ICDP

A SEAT újraértelmezi az értékesítést

2018.07.09.

Április 5-én a SEAT elindította online kereskedelmi oldalát Norvégiában. A spanyol gyártó egyébként ezen a kezdeményezésen kívül nincs jelen az északi országban, az importált modelleket Moller csoport szervizelte, mint a márka szerződött partnere.

A spanyol márka igyekszik élen járni a digitálizációban, első lépésként az Egyesült Királyságban kínálták modelljeiket az erre a célra létrehozott honlapon és két – bevásárlóközpontban található – kereskedésnek nem igazán nevezhető értékesítési ponton keresztül.

Az új szolgáltatás a márka ígéretei szerint lehetővé teszi, hogy “10 perc és 5 kattintás” után ne legyen más dolga a vásárlónak, mint várnia az autó megérkezését. A Seat bízik a kísérletben, hisznek benne, hogy a mai kényelmes és egyre inkább online világban megfelelő számú ember van, aki hajlandó lenne interneten keresztül autót vásárolni.

SEAT

A tapasztalat és az ICDP kutatásai is azt mutatják, hogy van kereslet az online kínált autók iránt. A Volvo 2014-ben 47 óra alatt eladta az új XC90 limitált szériás modelljét (szám szerint 1927 darabot), pedig 4 éve még kevésbé volt természetes az online vásárlás, ráadásul ott nem átlagos autókról volt szó, hanem egy több mint 100.000 euróért kínált prémium autóról.

A kutatószervezet felmérései alapján mindössze a vásárlók ötöde nem vásárolna interneten keresztül autót és ugyanennyien vannak, akik számára az online vásárlás lenne az ideális útja az új autó beszerzésének. Ez alapján a Seat a fogyasztók egy részének vágyait teljesíti mindezzel, a fizetőképes norvég vásárlók pedig minden bizonnyal könnyebben adnak ki néhány tízezer eurót 5 kattintással.

SEAT

Az online felületet fizikai jelenléttel is támogatja a márka, Oslo-ban létrehoztak egy „Brand Experience” központot, valamint két kisebb helyszínen mutatják be a modelleket, így az érdeklődők legalább láthatják az őket érdeklő modelleket, viszont tesztvezetésre nincs lehetőség.

Emellett több pop-up store is járja majd az országot, amikhez szintén újszerűen áll hozzá a spanyol márka. Nem lehet autót vásárolni ezekben a mozgó kereskedésekben, inkább arra hivatottak, hogy bemutassák a modelleket és tesztvezetésre is lehetőséget biztosítanak, tehát a cél az információ biztosítás. Ha valakit érdekel egy Seat modell, ezeken a pontokon minden információt megszerezhetnek, hogy hazaérve – vagy akár ott helyben a telefonjukon keresztül – megrendeljék a vágyott autót.

SEAT

A tesztvezetések sem a hagyományos formában zajlanak majd, a Seat illetékesei erre is egyedi megoldást találtak: A spanyolok összeálltak a HYRE szolgáltatóval, így 40 Seat modell áll rendelkezése, amik egyszerre szolgálnak tesztautóként az érdeklődőknek, car-sharing keretein belül pedig bárki használhatja őket.  Ezzel párhuzamosan a Seat összeállt a Avis-szel, így vásárlást fontolgatók kibérelhetik a kiszemelt modellt, hogy hosszabb távon is ki tudják próbálni azt.

A rendszert támogatandó és a reményeik szerint nagy számban gazdára találó autók szervizelését biztosítandó a Seat Moller csoporttal közös szervizeinek számát megduplázta, így már 20 helyen lehet hivatalos márkaszervizben javíttatni az autókat.

Viszont felmerül egy probléma, ami kissé megkérdőjelezi a kezdeményezés időzítését és a helyszínt: a norvég kormány nemrégiben indította el programját, melynek célja, hogy 2025-re kizárólag elektromos autók kerüljenek eladásra. Ráadásul az ICDP által megkérdezett, a norvég állam kezdeményezésére rálátó források szerint mindez már 2 évvel korábban, 2023-ra megvalósulhat.

Mindenesetre a Seat hozzáállása, az alacsony költségek melletti piacra lépés, az online értékesítésre való koncentrálás és a költségek partnerekkel való megosztása figyelemre méltó, a helyszín és az időpont miatt nem fogadnánk a sikerre. De persze ne legyen igazunk, a kezdeményezőkészség és az innovatív megoldások tiszteletre méltóak és a Seat vezetői minden bizonnyal megfontolták és a számok mögöttük állnak. Csak sajnos mi nem ismerjük azokat a számokat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.15
Van az úgy, hogy egy autógyár tud röhögni magán. Így van ez a Hondánál, ami ötvenedik ausztrál....
2019.02.15
A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik....
2019.02.15
Valery Aleksandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.15
Immár az ötödik egymást követő hónapban csökkennek az eladások, részben az új emisszió-mérési....
2019.02.15
A Škoda 102 600 járművet szállított ki ügyfelei számára januárban. A ŠKODA növelte forgalmát,....
2019.02.15
Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa....
2019.02.15
Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90....
2019.02.15
A kanadai BRP (Bombardier Recreational  Products) szabadidős termékei, quadjai, jet ski-i, a Sea....
2019.02.15
A nemsokára kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési....
2019.02.15
A helyszínen életét vesztette annak az autónak a sofőrje, amelyik árokba csapódott péntek reggel a....