BMW iNext

Téli bevetésen a BMW iNEXT

2019.02.06.

A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója Svédország északi csücskében, a legszélsőségesebb körülmények közepette teljesíti hajtásláncának, futómű-technológiáinak és felfüggesztéseinek első, minden részletre kiterjedő tesztsorozatát.

A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a bajor prémiumgyártó svédországi, az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpontjában kezdte meg átfogó tesztsorozatát, amelynek célja, hogy extrém időjárási körülmények és páratlan útviszonyok közepette optimalizálja, felülvizsgálja és finomhangolja a modell hajtásláncát, futómű-technológiáit, illetve kerékfelfüggesztési megoldásait.

A BMW iNEXT sorozatgyártása 2021-ben veszi kezdetét a BMW dingolfingi gyárában. A BMW iNEXT egy modern SAV (Sports Activity Vehicle) modell képében testesíti meg a márka által fémjelzett vezetési élmény úttörő értelmezését, a tisztán elektromos meghajtás, az intelligens összkerékhajtás és a típus-specifikus futómű-technológia hármas egysége mentén. A gyártó ezen alkatrészeket most először teszteli egyszerre, valós téli körülmények között, az Északi sarkkör küszöbén. Az intenzív tesztsorozat, amely mindenben megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellek tömegtermelés előtti megpróbáltatásával, kiválóan igazolja a BMW Group által kifejlesztett elektromos hajtáslánc kikezdhetetlen megbízhatóságát, amely a BMW iNEXT modellt a vezetési élmény új korszakának négykerekű szimbólumává emeli.

A mérnökök az alacsony hőmérséklet és a minimális tapadás mindennapi körülményei között, hóval borított útszakaszokon és befagyott tavakon végzik a BMW iNEXT átfogó tesztjeit. A dermesztő hideg az elektromos motort, a nagyfeszültségű akkumulátort és a modell hűtőkörét is próbára teszi, miközben a szakemberek a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájának is kiemelt jelentőséget tulajdonítanak: kilométerről kilométerre elemzik, hogy a fagypont alatti hőmérséklet miként befolyásolja az energiatároló rendszer visszatöltését, az erőforrás és az elektromos berendezések folyamatos táplálását, valamint a fűtő- és légkondicionáló rendszerek működési hajlandóságát. A hajtáslánc erőátviteli alkatrészeit és a kerékfelfüggesztési megoldásokat is messze a hétköznapi körülményeken túl tesztelik a mérnökök, akik így a lezárt, jéggel borított útfelületeken az elektromos rendszer lehetséges meghibásodásait is tökéletesen feltérképezhetik. A szakemberek a tisztán elektromos hajtáslánchoz kifejlesztett, intelligens összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) hatékony működését is részletekbe menően elemezhetik, majd az egyes beállításokat és működési módokat a tökéletesen reprodukálható, rideg körülmények közepette újra és újra finomhangolhatják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..
2024.05.13
Karambol törént ma kora reggel Balatonfőkajárnál, a 710-es főút érintett szakaszát teljes....
2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....