WRC

Tänak győzött az Argentin-ralin

2018.04.30.

A Toyota észt versenyzője nagy fölénnyel szerezte meg élete harmadik, és toyotás pályafutása első győzelmét Dél-Amerikában.

Miután Ott Tänak diktálta a tempót az Argentin-rali első két napján, az utolsón visszavett egy kicsit, és okosan beosztva előnyét hozta be a célba az első helyen a Toyota Yaris WRC. Az észt a vasárnapi három szakaszból egyet sem nyert meg, de így is 37,7 másodperces előnnyel zárta ezt a kifejezetten nehéz, autógyilkos pályákon megrendezett ralit. Pedig a verseny számára sem indult könnyen, az első napon egy kő meggörbítette a Toyota kormányművét, és a kormányszervója is cserbenhagyta. De aztán a következő 12 szakaszból 10-et megnyert, és kétséget sem hagyott afelől, hogy ki érdemli meg a győzelmet a pampákon. Ez volt Tänak első győzelme a tavaly augusztusi Német-rali óta, és a Toyota első sikere a tavaly júliusi Finn-rali óta.

„Nagyon különleges érzés, hogy megszereztem az első győzelmemet az új csapatommal. Nagyon gyorsan fejlesztettük az autót, most már nagyjából olyan, amilyennek szerettem volna, ami magabiztossá tesz vezetés közben. Remek azt is látni, hogy milyen nagy támogatást kapok a csapattól. Nagyon jó dolog, hogy így tudtam dominálni ezt a ralit az első alkalommal, de senki se gondolja, hogy könnyű volt. A verseny első két napján nagyon keményen kellett nyomnom a gázt, végig a határon autóztam. Ahogy megnőtt az előnyünk, lehetőség nyílt arra, hogy kontrolláljuk a versenyt, és visszavegyünk egy kicsit a tempóból, biztonságra törekedve menjünk. Jó irányba tartunk, és megkezdtük ledolgozni a hátrányunkat a bajnokságban. Még mindig a szezon elején járunk, most arra van szükség, hogy továbbra is ebbe az irányba tartsunk, hogy további versenyeket nyerjünk” – nyilatkozta a boldog győztes a célban.

A második helyen Thierry Neuville végzett, aki ezzel a remek eredménnyel feljött 10 pontra a világbajnoki pontversenyt vezető ötszörös világbajnok, Sébastien Ogier mögé a tabellán. Neuville az utolsó, Power Stage-ért járó 5 pontot is bezsebelte, igaz, csak fél másodperccel verte meg a második helyezett Ogier-t. A dobogó harmadik fokán, Neuville mögött 38 másodperccel is egy Hyundai versenyző, Dani Sordo végzett, a spanyol egész hétvégén kiegyensúlyozottan, nagyobb hibák nélkül versenyzett.

Ogier-nek ezúttal meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel, a világbajnok az első napon elsőként rajtolva pályát takarított a többieknek, de szombaton és vasárnap sem volt meg a tempója, hogy beleszóljon a dobogóért folyó küzdelembe, csak arra volt ereje, hogy a negyedik helyet megvédje a harmadik Hyundai-t hajtó Andreas Mikkelsennel szemben, végül 4 másodperc lett a különbség köztük a francia javára.

A legjobb 6 versenyző közé még Elfyn Evans fért be, a Fordot hajtó walesi versenyzőnek tavaly csak 7 tizedmásodpercen múlott, hogy nem sikerült győznie itt, idén viszont a többiekkel azonos gumit használva nem volt meg a sebessége. Kris Meeke annak ellenére is elégedetten távozik Argentínából, hogy egy szombati defekt miatt nem volt esélye küzdeni a második helyért Neuville-lel. Az északír pilóta annak örült, hogy kiegyensúlyozottan vezetett, és hogy jól sikerültek a módosítások a Citroën C3 WRC hátsó futóművében, amitől könnyebb lett vezetni az autót.

A toyotás Esapekka Lappi vasárnap is kapott egy számára érthetetlen defektet (állítása szerint nem ment neki egy nagyobb sziklának sem), ezért a hatodik helyről visszacsúszott a nyolcadikra a végelszámolásnál. Mögötte a kilencedik helyen szintén egy fiatal finn, a harmadik számú Fordot hajtó Teemu Suninen végzett.

A világbajnokság május közepén folytatódik a szezon hatodik versenyével, a murvás Portugál-ralival, amelynek központja Matoshinosban lesz.

Végeredmény:

1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3ó43m28.9s

2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +37.7s

3. Dani Sordo/Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m15.7s

4. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +1m58.6s

5. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m02.6s

6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3m06.3s

7. Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +3m25.7s

8. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +4m32.6s

9. Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +5m38.6s

10. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) +12m15.8s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....