Skoda

A Skoda mancsa

2017.04.20.

Idehaza is bemutatkozott a Skoda legújabb modellje a Kodiaq. A cseh terepes számára megrendezett kétnapos tesztre a márka bestsellerének számító, teljesen megfrissült Octavia is meghívást kapott.

Rendhagyó módon azzal kezdjük ezt az anyagot, amivel be kellene fejezni, vagyis hogy úgy tűnik, a Skoda nem tud mellé nyúlni. Míg sok esetben jól körülírva azt erősítenénk egy márka SUV piacra történő belépésekor, hogy „betette a fél lábát az ajtórésbe”, addig a Kodiaq jó medve módjára (Kodiak – alaszkai medvefajta) kapát-kaszát hátrahagyva tokostól lépett be a szegmens szorítójába.

A Skoda is kilépett a SUV piacra az autóipar egyik legkeményebb terepére

Ha távolabbról indítjuk a Kodiaq történetét, akkor annak idején egyáltalán nem volt biztos, hogy a Skoda modellpaletta a SUV szegmens felé fejlődik tovább. A márka reputációja kiváló, így a jövőbeni irány megválasztása egyáltalán nem volt mellékes.

A Kodiaq csak az SUV offenzíva első lépése

Azonban a piaci vizsgálatok és nem utolsó sorban a trendek egyértelműen azt indokolták, hogy a márkaoffenzíva a SUV kategóriában folytatódjon tovább. A Kodiaq belépője után hamarosan a Yeti is lépést vált és teljesen megújulva dob majd kesztyűt a versenytársaknak.

A Skoda nagyon jól megágyazott a Kodiaqnak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a magyar kontinges jórésze, már vevőre talált

Dalnoki Balázs, a Skoda márkaigazgatója fogalmazta meg egy kérdés kapcsán azt, ami talán legjellemzőbb és talán a titka is a márkának: „A Skoda jól használható autókat akar gyártani”. És ez a most startoló Kodiaq esetében is igaz.  Ugyanis a tekintélyt parancsoló megjelenése ellenére is van benne valami családias attitűd, ami feledteti az ebben a kategóriában igen sokszor előforduló sávtársi drasztikumot.

Dalnoki Balázs: „A Skoda jól használható autókat akar gyártani”

Az impozáns külső agresszív frontrésszel indul, melynek rácsozata visszatérő védjegyeként később más modelleken is látható lesz. A robosztus megjelenését éles vonalak tagolják, ahol körbefutó élek LED-es hátsólámpákban végződnek, amik szinte már a márka fémjeleként C alakban világítanak. Összeségében elegáns külső respektet sugárzik, amire mindenképpen rájátszik az osztott LED-es fényszóró és a nappali fény technós vonalvezetése.

Egyes stílusjegyek a későbbi SUV modelleken is viszaköszönnek majd. Például a duplarácsozatú hűtőmaszk is

Az úgynevezett MQB platformra épült Kodiaq az Octaviánál alig valamivel hosszabb mégis sokkal nagyobb a beltere, mint a márkatársnál. Olyannyira, hogy a házon belüli testvérek, az Atecanál és Tiguánnál is tágasabb utastérben autózhatunk. És itt jegyzendő meg, hogy a Kodiaq hét személyes változatban is elérhető.

A "C alakú" hátsó lámpatest elengedhetetlen motívuma a márkának

Igaz, mint minden ilyen hétszemélyes kivitelben a harmadik üléssor inkább csak szükségmegoldás, de van! A 18 cm hosszan állítható második üléssor, noha a könnyebb beszállást hivatott segíteni, de ez az opció igazi haszonélvezői a vezető mögötti utasok, akik így fejedelmi komfortban utazhatnak.  Természetesen az utolsó traktus használatakor a csomagtér nagyságágával is kompromisszumot kell kötnünk. Az ötszemélyes változatban 720, a hétszemélyesnél 270 literrel tudunk gazdálkodni.

A méretek minden tekintetben családbarát autót sejtetnek

A motorpaletta három benzinest és két gázolajost foglal magába. Az előbbi két 1.4 literes 125 és 150 lóerős teljesítmény szinttel, a legnagyobb 2.0 literes 180 lóerős. A dízeles verziókban szintén kétezer köbcentiseket találunk, 150 és 190 lóerős bicepszekkel. A teszt során mi a gázolajos aggregát kisebbik változatát hajtottuk. Nem lehet különösebb panaszunk az erőforrásra, jól mozgatta a csaknem 1,7 tonnás szerkezetet, igaz főként országúti körülmények között autóztunk.

A Kodiaq sok technikai újdonságot hozott, a fedélzet viszont skodás sztenderd

A kevésbé duvadak számára minden bizonnyal ez lesz a jobb választás, azoknak azonban, akik életében a hétszemélyes utazás nem csak eseti jellegű és még vontatnak is, mindenképpen az erősebbik motort javasoljuk. És, ha már a vontatás szóba került, induljunk meg ezen a vonalon, hiszen a Skoda Simply Clever jópofa megoldásai mellett a Kodiaq számos technikai újdonságot is hozott. Ennek egyik alapeleme a 360 fokos kamerarendszer, melynek egyik opciójának segítségével, mértani pontossággal rá tudunk tolatni a pótkocsira.

Számos vezetéssegítő asszisztencia megtalálható az opcionális repertoárban

A Trailer asszisztenciával pedig pestiesen szólva vége a bénázásnak, hiszen a rendszer elvégzi a legbonyolultabb manővereket is, és ehhez még a kormányt sem kell megfognunk , csak a gázt nyomni. Azért a szemünket ne kössük be, hiszen csak úgy, mint normál tolatási esetben a parancsokat továbbra is mi adjuk az autónak, így a körülményekre nekünk kell figyelnünk. Az akár 8 colos kijelző kiváló képet mutat, az extra széles látószögű első lencsének köszönhetően pedig teljes képet ad a forgalmi helyzetről, ami főként kiálláskor nyújthat hathatós segítséget. Az apró pici gegek, mint az In-Car rendszer, ami felerősíti a vezető hangját a hátsó hangszórókra vagy a sofőr oldalról kezelhető gyerekzár  mind az autó szerethetőségét erősítik.

A trailer asszisztenst módunk volt kipróbálni

A Kodiaq ára 6 872 000 forintról indul, és végig követi a jó ár-értékarányt az egyéb motorizált és felszereltségi szinteken is. A márka elismertségének jó példája az is, hogy az idei 500-as kvóta 75 százaléka már elkelt. Így aki a cseh terepes mellett döntött, az már pár hónapos várakozásra számíthat.

A modellfrissítésen átesett Octavia kicsit ellenfénybe került a Kodiaq mellett, de a módosításairól hamarosan beszámolunk.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....