SEAT

Szennyvízből üzemanyagot csinálnak, ez lesz a jövő?

2017.04.01.

A szennyvizet környezettudatos módon üzemanyaggá kell alakítani. Ez a válasz a környezetünkkel szemben jelentkező két kihívásra, vagyis: hogyan lehet újrahasznosítani az egyre szűkösebb forrást, a vizet, és hogyan lehet alternatív energiaforrásokat találni, hogy meg tudjunk küzdeni azokkal a komoly szennyeződésekkel, amelyek miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be olyan városokban, mint Madrid és Párizs. Az Aqualia és a SEAT partnereként létrehozott új bio-üzemanyag gyártása és a felhasználása a benzin hajtású gépjárművekkel összehasonlítva 80%-kal csökkenti a széndioxid kibocsátást. 

Hogyan lehet a szennyvizet bio-metánná alakítani: a kezelő üzemekben tartályokban fizikai szűrési folyamattal elválasztják a vizet a szennyeződésektől, amit egy fermentációs kezelési folyamatot követően gázzá alakítanak át. A tisztítási és dúsítási folyamat után a biogázt üzemanyagként lehet hasznosítani.

A földgömböt évente 100-szor lehetne körbeutazni: egy gépkocsi közel ötmillió kilométert tud megtenni egy 50.000-es lakosú város által elhasznált vízből egy közepes méretű tisztító üzemben egy évben kinyert bio-üzemanyaggal. Más szavakkal ez azt jelenti, hogy 100 alkalommal tudná megkerülni a földgömböt, vagy hatszor tehetné meg az utat a Holdig oda-vissza.

Minden évben 4.000 hektoköbméter szennyvizet kezelnek Spanyolországban. Ez nagyságrendileg 1.5 millió olimpiai méretű úszómedence űrtartalmának felel meg.

150 autó naponta: Egy közepes méretű üzem naponta 10.000 köbméter szennyvizet képes kezelni, és 1.000 köbméter biometánt termelni, ami több, mint 150 gépkocsi számára elegendő naponta 100 kilométer megtételéhez.

A sűrített földgáz üzemelésű autók alternatívát jelentenek a forgalomkorlátozásokkal szemben: ezzel a megújítható bio-üzemanyaggal a sűrített földgáz üzemelésű (CNG) autókat is meg lehet hajtani, ennél fogva a kibocsátások 80 %-kal csökkenthetők a benzin hajtású gépkocsikkal összehasonlítva, amikor az üzemanyag termelésről és a gépkocsi fogyasztásáról van szó. Mindezen túl az olyan földgáz hajtású típusok mint a SEAT León TGI, a SEAT León ST TGI, a SEAT León ST és a SEAT Mii Ecofuel nem estek forgalomkorlátozás alá a közelmúltban néhány európai nagyvárosban - mint Madridban és Párizsban - bevezetett korlátozások idején.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....