WRC

Thierry Neuville győzött a Korzika-ralin

2017.04.09.

A szezon első négy versenyén négy különböző márka versenyzői állhattak fel a dobogó legfelső fokára, ami utoljára 1987-ben fordult elő a rali vb-n.

A Hyundai i20 WRC-vel versenyző belga pilóta 54,7 másodperces előnnyel diadalmaskodott Sebastien Ogier előtt. Neuville-nek már nagyon kijárt pályafutása harmadik diadala, mivel a szezon elején Monte-Carlóban és Svédországban is az első helyről esett ki. Korzikán szombaton állt az élre, amihez kellett az is, hogy a korábban vezető Kris Meeke Citroënjében elfüstöljön a motor, és, hogy Ogier Fordjában rakoncátlankodjon a hidraulikus rendszer.

Neuville a vasárnap az utolsó előtti, maratoni, 54 kilométeres szakaszt is megnyerte, amivel már közel egy percre nőtt az előnye Ogier előtt. Nem csoda, hogy az extra pontokért zajló utolsó gyorsaságin, a 10 kilométeres Power Stage-en már nem akart kockáztatni, és a biztos célba érést szem előtt tartva óvatosan vezetett.  Végül úgy jött össze a győzelem Neuville-nek, hogy még egy bónusz pontot is bezsebelhetett a Power Stage-en elért 5. helyért. „Hihetetlen érzés. Nagyon köszönöm a csapatnak, mert mindig hittek bennem, és tartották bennem a lelket Monte-Carlo és Svédország után. Az első napon még kicsit küszködtem itt Korzikán, nem voltam biztos benne, hogy meg tudjuk nyerni ezt a versenyt. De aztán szombaton visszatértünk, és a magunk javára fordítottuk az állást” – nyilatkozta Neuville a verseny után.

Sébastien Ogier-nek nagyon meg kellett küzdenie a második helyért a Hyundai-os Dani Sordóval. A francia Fordjában vasárnap is műszaki hibák jelentkeztek, a motorvezérlés mellett elromlott a differenciálműve, és a folyamatos turbónyomást adó anti-lag rendszere is. Sordo az utolsó előtti szakaszon átvette a második helyet az összetettben, de a Power Stage-en visszavágott neki a négyszeres világbajnok, és végül 1,7 másodperccel előtte fejezte be a Korzika-ralit. „Ez egy nagyon kemény rali volt, de a dobogón állni sokkal több a semminél” – nyilatkozta a sorozatos műszaki hibák miatt frusztrált Ogier. „Az utolsó szakaszon elment az erő a motorból, és a kézifékünk is elszállt” – tette hozzá.

A negyedik helyen végző Jari-Matti Latvala még Ogier-nél is kisebb előnnyel verte meg üldözőjét: a finn az utolsó szakasz után 0,1 másodperccel állt a legjobb citroënes, Craig Breen előtt az abszolút állásban. Latvala az utolsó szakaszon szerezte vissza a negyedik helyet, ezen a gyorsaságin olyan jól ment, hogy a Power Stage-győzelemért járó 5 pontot is bezsebelhette. Mindent kihozott magából itt, néha még a határon is túlment: az egyik bukkanóról például teljesen keresztbe állva ugratott tovább a Toyota Yaris WRC-vel, ami nem kis riadalmat keltett az ott lévő nézőkben.

Breen attól függetlenül, hogy végül csak ötödik lett, elégedett lehet a saját teljesítményével, mert hibátlanul vezetett a három napon végig, valószínűleg csak a tapasztalatlansága miatt nem végzett előrébb. Több mint egy perccel verte meg a harmadik Hyundai-t a hatodik helyen célba vivő Hayden Paddont, akiről köztudott, hogy az aszfaltos pályák fekszenek neki a legkevésbé.

A WRC2 kategóriát a tavaly még Volkswagen WRC-t vezető Andreas Mikkelsen nyerte egy Skoda Fabia R5-össel, ezzel a bajnokságban is az élre állt 50 ponttal.

A rali-világbajnokság április legvégén folytatódik Argentínában, murvás pályákon.

Korzika-rali, végeredmény:

1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3h22m53.4s
2. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +54.7s
3. Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC) +56.0s
4. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m09.6s
5. Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +1m09.7s
6. Hayden Paddon/John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m16.3s
7. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Skoda Fabia R5) +8m10.7s
8. Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) +9m17.0s
9. Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (Skoda Fabia R5) +9m23.6s
10. Yohan Rossel/Benoit Fulcrand (Citroen DS3 R5) +12m57.1s

Az egyéni világbajnokság 4 verseny után:

1. Sebastien Ogier 88 pont
2. Jari-Matti Latvala 75
.3 Thierry Neuville 54
4. Ott Tanak 48
5. Dani Sordo 47
6. Craig Breen 33
7. Kris Meeke 27
8. Hayden Paddon 25
9. Elfyn Evans 20
10. Andreas Mikkelsen 12
12. Juho Hänninen 9

A konstruktőri világbajnokság 4 verseny után:

1 M-Sport World Rally Team 129 pont
2 Hyundai Motorsport 105
3 Toyota Gazoo Racing WRT 79
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 71

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....