Villanyautó
A tanulmány feltételezi, hogy a járművet zöld árammal töltik. Ha viszont a szokásos energiamixszel, azaz szénalapú villamos energiával is töltik, akkor ez a küszöbérték az adatok szerint legalább 90 ezer kilométerre emelkedik. Ez a VDI Jármű- és Közlekedéstechnikai Társaság tanulmányának eredménye.
A megállapítás egyik oka, hogy a nyersanyagok kitermelése, az akkumulátorok gyártása és az Ázsiából történő kiszállítás során üvegházhatású gázok keletkeznek. - A hajtástechnológia erőforrás-igényes gyártása miatt az e-autók és a hibrid járművek ökológiai hátizsákkal indulnak életciklus-értékelésükben, mivel az akkumulátorgyártás ma már szinte kizárólag Ázsiában történik - mondta Joachim Damasky, a társaság elnöke. - Hosszú távon az e-autók és a hibrid meghajtású járművek fognak érvényesülni az ökológiai mérlegben.
Hangsúlyozta, hogy a lítium, a nikkel és a kobalt nyersanyagok újrahasznosítását javítani kell az elektromobilitásban: - Itt Németországban még sok mindennek kell történnie. A klímabarátabb mobilitás irányába való előrelépéshez a zöld energiák elterjesztésében és a kevésbé klímakárosító akkumulátorgyártás fejlesztésében kell előrelépni. Csak az akkumulátorok és alapanyagaik környezetbarát előállítása fogja csökkenteni az ökológiai lábnyomot, és az e-mobilitást valóban klímabaráttá tenni.