kerékpár

Tarlós nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését

2016.04.13.

Tarlós István főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését - közölte a Főpolgármesteri Hivatal szerdán az MTI-vel.

 "Rejtélyes rágalmazási kampány vette kezdetét a bulvársajtóban a városvezetés kerékpáros koncepciójával kapcsolatban. A megjelenített mondatokban már-már Btk. határát súroló rágalmak olvashatók" - áll a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatósága MTI-hez eljuttatott közleményében.

Forrás: greenfo.hu

Hangsúlyozták: a főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését, még kevésbé volt valaha is szó a tömegközlekedés háttérbe szorításáról.

 

Azt írták, felesleges és elítélendő hamis képek terjesztésével, gátlástalan agresszivitással hergelni a közvéleményt, 1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta.

"A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával" - olvasható a közleményben.

Hozzátették: külön kérdés, hogy vezetői értekezletek jegyzőkönyvei napok alatt internetes újságokhoz kerülnek - "némelyik azonnal átértelmezi azokat" -, de a városháza "visszautasítja a radikálisok fenyegető zsarolását".

A Magyar Kerékpárosklub kedden tett közzé az I bike Budapest elnevezésű Facebook-oldalán egy lefényképezett dokumentumot azzal a kiírással, hogy "Tarlós István döntött: visszaviszi Budapestet a '70-es évekbe, és újra kirobbantja a bringás forradalmat!", mert utasításba adta az általa meghirdetett fejlesztések beszüntetését.

A bejegyzés nyomán több hírportálon is cikk jelent meg, az index.hu kedden arról írt, hogy az öt pontból álló főpolgármesteri utasítás a budapesti kerékpározás feltételrendszerének felülvizsgálatát tűzte ki célul. "A felülvizsgálat gyakorlatilag az eddigi kerékpáros vívmányok visszanyirbálása lenne" - olvasható a keddi Index-cikkben.

Azt írták, az ügyben megkeresték Tarlós Istvánt és megkérdezték, hogy valóban tervezi-e a főváros a kerékpárutak megszüntetését. "Tarlós tagadta, hogy lenne ilyen szándéka. Az állította, hogy egyedül a párhuzamosságokat akarja megszüntetni. Szerinte semmi szükség a Bajcsy-Zsilinszky úthoz hasonló kettősségre."

"Egy bicikliutat sem szünetetek meg. De azokon a helyeken, ahol ilyen közel vannak egymáshoz a bicikliutak, plusz a buszsáv is bicikliút, ott a buszsávban egyszerűen letöröljük a piktogramokat. Ez történik, semmi más" - mondta Tarlós István az Indexnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....