WRC

Szoros küzdelemben Evans vezeti a Monte-Carlo-ralit

2020.01.25.

A szombati nap végén az első három helyezettet 7 másodperc sem választja el egymástól.

Elfyn Evans és Sébastien Ogier háromszor is váltotta egymást az összetett élen szombaton, mielőtt végül a brit zárta az élen a napot, az előnye 4,9 másodperc a toyotás csapattársa, és 6,4 Thierry Neuville (Hyundai) előtt. A belga remekül vezetett szombaton a négy gyorsaságiból hármat megnyert, de ez is kevés volt ahhoz, hogy megszerezze a vezetést. Holnap rendkívül izgalmas küzdelemre van kilátás, mindhárman megnyerhetik a versenyt.

Reggel szöges téli gumikkal mentek a pilóták, mivel az alapvetően száraz aszfalton voltak havas, jeges részek is a magasabban fekvő területeken. Ogier az első szakaszon növelte az előnyét az élen, de aztán Evans átvette tőle a vezetést a nap közepi szerviz előtt.

A napsütés hatására délutánra olvadni kezdett a jég, és egyes nedves részek is szárazzá váltak, ezért a versenyzők nagyobb tempót tudtak diktálni a festői szépségű helyeken vezető, délelőtt már teljesített gyorsaságikon a francia Alpokban. Evans és Ogier ott folytatta, ahol délelőtt abbahagyta: az első délutáni szakasz után a francia vezetett, aztán a második után már a brit, immár harmadik alkalommal az idei Montén. Pedig az utolsó szakaszon Evans az árokba is becsúszott a Toyota Yarisszal, de ezzel sem vesztett sok időt.

"Az utolsó jeges kanyarban kicsit túl optimistán nyomtam a gázt, és lesodródtam az útról. Ezzel elhasználtam a szerencsekártyámat erre a hétvégére – mázlim volt, mert semminek nem mentem neki az árokban. Mindent egybevetve ez egy jó nap volt számunkra, remek érzés vezetni a versenyt. Eddig elégedett vagyok a hétvégével: az autó nagy önbizalmat ad nekem, és a csapat is nagyon jól dolgozik. A délutáni etap nehezebb volt ma, a versenytársainkhoz hasonlóan slick gumikat tettünk fel, de ezek a jeges szakaszokon nagyon nem tapadtak. A délutáni első szakaszon kissé túl óvatosan vezettem, aztán a másodikon meg túl optimistán azon a bizonyos jeges kanyarban. Holnap még nagy küzdelemre számítok, koncentráltnak kell maradnom, és még nem szabad a végeredményre gondolni” – nyilatkozta Evans a nap végén.

Ogier a jeges részeken nem akart felesleges kockázatot vállalni, ezért vesztette el a vezetést. „Az utolsó szakaszon túl óvatos voltam, ami túl sok időbe került. De a különbség még mindig csekély az összetettben, minden holnap fog eldőlni. Még van esélyünk nyerni”- nyilatkozta a hatszoros világbajnok.

Neuville a péntekhez képest szombaton pontosabb információkat kapott a jégkémeitől, akik pár órával a versenyzők előtt mérik fel a pályaviszonyokat. „Még mindig harcban állunk a győzelemért, ami pozitív, elégedettek vagyunk a mai teljesítményünkkel. A jégkémektől jövő információk ma javultak, ezért magabiztosabban tudtam nyomni a gázt. Az utolsó szakaszon mindent kiadtam magamból, nem tudtam volna gyorsabban menni” – nyilatkozta a Hyundai versenyzője.

Az első három helyezett mögött hatalmas szakadék tátong az összetettben, a negyedik helyezett Sébastien Loeb ugyanis már több mint 2 perccel van lemaradva az élmezőnytől. A kilencszeres világbajnok a napi utolsó szakaszon egy jeges kanyarban meg is pördült a Hyundai-jal, ott, ahol Evans az árokba csúszott. Loeb hibájának is köszönhetően Esapekka Lappi (Ford) egyre jobban megközelítette a francia legendát, az összetettben már csak 14 másodperccel van lemaradva tőle.

Az első WRC-s, királykategóriás vb-versenyét futó Kalle Rovanperä biztosan tartja a hatodik helyet a Toyotával, a gumiválasztásnál mindig a biztonságot helyezte előtérbe, ezért délután is fönt hagyott két szöges gumit átlósan a Yaris WRC-n.

Szombaton az Alpes-Maritimes hegyen fog befejeződni a verseny két gyorsaságival, melyek közül az egyik átvezet a legendás Col de Turini hágón. Összesen 63,5 km-t kell majd megtenni, az eredményhirdetést vasárnap a monacói öbölnél tartják.

Az összetett állása szombat este:

1. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 2h28m35.1s

2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +4.9s

3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +6.4s

4. Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m24.3s

5. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +2m38.4s

6. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +3m27.3s

7. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +10m31.1s

8. Eric Camilli/François-Xavier Buresi (Citroën C3 R5) +11m15.2s

9. Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +12m13.7s

10. Nicolas Ciamin/Yannick Roche (Citroën C3 R5) +12m39.5s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....