállítási logisztikai forgalmával járó károsanyag-kibocsátást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.24
A SEAT S.A. erősen kezdte a 2024-es évet, hiszen január és március között rekordszintű eredményeket....
2024.05.24
A friss termékek egy „vertikális” intelligens farmról származnak. ..
2024.05.24
Összeütközött három személyautó és egy kamion a 3-as főút 193-as kilométerénél, Arnót térségében. A....
2024.05.24
A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum....
2024.05.24
- Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke a hétvégi Diósgyőr-rali....
2024.05.24
- Halált okozó közúti veszélyeztetés bűntette és ittas járművezetés vétsége miatt jogerősen öt és....
2024.05.24
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.24
A belsőégésű motoros korszak végét jelöli az F-Pace 90th Anniversary Edition és az SVR 575 Edition....
2024.05.23
A HangZóna mai vendége Grád Ottó a Magyar Ásványolaj szövetség főtitkára. ..
2024.05.23
Idén először a CATL Debrecen szponzorként csatlakozik a május 24-26 között, a debreceni Nagyerdőben....