Scania

A Scania Top Team európai elődöntője

2015.03.20.

Idén március 14-én a szlovákiai Szenc adott otthont a 2015-ös Scania Top Team szerelőverseny európai elődöntőjének. A rendkívül izgalmas és szoros küzdelem végén a két legjobb eredményt elérő, vagyis az angol és az orosz csapat jutott tovább a világdöntőbe. Ám a biatorbágyi márkaszerviz csapata is derekasan helytállt.

Mintegy 25 éves múltra tekint vissza a Scania Top Team elnevezésű, autószerelőkből, szerviztechnikusokból, alkatrészértékesítőkből és munkafelvevőkből álló csapatoknak meghirdetett versenysorozat. Azonban a Top Team jóval több egy versenynél, kiváló tréningprogram is egyben, amelynek célja, hogy az ügyfelek a Scania márkaszervizekben a szakmailag lehető legjobban felkészült szakemberek munkája révén minden téren a legmagasabb színvonalú kiszolgálásban részesüljenek. Jól mutatja a Top Team sikerét, hogy az idei eseményre világszerte 62 országból több mint 8000 dolgozó jelentkezett. A Top Team versenyen való sikeres szerepléshez igen átfogó tudás szükséges, ezért itt a csapatmunkán van a hangsúly. Rendkívül fontos az együtt gondolkodás, a feladatok megfelelő elosztása és a csapattagok közötti kommunikáció.

A csapattagok: alsó sorban balról jobbra: Csek Péter, Szabó Andor. Felső sor balról jobbra: Karnitscher Alfréd (a csapat kísérője), Pelle Zoltán (felkészítő), Koós Sándor (csapatkapitány), Kiripolszki Péter, Kozel Zsolt 

A versenysorozat már hazánkban is nagy hagyományokkal rendelkezik, így tavaly a Scania Hungária Kft. hat saját és két szerződéses márkaszervize összesen tíz csapatot nevezett be a megmérettetésre. Ősszel az elméleti fordulók során 50-50 kérdést kellett megválaszolniuk az indulóknak, ahonnan az öt legjobb eredményt elérő egység jutott be a gyakorlati feladatokat is tartalmazó országos döntőbe. Itt a biatorbágyi szerviz „Tud Tam Team” nevű csapata teljesített a legjobban, akárcsak legutóbb, két évvel ezelőtt, így ismét ez a csapat képviselte Magyarországot az európai elődöntőn.

A szenci versenyen öt állomás, azaz öt feladat várt a csapatokra: egy fékrendszerrel, egy szintezéssel, egy üzemanyagrendszerrel és egy SCR-rendszerrel kapcsolatos probléma elhárítása, valamint egy elméleti tesztsor megoldása. Emellett kísérőprogramokkal is készültek a szervezők, amelyek szintén szorosan kapcsolódtak a szerelők mindennapi munkájához. A magyar csapat egyrészt a két évvel ezelőtti részvétel során szerzett tapasztalatokkal, másrészt a munkaidőn kívüli lelkiismeretes felkészüléssel felvértezve érkezett az elődöntőre, azonban a csapattagok meglátása szerint idén jóval bonyolultabb feladatokat adtak fel a szervezők, mint a korábbi években.

„Mindegyik állomáson egy nagy feladatot kellett megoldanunk, és ehhez kapcsolódóan sok kisebb kérdést kellett megválaszolnunk, ami nagyon szerteágazó szaktudást igényelt. A legnagyobb „ellenfél” azonban az idő volt, hiszen mindössze húsz perc állt rendelkezésre ahhoz, hogy értelmezzük a feladatot, megtaláljuk a hibát és a megoldást, valamint még a kis kérdésekre is válaszoljunk. Természetesen a mindennapi munkánkban is a lehető leggyorsabban dolgozunk, de előfordulhat, hogy a hiba feltárása akár 1-2 órát is igénybe vesz.” – kezdte Csek Péter, a magyar csapat egyik tagja.

„Nagyon sokat számít, hogy az elején jó irányba kezdjünk el gondolkodni. A csapatmunka, a kommunikáció egyértelműen jól működött közöttünk, az egyes csapattagok a tudásuknak, tapasztalatuknak megfelelő helyen voltak, sajnos még így is kevésnek bizonyult az idő. De nem csüggedtünk el, sőt, legközelebb is szeretnék részt venni a Top Team versenyen. Azonban lehet, hogy más stratégiát kell alkalmaznunk. Ha látjuk, hogy a főfeladattal nem boldogulunk, akkor a kis kérdésekre kell összpontosítanunk, hiszen azokkal is értékes pontokat szerezhetünk. Habár nem jutottunk tovább a világdöntőbe, az idei verseny így is sok szempontból eredményes volt számunkra. Amellett, hogy bővítettük, illetve még stabilabb alapokra helyeztük a tudásunkat, jobban összehangolódott a csapatunk.” – tette hozzá Koós Sándor csapatkapitány.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....