Suzuki Vitara

A Suzuki ismét a hazai piacvezető pozícióra pályázik

2020.09.08.

Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak. Az új lágy hibrid kocsikat jól fogadták a vásárlók. 2020. utolsó két negyedévére reális cél a piacvezető pozíció visszaszerzése Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója számára.

A COVID 19 járvány az egész autóipart visszavetette, a legnehezebb hónapokban (2020 március-április) több mint 50%-kal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A korlátozások enyhítésével és a gazdaság újraindulásával egy időben az új autók iránti kereslet is növekedésnek indult. A májusban értékesített 697 új Suzukihoz képest júniusban ez a szám már megduplázódott és azóta is növekszik. A hazánkban gyártott két sikertermék augusztusban vezette az eladásokat. Vitarából 755, míg SX4-SCROSS-ból 634 darab került forgalomba ebben a hónapban. Az éves értékesítés tekintetében a Vitara 3610 darabbal uralja a piacot, a SX4-SCROSS pedig a 4. helyen áll 2769 darabbal. A Suzuki két kisautója, a Swift és az Ignis is elnyerte a hazai vásárlók tetszését, előbbiből 744 darabot, utóbbiból 379 darabot értékesítettek az év során.

A fenti adatok alapján a piaci részesedés tekintetében elmondható, hogy a Suzuki az év első 8 hónapja után 9,7%-kal a második helyen áll és csupán 0,38 %-kal marad el a Toyotától.

Annak érdekében, hogy a 2020-ban bevezetett új környezetvédelmi előírásoknak a Suzuki flottája maradéktalanul megfeleljen, az egész kínálatát hibridizálta, ezzel a Magyar Suzuki Zrt. lett Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója, amely minden modelljébe a megfelelő hibrid hajtást kínálja. A városi kisautók 12, míg a SUV-ok 48 Voltos hibrid hajtást kaptak, amelynek köszönhetően az autók csomagterének mérete nem csökkent és súlya sem nőtt számottevő mértékben, így az autók „fürgeségén” nem esett csorba.

„A Suzuki őszi kampányának középpontjában a teljes hibrid modellpalettánk áll. Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a hibrid hajtást. A márkakereskedőinktől és a piackutatási adatokból érkező visszajelzések alapján a hibridek fogadtatása jó a fogyasztók körében, így reális célnak érzem, hogy az utolsó két negyedévben ismét mienk legyen a piacvezető szerep” – mondta el Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....