WRC
Hihetetlen izgalmakat hozott a rali világbajnokság portugál versenyének első teljes versenynapja pénteken, mivel nem kevesebb mint hat különböző versenyző állt az élen különböző időpontokban. A csütörtöki, Lousada ralikrossz pályán megtartott szuperspeciál után a hyundai-os Thierry Neuville és a privát fordos Mads Østberg kezdte az élről a napot szerény előnnyel. Aztán a hyundai-os Hayden Paddon, a toyotás Jari-Matti Latvala és a citroenes Kris Meeke mind voltak az abszolút tabella élén, de a nap végére Ott Tänak ragadta magához az első helyet a gyárinak tekinthető M-Sport csapat Ford Fiestával.
A pénteki utolsó murvás gyorsasági előtt kevesebb mint 9 (!) másodperc választotta el az első nyolc helyezettet egymástól, de a Ponte de Lima pálya kegyetlenül megtizedelte az élmenőket. Paddon Hyundai i20 WRC-je már a második alkalommal állt meg elektronikai hiba miatt, ezért az új-zélandi pilóta 11 percet vesztett. Latvala felborította a Toyota Yaris WRC-t és 5 percet vesztett, Kris Meeke pedig eltörte a felfüggesztést a Citroen C3 WRC-ben és kiállni kényszerült. Neuville 20 másodpercet vesztett Latvala miatt, Craig Breen Citroenjét pedig az eltört jobb első lengéscsillapító lassította le. Volt tehát dráma bőven.
Amint elült a por a Ponte de Lima szakaszon, Ott Tänak találta magát az élen, mögötte a második helyre pedig Dani Sordo jött fel a hetedikről a többiek problémái miatt. Aztán a fordos észt versenyző a Bragában megtartott két rövid utcai gyorsasági után kicsit még növelte előnyét a spanyol Hyundai-pilóta előtt.
„Mivel kicsit megsérült az autónk a megelőző gyorsaságikon, nagyon nehéz volt vezetni az autót Ponte de Limában. Szerencsére sikerült teljesítenünk a szakaszt, így elégedetten zárom a napot” – összegezte a péntekjét Tänak.
Sordónak is voltak kisebb problémái a Hyundai i20 vezethetőségével, a négyszeres világbajnok Sébastien Ogiert pedig az hátráltatta, hogy elsőként indulva minden pályán neki kellett letisztítania a laza murvát a nyomvonalról a Fordjával. Ogier az aszfaltos, tisztítást nem igénylő bragai pályákon talált magára, az elsőt meg is nyerte.
Az általában minden borításon gyors Thierry Neuville 11,1 másodperc hátrányban zárta a napot a negyedik helyen, miután visszakapta a sportfelügyelőktől a Latvala feltartása miatt korábban elvesztett másodperceket. Breen volt az ötödik 1,8 másodperccel mögötte, utána pedig az előző, Argentin-ralit kis híján megnyerő Elfyn Evans következett a rangsorban, a walesi versenyzőt defektek hátráltatták.
A toyotás Juho Hänninen és az első WRC futamát teljesítő Esapekka Lappi volt a hetedik és a nyolcadik a nap végén, utóbbi autójában elgyengült a motor a kilyukadt intercooler miatt. Az abszolút Top10-be még a WRC2-es kategóriát magabiztosan vezető Andreas Mikkelsen és Mads Østberg fért be. A norvég versenyző 3 és fél percet vesztett szintén egy defekt miatt. Még rosszabbul járt Stéphane Lefebvre, aki felborította a gyári Citroen C3 WRC-t és több mint nyolc percet vesztett.
Szombaton 154,56 kilométernyi gyorsasági vár a versenyben maradt párosokra, a leghosszabb a 37,55 kilométeres Amarante nevű pálya lesz, ami egyben a hétvége leghosszabbja is.
Az állás egy nap után:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1ó37p18.5s |
2 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
4.6s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
5.0s |
4 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
11.1s |
5 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
12.9s |
6 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
18.3s |
7 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
52.0s |
8 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1m12.3s |
9 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Skoda Motorsport |
Skoda |
3m17.8s |
10 |
Mads Ostberg, O.Floene |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3m50.0s |