ICDP

A SEAT újraértelmezi az értékesítést

2018.07.09.

Április 5-én a SEAT elindította online kereskedelmi oldalát Norvégiában. A spanyol gyártó egyébként ezen a kezdeményezésen kívül nincs jelen az északi országban, az importált modelleket Moller csoport szervizelte, mint a márka szerződött partnere.

A spanyol márka igyekszik élen járni a digitálizációban, első lépésként az Egyesült Királyságban kínálták modelljeiket az erre a célra létrehozott honlapon és két – bevásárlóközpontban található – kereskedésnek nem igazán nevezhető értékesítési ponton keresztül.

Az új szolgáltatás a márka ígéretei szerint lehetővé teszi, hogy “10 perc és 5 kattintás” után ne legyen más dolga a vásárlónak, mint várnia az autó megérkezését. A Seat bízik a kísérletben, hisznek benne, hogy a mai kényelmes és egyre inkább online világban megfelelő számú ember van, aki hajlandó lenne interneten keresztül autót vásárolni.

SEAT

A tapasztalat és az ICDP kutatásai is azt mutatják, hogy van kereslet az online kínált autók iránt. A Volvo 2014-ben 47 óra alatt eladta az új XC90 limitált szériás modelljét (szám szerint 1927 darabot), pedig 4 éve még kevésbé volt természetes az online vásárlás, ráadásul ott nem átlagos autókról volt szó, hanem egy több mint 100.000 euróért kínált prémium autóról.

A kutatószervezet felmérései alapján mindössze a vásárlók ötöde nem vásárolna interneten keresztül autót és ugyanennyien vannak, akik számára az online vásárlás lenne az ideális útja az új autó beszerzésének. Ez alapján a Seat a fogyasztók egy részének vágyait teljesíti mindezzel, a fizetőképes norvég vásárlók pedig minden bizonnyal könnyebben adnak ki néhány tízezer eurót 5 kattintással.

SEAT

Az online felületet fizikai jelenléttel is támogatja a márka, Oslo-ban létrehoztak egy „Brand Experience” központot, valamint két kisebb helyszínen mutatják be a modelleket, így az érdeklődők legalább láthatják az őket érdeklő modelleket, viszont tesztvezetésre nincs lehetőség.

Emellett több pop-up store is járja majd az országot, amikhez szintén újszerűen áll hozzá a spanyol márka. Nem lehet autót vásárolni ezekben a mozgó kereskedésekben, inkább arra hivatottak, hogy bemutassák a modelleket és tesztvezetésre is lehetőséget biztosítanak, tehát a cél az információ biztosítás. Ha valakit érdekel egy Seat modell, ezeken a pontokon minden információt megszerezhetnek, hogy hazaérve – vagy akár ott helyben a telefonjukon keresztül – megrendeljék a vágyott autót.

SEAT

A tesztvezetések sem a hagyományos formában zajlanak majd, a Seat illetékesei erre is egyedi megoldást találtak: A spanyolok összeálltak a HYRE szolgáltatóval, így 40 Seat modell áll rendelkezése, amik egyszerre szolgálnak tesztautóként az érdeklődőknek, car-sharing keretein belül pedig bárki használhatja őket.  Ezzel párhuzamosan a Seat összeállt a Avis-szel, így vásárlást fontolgatók kibérelhetik a kiszemelt modellt, hogy hosszabb távon is ki tudják próbálni azt.

A rendszert támogatandó és a reményeik szerint nagy számban gazdára találó autók szervizelését biztosítandó a Seat Moller csoporttal közös szervizeinek számát megduplázta, így már 20 helyen lehet hivatalos márkaszervizben javíttatni az autókat.

Viszont felmerül egy probléma, ami kissé megkérdőjelezi a kezdeményezés időzítését és a helyszínt: a norvég kormány nemrégiben indította el programját, melynek célja, hogy 2025-re kizárólag elektromos autók kerüljenek eladásra. Ráadásul az ICDP által megkérdezett, a norvég állam kezdeményezésére rálátó források szerint mindez már 2 évvel korábban, 2023-ra megvalósulhat.

Mindenesetre a Seat hozzáállása, az alacsony költségek melletti piacra lépés, az online értékesítésre való koncentrálás és a költségek partnerekkel való megosztása figyelemre méltó, a helyszín és az időpont miatt nem fogadnánk a sikerre. De persze ne legyen igazunk, a kezdeményezőkészség és az innovatív megoldások tiszteletre méltóak és a Seat vezetői minden bizonnyal megfontolták és a számok mögöttük állnak. Csak sajnos mi nem ismerjük azokat a számokat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.21
A Dél-afrikai Köztársaság fővárosában található a Tábla-hegy, amit a déli félteke egyik, ha nem a....
2018.09.20
Az október eleji párizsi autószalont megelőzve a minap Budapesten is bemutatkozott a Lexus két....
2018.09.20
A Sanmina 6,7 milliárd forintból fejleszti tatabányai gyárát 2022-ig, a beruházáshoz a kormány 1,2....
2018.09.20
A Toyota továbbfejlesztette üzemanyagcellás tehergépjárművét. A nagyobb hatótáv mellett a Beta....
2018.09.20
Először készült a magyarok biciklizési szokásairól szóló nagy mintájú, átfogó kutatás, amelyet a....
2018.09.20
Dluhopolszky László Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.09.20
Business Intelligence szolgáltatásokkal lép piacra a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.....
2018.09.20
2018-ban is sikerrel zárta a BMW Group Magyarország támogatását élvező SUHANJ! Alapítvány csapata a....
2018.09.20
A hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon bemutatkozó új Berlingo furgon számára tekintélyes....
2018.09.20
A SEAT roadshow kampánya Budapestre érkezett, aminek keretén belül a szakmai plénum is....