WRC

Tänak nyerte az izgalmas első napot a Portugál-ralin

2017.05.20.

Az észt versenyző előnye mindössze 4,6 másodperc volt Dani Sordo előtt.

Hihetetlen izgalmakat hozott a rali világbajnokság portugál versenyének első teljes versenynapja pénteken, mivel nem kevesebb mint hat különböző versenyző állt az élen különböző időpontokban. A csütörtöki, Lousada ralikrossz pályán megtartott szuperspeciál után a hyundai-os Thierry Neuville és a privát fordos Mads Østberg kezdte az élről a napot szerény előnnyel. Aztán a hyundai-os Hayden Paddon, a toyotás Jari-Matti Latvala és a citroenes Kris Meeke mind voltak az abszolút tabella élén, de a nap végére Ott Tänak ragadta magához az első helyet a gyárinak tekinthető M-Sport csapat Ford Fiestával.

A pénteki  utolsó murvás gyorsasági előtt kevesebb mint 9 (!) másodperc választotta el az első nyolc helyezettet egymástól, de a Ponte de Lima pálya kegyetlenül megtizedelte az élmenőket. Paddon Hyundai i20 WRC-je már a második alkalommal állt meg elektronikai hiba miatt, ezért az új-zélandi pilóta 11 percet vesztett. Latvala felborította a Toyota Yaris WRC-t és 5 percet vesztett, Kris Meeke pedig eltörte a felfüggesztést a Citroen C3 WRC-ben és kiállni kényszerült. Neuville 20 másodpercet vesztett Latvala miatt, Craig Breen Citroenjét pedig az eltört jobb első lengéscsillapító lassította le. Volt tehát dráma bőven. 

Amint elült a por a Ponte de Lima szakaszon, Ott Tänak találta magát az élen, mögötte a második helyre pedig Dani Sordo jött fel a hetedikről a többiek problémái miatt. Aztán a fordos észt versenyző a Bragában megtartott két rövid utcai gyorsasági után kicsit még növelte előnyét a spanyol Hyundai-pilóta előtt.

„Mivel kicsit megsérült az autónk a megelőző gyorsaságikon, nagyon nehéz volt vezetni az autót Ponte de Limában. Szerencsére sikerült teljesítenünk a szakaszt, így elégedetten zárom a napot” – összegezte a péntekjét Tänak.

Sordónak is voltak kisebb problémái a Hyundai i20 vezethetőségével, a négyszeres világbajnok Sébastien Ogiert pedig az hátráltatta, hogy elsőként indulva minden pályán neki kellett letisztítania a laza murvát a nyomvonalról a Fordjával. Ogier az aszfaltos, tisztítást nem igénylő bragai pályákon talált magára, az elsőt meg is nyerte.

Az általában minden borításon gyors Thierry Neuville 11,1 másodperc hátrányban zárta a napot a negyedik helyen, miután visszakapta a sportfelügyelőktől a Latvala feltartása miatt korábban elvesztett másodperceket. Breen volt az ötödik 1,8 másodperccel mögötte, utána pedig az előző, Argentin-ralit kis híján megnyerő Elfyn Evans következett a rangsorban, a walesi versenyzőt defektek hátráltatták.

A toyotás Juho Hänninen és az első WRC futamát teljesítő Esapekka Lappi volt a hetedik és a nyolcadik a nap végén, utóbbi autójában elgyengült a motor a kilyukadt intercooler miatt. Az abszolút Top10-be még a WRC2-es kategóriát magabiztosan vezető Andreas Mikkelsen és Mads Østberg fért be. A norvég versenyző 3 és fél percet vesztett szintén egy defekt miatt. Még rosszabbul járt Stéphane Lefebvre, aki felborította a gyári Citroen C3 WRC-t és több mint nyolc percet vesztett.

Szombaton 154,56 kilométernyi gyorsasági vár a versenyben maradt párosokra, a leghosszabb a 37,55 kilométeres Amarante nevű pálya lesz, ami egyben a hétvége leghosszabbja is.

Az állás egy nap után:
 

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

1ó37p18.5s

2

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai Motorsport

Hyundai

4.6s

3

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

5.0s

4

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Motorsport

Hyundai

11.1s

5

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

12.9s

6

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

18.3s

7

Juho Hanninen, K.Lindstrom

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

52.0s

8

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

1m12.3s

9

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Skoda Motorsport

Skoda

3m17.8s

10

Mads Ostberg, O.Floene

M-Sport World Rally Team

Ford

3m50.0s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Tovább növelte árbevételét a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2023-ban, az előző évi,....
2024.05.29
A Rimac főnöke szerint az ügyfelek már nem akarnak elektromos hiperautókat venni. ..
2024.05.29
Szentlőrinc térségében forgalmi akadályra kell számítani – jelentette az Országos....
2024.05.29
Ideális megoldás lenne az automobilizmus gondjaira a hidrogénhajtás, mert nem szennyezi a....
2024.05.29
Egyszerre két, párhuzamos kutatási és fejlesztési projektet indít útjára a Toyota. Az egyikben a....
2024.05.29
Az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül a gyári első szerelés (original equipment, OE....
2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....
2024.05.29
Megint jön egy újabb szezon, kétkerékre pattan a magyar! De jó is lenne, viszont nem eszik ilyen....
2024.05.29
A retró járművek rajongói 2024. június 1-jén és 2-án az ötvenéves V63-as Gigant villanymozdony....