állásbörze

Sorba álltak a mérnökökért a szegedi egyetemi állásbörzén

2019.04.01.

A legtöbb cég mérnököket keresett a Szegedi Tudományegyetem Tavaszi Állásbörzéjén, ahol az egy szem autógyár, a kecskeméti Mercedes mellett számos autóipari beszállító ajánlatai között válogathattak a végzős diákok, vagy a tanulmányaikat még folytatók, akik gyakorlati helyet kerestek.

Sokadszorra várta idén az SZTE Tavaszi Állásbörzéje, a régió legnagyobb, 70 kiállítót felvonultató álláskeresési fóruma az Ady téri TIK-be az egyetem hallgatóit, diplomásait, és mindenkit, aki tájékozódni akart munkalehetőségekről, gyakorlati helyekről. Az ez alkalommal lezárt főbejáratnál hagyományosan a BP és a kecskeméti Mercedes-gyár állította fel a standját. Az előbbi, a  British Petrol üzleti szolgáltatóközpontot működtet Szegeden és nagy foglakoztatónak számít, de a logón és a színvilágon kívül az itt dolgozóknak meglehetősen kevés közük van az olajiparhoz. Annyira, hogy szigorúan és röviden csak BP-nek emlegetik magukat. Ezzel együtt az egyetem mérnöki karáról is várnak végzős kollégákat, feltétel a színvonalas angol nyelvtudás.

A kecskeméti Mercedes viszont az, aminek látszik, illetve sokkal több annál. Nem csak mérnöki állást kínál, hanem informatikait, gazdaságit, jogit, nyelvit, sőt még bölcsészeknek és orvosoknak is tud munkát biztosítani. Az utóbbiaknak például foglalkozás-egészségügyi szakorvosit. Szükséges az angol és/vagy a német nyelvtudás és igaz ez logisztikai munkatársakra éppen úgy, mint a fényező üzem területén alkalmazandó problémamegoldó mérnökre. Elektromos karbantartót is keres a gyár, egyedül itt nem kér nyelvtudást a leendő dolgozótól.

Kiterjedt gyakornoki programot működtet a Mercedes, a Szegedi Tudományegyetem hallgatói közül sokan élnek is a lehetőséggel. És nem csak a mérnöki karról, ahol komoly autós tervezői munka is folyik, és a hallgatók maguk alkotta léghajtányaikkal rendszeresen indulnak és jól szerepelnek az egri Nemzetközi AVENTICS Pneumobil versenyeken, hanem sok más területről is. A kecskeméti gyár szakdolgozat-írási lehetőséget is kínál, ami komoly segítség a szegedi hallgatóknak.

A Continental-csoporthoz tartozó ContiTech két HR-koordinátora, Zimán Ágota és Kendrusz Gábor makói munkalehetőséget ajánlott, a város legnagyobb foglalkoztatójának számító, több mint 2500 embert alkalmazó autóipari beszállító elsősorban mérnököket keres. Automatizálási, illetve villamos tervező mérnököt Makóra, folyamat-, valamint minőségügyi mérnököt pedig Vácra. Több szakmában vár gyakornokot Szegedi Tudományegyetemről a cég a hagymavárosba, egyebek között műszaki, minőségügyi, gazdasági és humán erőforrás területre. Természetesen ők is segítenek a szakdolgozat megírásában.

Az autóipari hűtő-fűtő csöveket gyártó Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. 2015-től vesz részt a szegedi mérnöki kar duális képzésében, 2017 őszétől pedig az egyetem több karán bevezette a Continental ösztöndíj programot, amellyel azóta is a tehetséges fiatalokat támogatja.

Nem autóipar, de a csoporthoz tartozik a szegedi székhelyű, műszaki gumitermékeket gyártó Contitech Rubber Industrial Kft. is. Angol nyelvtudással várja a gépész- és mechatronikai mérnököket, a programozókat, a műszaki menedzsereket, de a gazdasági területről is fogadja a végzős diákokat. Egyebek között a pénzügy-számviteli vagy a munkaügyi és társadalombiztosítási diplomásokat.

Visszatérő résztvevője a Szegedi Tudományegyetem állásbörzéjének a KUKA Hungária Kft., a világ egyik vezető ipari robotgyártó cége 1991 óta van jelen Magyarországon. A mára Budapesten, Taksonyban és Füzesgyarmaton is dolgozó vállalat körülbelül hasonló terültekre keres végzős fiatalokat, illetve ajánl gyakorlati helyeket, mint a Continental-csoport. Azzal a plusszal, hogy villamosmérnököket is foglalkoztatnak. Ezekből a szegedi friss diplomások között még nem találnak, ám nem lesz ez sokáig így, hamarosan beindul a villamosmérnök képzés is a Szegedi Tudományegyetemen.

Csak átjár a szomszédba, Békésből Csongrádba a Linamar Hungaria Zrt., a neves autóipari beszállító megyéje legnagyobb foglalkoztatójaként több mint 2600 embernek biztosít kenyeret Orosházán és Békéscsabán. A fémhajtóműveket és erőátviteli rendszereket gyártó, precíziós megmunkáló cég leginkább gépész- és mechatronikai mérnököket, illetve műszaki menedzsereket vár, friss diplomásokat éppen úgy, mint tapasztalt szakembereket. Ezeken a területeken az egyetemi hallgatóknak szívesen kínálnak gyakornoki pozíciót is.

A navigációs rendszereket és autóipari szoftvereket fejlesztő NNG Kft. már évek óta otthon van Szegeden, a cég ugyanis a budapesti, Szépvölgyi úti fejlesztő irodája után a csongrádi megyeszékhely belvárosában nyitotta meg a másodikat. A társaság „csak” informatikusokat keres, azokat viszont, minden mennyiségben. És természetesen nem talál eleget, hiszen bőven van versenytársa a szegedi munkaerőpiacon és a tudományegyetem szakember kibocsátása is véges.

Nagy név és visszatérő kiállító az állásbörzén a Robert Bosch Kft. A Budapesti Fejlesztési Központ a cégcsoport második legnagyobb európai K+F központja, már több mint 2500 mérnököt foglalkoztat és a közeli jövőben további bővítéseket tervez. Ha valahol, akkor itt készül a jövő, a vezetéstámogató rendszerek fejlesztésének egyik végcélja ugyanis az önjáró autók megalkotása. Természetesen mindenféle mérnököt és sok-sok informatikust keresnek, de az eddig felsoroltakon, korábbi cégeknél említetteken túl várják a vegyész- és anyagmérnököket, a matematikusokat és a fizikusokat is. Az utóbbi két területen biztos, hogy jó helyen keresnek a Szegedi Tudományegyetemen.

Fotók: Kosztin Fanni

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.06.18
Ismét találkoztak a buszos szakma képviselői. Immár hagyomány, hogy késő tavasszal, május első....
2019.06.18
Az Audi e-tron visszahívási akciója nem érint hazai ügyfeleknek kiszállított autót ..
2019.06.18
A Viking Sigyn kapitányát nemcsak gondatlanság miatt terheli a felelőség, hanem azért is, mert nem....
2019.06.18
Vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es....
2019.06.18
A Volkswagen Csoport májusi kiszállításai - 2018 májusával összehasonlítva – csökkentek, de a 3,6....
2019.06.18
A balszerencsés 13. hely üldözte a ralikrossz-világbajnokság magyar indulóját Norvégiában: miután....
2019.06.17
- Az autógyártás őskorából származó veterán járművekkel gazdagodott a keszthelyi Helikon....
2019.06.17
Nehéz dönteni, hogy a gyűjtemény vagy annak története a különlegesebb, az mindenesetre nem kérdés:....
2019.06.17
A Bosch a svéd Powercellel fog össze az üzemanyagcella-fejlesztés területén. A közös munka során....
2019.06.17
Huseyin Cakmak Ciprusról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....