audi AG

Sigi: Az Audinak jelenleg nincsenek bővítési tervei Győrben

2013.11.17.

- Már több mint tízezren dolgoznak a győri gyárunkban. Elméletileg megvan a lehetőség a további bővítésre, jelenleg azonban nincsenek ilyen terveink - jelentette ki portálunknak adott interjújában Thomas Sigi, az Audi AG személyügyekért felelős igazgatósági tagja, aki rendszeresen ellátogat Győrbe, a Széchenyi István Egyetemre, előadásai sok hallgatót vonzanak. Így volt ez a héten is.

Thomas Sigi beszélt egyebek mellett az intellektuális tőkéről, amely hosszú távon megalapozza a vállalat sikereit.

Ezúttal is telt ház volt Thomas Sigi előadásán.

- A humán tőke a tehetség, a tudás, a tapasztalat, a motiváció és a hozzáértés, ennek tulajdonosa az egyén és nem a vállalat. Az ember maga dönti el, hogy az adott napon humán tőkéjének hány százalékát hasznosítja a vállalat érdekében – jelentette ki Thomas Sigi egyetemi hallgatósága előtt.

A személyügyekért felelős igazgatósági tag beszélt arról is, sokféle ország specifikus szempontra kell tekintettel lenni, amikor autót gyártanak. Kínában például a hosszított A4-re van igény, mivel sokan sofőrrel utaznak, s kell a nagyobb hely. Európában elképzelhetetlen, hogy ugyanebben a típusban a hátsó üléseken is legyen szórakoztató elektronika, Kínában az A4-ben a TV is alapkövetelmény. Az USA is tud európai szemmel érdekes dolgokat produkálni. Arra felé a műbőrnek van keletje, amitől az európai ember viszolyog.

Thomas Sigi kifejtette azt is, az Audinak van viselkedési kódexe, az azonban országonként eltérő. Az olasz Lamborghini például, mint az Audi-konszern tagja, cégként önálló. s a helyi körülményekhez kellett igazítani a kódexet.

Vajon nálunk mennyire kompatibilis a német Audi-kódex? Egyebek mellett erről is kérdeztük Thomas Sigit, aki az előadás után válaszolt kérdéseinkre

A közelmúltban vette fel a győri Audi a tízezredik munkatársat. Folytatódik a munkatársi létszám bővítése?

Valóban, már több mint tízezren dolgoznak a győri gyárunkban. Elméletileg megvan a lehetőség a további bővítésre, jelenleg azonban nincsenek ilyen terveink. Ha a piaci növekedés ezt megköveteli, Magyarországot továbbra is jó helynek tartjuk a bővítésre.

Thomas Sigi az Audi ajándékát adja át dr. Szekeres Tamásnak ( jobbról a harmadik), a győri Széchenyi-egyetem korábbi rektorának. Mellette dr. Knáb Erzsébet, a győri Audi személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója. Jobbra Hanula Barna, a Bugatti Veyron ezer lóerős motorjának megalkotója, mellette dr. Földesi Péter, a jelenlegi rektor.

Elégedettek Ingolstadtban a magyar munkatársaikkal? Száz százalékban vagy kilencven százalékban?

Száztíz százalékosan vagyunk elégedettek a magyar munkatársainkkal. A magyar csapat olyan szintre fejlődött, hogy egy kis motorgyárból motor- és járműgyárrá fejlődött, ahol a komplex gyártási folyamatot leképezzük, teljes értékű járműgyárat üzemeltetünk Győrben. Az A3 limuzint nagyszerű minőségben készítik. Vagyis nyugodtan mondhatom, az Audi AG igazgatótanácsa nagyon elégedett a magyar munkatársakkal. Meg kell még említenem, hogy Győrben működik a világ legnagyobb motorgyára, ahol kétmillió motor gyártunk, megbízható, magas minőségben.

Kedden este éppen a Győrben készülő Audi A3 limuzin kapta meg középkategóriában az év legjobbjának járó Arany Kormánykerék-díjat. Amikor értesült róla, eszébe jutottak magyar munkatársai?

Nem csak akkor gondolunk a magyar munkatársainkra, amikor Arany Kormánykerék-díjban részesülünk, hanem mindig. Így aztán mi sem természetesebb, hogy akkor különösen gondoltunk rájuk, amikor megkaptuk a díjat, hiszen ez a magyar munkatársainknak köszönhető.

Előadásában említette, van egy viselkedési kódex az Audinál. A német kódex mennyire kompatibilis a magyarral?

Magyarországon mások a törvények mint Németországban. Természetesen van egy magyar mutáció magyar nyelvvel, az értékeink azonban közösek.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....