Honda

Soichiro Honda sikerének titkai

2021.03.20.

Megannyi zseniális története közül kibogarásztam párat, ami Soichiro Honda sikere mögött állhat, noha teljes életútja még ennél is jóval színesebb.

Soichiro Honda 1906-ban született, egy egyszerű vidéki japán családba, ahol főként kerékpárokat szervizeltek édesapja kovács műhelyében. Azonban a szerelés, és a technika iránti érdeklődés jobban lekötötte, mint a tanulmányai, ezért már 16 évesen ott hagyta az iskolát és Tokyoba ment állást keresni. Nem csak tehetséges, de alázatos is volt, ezért még húsz éves kora előtt saját szerelőműhelyt tudott nyitni, ami a hagyományokra és hiteles szaktudásra építő Japánban hatalmas szó volt.

Ekkorra köthető élete első saját találmánya is, egy különleges kerékküllőöntési módszer, amivel felrázta a még fakerekeken utazó Japánt. Sikerei vonzották a munkaerőt is, és kezdetben egyfős csapata később ötven fősre duzzadt. Azonban éppen a gyorsan jött siker miatt rendkívül bohém életet élt, és gyakran látogatta meg a japán főváros vörös lámpás negyedét, vagy épp tövig nyomta a gázt valamelyik Tokyo melletti autópálya szakaszon. Még Japán első hivatalos autóversenyén is részt vett. Egy legenda szerint egyszer gésalányokkal teli autóval ugratott bele egy folyóba nagy tempóval.

Azonban az egyik balesete után kórházba került, majd jócskán visszavett kalandvágyó életéből, és inkább cége fejlesztésére koncentrált. 1934-ben, amikor még mindig csak 28 éves volt, nagyszerűen érzett rá egy piaci résre: a japán piacon nem nagyon lehetett olcsó, ám jó minőségű dugattyúgyűrűket találni. Úgyhogy műhelyét kibővítve megalapította dugattyúgyűrű üzemét. Azonban iskolai végzettség hiányában nem találta meg azonnal a tökéletes megoldást, úgyhogy a siker érdekében még egy műszaki főiskolára is beirakozott.

Az ilyen, és ehhez hasonló eltökéltségből persze a konkurenciánál sem volt hiány, ugyanakkor szerepelni már kevés cégvezető szeretett a merev, rendszerető Japánban. Másokkal ellentétben, az apró növésű, ám annál beszédesebb Soichiro Honda imádta a médiaszereplést, ami nagyban hozzájárult a Honda márkanév sikeréhez. Ráadásul Soichiro nyíltan dícsérte az amerikai üzleti szokásokat és az ottani életfelfogást, ami szintén szokatlan volt akkoriban, ám annál vonzóbb az amerikai befektetők számára. Soichiro Honda végül 1991-ban távozott májelégtelenség miatt, egy rendkívül inspiráló siker történetet maga mögött hagyva, és egy olyan motorgyárat, ami a világ minden részén sikeres tudott lenni.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....
2024.05.03
Péntek estétől vasárnap éjfélig érvényes a korlátozás, amit a Budapesti Közlekedési Központ rendelt....
2024.05.03
A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót....
2024.05.03
Megszórták büntetéssel a buszsávot szabálytalanul használó autósokat a budapesti rendőrök. ..
2024.05.03
Nem, nem a méretre utal. ..
2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....