Dacia Sandero

Sláger volt a Dacia a francia autópiacon

2023.04.28.

A Dacia először áll a dobogón Franciaországban, miután elvette a Citroëntől a harmadik helyet az újautópiacon.

Történelmi pillanat Franciaországban: a Dacia először végzett az autópiaci képzeletbeli dobogón, letaszítva a harmadik helyről a Citroënt. Még előkelőbb a Sandero pozíciója a magánvásárlók piacán, amely a Renault Cliótól a második helyet lopta el.

Ki gondolta volna a márka 2005-ös visszatérésekor, hogy a Dacia egyszer majd a harmadik helyet foglalja el a francia újautópiacon? A Citroën biztosan nem, amely 2022-ben ezer autóval maradt le a dobogóról. A román gyártó eladásai 5 százalékkal nőttek (130 ezer 860 autó) a Spring (+61 százalék), a Duster (+2 százalék) és a Jogger jó debütálásának köszönhetően. Nem is beszélve az LPG-s változatokról, amelyek megoldásként adódtak az emelkedő üzemanyagárakra. A két márka közötti rivalizálás még csak most kezdődik, a francia gyártó (-20 százalék 2022-ben) az új Citroën C3 bevezetésével 2024 elején rendezi sorait.

Dacia

A Dacia Sandero (64 ezer 295 értékesített példány) a 17 százalékos csökkenés ellenére a második helyen áll a Peugeot 208 (88 ezer 821 autó) mögött, és fejfájást okoz a rokon Renault Cliónak (64 ezer 33 autó), amely iránt 25 százalékkal esett vissza a kereslet. A városi kisautó 2022-ben is a magánszemélyek kedvelt modellje maradt, a román márka (110 ezer 165 autó) csupán 800 autóval maradt el az első Renault márkától (110 ezer 952 autó). Figyelemre méltó a Duster (10. a piacon) teljesítménye, amelynek eladásai 2 százalékkal nőttek (31 ezer 652 autó), bár már pályafutása végén jár.

dacia-spring-bbg-ph1-beautyshot-001_ig_w1500_h517

A Dacia francia sikereinek itt még nincs vége: a Spring a Peugeot e-208 után a második legkelendőbb elektromos járműnek bizonyult 2022-ben Franciaországban. A 2021-ben negyedik helyen teljesítő (11 ezer 386 regisztráció) Dacia Spring értékesítése 61 százalékkal nőtt, és a 2022-es évet a második helyen zárta (18 ezer 326 regisztráció), közvetlenül a Peugeot e-208 (19 ezer 222, +8 százalék) mögött. A sorozatos áremelések ellenére (a 2021-es induláskor 16 ezer 990 euróról 2022 végére 20 ezer 800 euróra drágult) a romániai (valójában Kínából érkező) elektromos kocsi a még így is a legolcsóbb elektromos modell a francia piacon. Ráadásul ebből az árból még kedvezményként levonható a környezetvédelmi bónusz.

Dacia

A román gyártó 2023-ban is folytatni fogja a francia és az európai, köztök a magyar vásárlók hódítását az új márkaarculattal. A Joggerből érkezik a hibrid márciusban, míg a Spring májusban egy erősebb, 65 lóerős motorral bővíti kínálatát. Az 1.0 Eco-G LPG motor 5 lóerővel és 5 Nm nyomatékkal gazdagodik. A hab a tortán azonban a harmadik generációs Duster bemutatása lesz, amely 2024 tavaszától kerül forgalomba.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....