tervezés

A szoftverfejlesztő, aki Lexusokat és Toyotákat álmodik újra

2018.07.01.

Az észt Rain Prisk nem esik kétségbe, ha egy autógyár nem a kedve szerint fejleszti modelljeit – megrajzolja magának álmai autóit.

Titokban mindannyian arról álmodunk, hogy munkahelyünkön is a hobbinknak hódolhassunk – persze anélkül, hogy ezzel magunkra haragítanánk főnökünket. Egy észt fiatalembernek mindez megadatott: a világ egyik legnagyobb játékszoftver-fejlesztő vállalatánál, az Ubisoftnál dolgozik járműtervezőként, és miután hazamegy az irodából, a saját – pontosabban a világháló – örömére rajzol fantasztikusnál fantasztikusabb autókat. Oldala több mint 350 ezer megtekintésnél jár. 

Rain Prisk csodálatos tiszteletlenséggel nyúl a legkülönfélébb járművekhez, hogy aztán az alapvető rendeltetésüktől a lehető legtávolabb álló személyiséggel ruházza fel őket. Terepgumikkal szerelt szuper-sportkocsi, luxusautóból faragott pickup, tűzokádó dragsterré átlényegített családi buszlimuzin, egyre megy: a lényeg a kontraszt, no meg a tökéletes, következetes és hihető megvalósítás.

Legújabb munkája a többszörös formatervezési díjjal kitüntetett Lexus LC gran turismót veszi alapul. Az elegáns luxuskupé harmonikus vonalaival és potens hajtásláncaival tökéletes megtestesítője a márka által képviselt értékeknek, ám Prisk szerint valami hiányzik az autóból: a csomagtartó. Mi tagadás, a hibrid modell 172 literes poggyásztartójában valóban nem fognak elveszni a táskák – egészen más azonban a helyzet abban a shooting brake kivitelben, amely meredek hátsó szélvédőt és hátrahúzott C-oszlopot kapott. A tetővonal folytatásában kialakított erőteljes légterelő és a széles abroncsok arra engednek következtetni, hogy a tallini grafikus a praktikum javítása mellett is ragaszkodik a teljesítményhez.

Olyannyira, hogy egy korábbi munkájában középmotoros aszfalt-szörnyként képzelte el az LC kupét. Az autó vonalai olyan arányosak, hogy először fel sem tűnik: jóval hosszabb a far, a kitolt hátsó tengely előtt és a C-oszlopra ráfeküdve terelőlapok vezetik a motorhoz az életadó levegőt. Ehhez a menetdinamikához állítható hátsó szárny dukál, és már kész is az ikonikus LFA méltó utódja. Csupán azt sajnáljuk, hogy a rajzoló a hajtásláncok terén nem tudott úgy elszakadni a konvencióktól, ahogy a kategóriák közötti határokat elsöpörte: bár az LC500 V8-as szívómotorja mesteri erőforrás, stílusosabb és különlegesebb lett volna az 500L hathengeres hibrid egységét beépíteni a hátsó tengely elé.

A Lexus testvérmárkája, a Toyota sem áll messze a baltikumi grafikus szívétől: a klasszikus Supra átiratai mellett többször is hozzányúlt a Toyota GT86/Subaru BRZ pároshoz: utóbbiból épp úgy épített már steampunk retro-roadstert, mint ballonos abroncsokra szerelt mocsárjárót.

Rain Prisk munkáját az alábbi videóban részletesen is megtekintheti: https://youtu.be/Sk-XXdJ2uu4

Fotók: www.artstation.com/rainprisk

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....