WRC

Tavaly után ismét Dani Sordo győzött a Szardínia-ralin

2020.10.12.

A Hyundai spanyol versenyzője jól osztotta be az előnyét a végéig, a dobogóra még Thierry Neuville és Sébastien Ogier állhatott fel.  A végén az első három helyezettet mindössze 6,1 másodperc választotta el egymástól, ami a legkisebb különbség a világbajnokság történetében.

Elképesztő izgalmakat hozott a Szardínia-rali utolsó napja, amelyen négy gyorsaságit kellett még teljesíteni. A szombat este még 27.4 másodperccel vezető Dani Sordo előnye a verseny végére mindössze 5,1 másodpercre olvadt, miközben Thierry Neuville és Sébastien Ogier elképesztően szoros csatát vívott a második helyért.

Sordo végül úgy tudott nyerni, hogy idén ez még csak a második világbajnoki futama volt. A 37 éves spanyolnak ez volt karrierje során a harmadik vb-futamgyőzelme, a legutóbbi pont Szardínián jött össze tavaly (akkor Tänak az utolsó szakaszon vesztette el a győzelmet a Toyota kormányművének meghibásodása miatt). Idén Sordo már pénteken átvette a vezetést és már nem engedte ki a kezéből, bár igen nagy volt rajta a nyomás.

„Ez a hely igazán különleges, az egész csapat erős teljesítményt nyújtott. Nem vagyok elégedett a mai tempómmal, nagy előnnyel kezdtük a vasárnapot, de nem tudtam olyan időket autózni, mint Thierry és Sébastien, ezért a végére nagyon szoros lett az állás. Ez egy hihetetlen eredmény, örülök, hogy megszereztem a második győzelmemet a Hyundai csapattal, ráadásul ugyanott, ahol az első is sikerült. Elvégeztük a feladatunkat, a csapat a segítségünkkel átvette a vezetést a gyártói világbajnokságban” – nyilatkozta vasárnap a tengerparti céldobogónál Sordo, akit azért nagyon segített a mostani versenyben a jó rajtpozíciója. Pénteken ugyanis utolsók egyikeként rajtolt a WRC-k között, ezért a többiek takarították a pályákat előtte.

Sordo mögött késhegyre menő küzdelmet folytatott a vb-címért még versenyben lévő Neuville és Ogier. Végül a Hyundai-os belga mindössze 1 másodperccel végzett a francia előtt az összetettben, mégpedig úgy, hogy a második helyet csak az utolsó szakaszon csente el a hatszoros világbajnok elől. Ogier saját bevallása szerint nem tudott volna gyorsabban menni a Toyotával, mindent kiadott magából, amit a 16-ból szerzett 6 gyorsasági győzelme is megerősít.

Elfyn Evans a negyedik helyen végzett egy perc hátrányban, de így is őrzi első helyét a világbajnoki pontversenyben, igaz, az előnye 14 pontra olvadt csapattársa, Ogier-vel szemben. Evans pénteken takarította a pályákat a többiek előtt, később pedig nem találta a ritmust a szűk és lassú murvás pályákon.

Teemu Suninen a legjobb fordosként az ötödik helyen végzett, pedig péntek délelőtt még vezette a ralit. Nem tudta tartani az élmezőny tempóját, szombaton még a kézifék meghibásodása is hátráltatta. Mögötte a hatodik helyen ért célba a tavalyi világbajnok, Ott Tänak, akit pénteken egy rejtélyes futóműprobléma lassított le, akkor 4 gyorsasági alatt 2 perc hátrányt szedett össze. Az észt végül a Power Stage megnyerésével (mindössze 0,7 másodpercet adott a második Neuville-nek) vigasztalódott, így 5 bónusz pontot szerzett. A privát Hyundai-jal induló Pierre-Louis Loubet lett a hetedik az összetettben, a fiatal francia minden bizonnyal sok tapasztalatot gyűjtött a királykategóriában.

 

A következő rali-világbajnoki verseny Belgiumban lesz november 19-22 között, a szezonzárót pedig egy friss bejelentés szerint Monzában rendezik majd december első hétvégéjén.

Végeredmény:

1 D. Sordo / C. del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) 2:41:37.5

2 T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +5.1

3 S. Ogier / J. Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +6.1

4 E. Evans / S. Martin (Toyota Yaris WRC) +1:02.3

5 T. Suninen / J. Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1:33.9

6 O. Tänak / M. Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +2:27.5

7 P. L. Loubet / V. Landais (Hyundai i20 Coupe WRC) +4:43.8

8 J. Huttunen / M. Lukka (Hyundai i20 R5) +8:41.7

9 K. Kajetanowicz / M. Szczepaniak (Škoda Fabia R5) +10:02.9

10 P. Tidemand / P. Barth (Škoda Fabia R5) +10:20.9

Gyártók világbajnoksága:

1 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 208 pont

2 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 201

3 M-Sport Ford World Rally Team 117

4 Hyundai 2C Competition 8

Egyéni világbajnokság:

1 E. Evans 111 pont

2 S. Ogier 97

3 T. Neuville 87

4 O. Tänak 83

5 K. Rovanperä 70

6 T. Suninen 44

7 E. Lappi 38

8 D. Sordo 26

9 C. Breen 25

10 S.Loeb 24

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....